utorak, 07.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 01.06.2016. u 13:26

Otvoren najduži tunel na svetu

Са церемоније отварања најдужег тунела на свету (Фото Ројтерс)

BERN - Najduži železnički tunel na svetu - 57 kilometara, Gotardski bazni tunel, prokopan kroz švajcarske Alpe, zvanično je danas otvoren posle 17-godišnjih radova.

Ceremoniji otvaranja prisustvovalo je 1.100 zvanica među kojima su i nemačka kancelarka Angela Merkel, francuski predsednik Fransoa Oland, italijanski premijer Mateo Renci i švajcarski zvaničnici.

Pozdravljajući okupljene u Erstfeldu, kod severnog ulaza u tunel, predsednik Švajcarske Konferedecije Joham Šnajder-Aman rekao je da je taj tunel „ogroman korak za Švajcarsku, ali i za njene susede i ostatak kontinenta”, prenosi Bi-Bi-Si.

Potom su, uz vatromet, dva voza krenula u suprotnim pravcima kroz tunel, jedan ka severu, a drugi ka jugu, svaki prevozeći na stotine ljudi koji su dobili karte na konkursu, čime je formalno otvorena nova ruta.

Švajcarska ističe da će novi tunel značajno poboljšati evropski saobraćaj, pošto će se roba koju sada prevozi milion kamiona, od danas prevoziti vozom.

Švajcarski tunel, dužine od 57 kilometara, otvoren je skoro 70 godina od kako je napravljena njegova prvobitna skica, preneo je AFP.

Njegova izgradnja trajala je 17 godina, a koštala 11 milijardi evra.

Tunel, koji prolazi ispod Alpa, spaja Erstefeld u centralnom kantonu Uri sa Bodiom u južnom kantonu Tićino.

Kada u decembru počne da radi punom parom, putovanje železnicom od Ciriha do Milana trajaće dva sata i 40 minuta, što je sat vremena manje nego do sada.

Nova ruta, takođe, ima za cilj da učini teretni železnički saobraćaj efikasnijim jer podržava prevoženje teškog tereta, što bi trebalo da doprinese smanjenju kamiona na putevima, poboljša saobraćaj i smanji zagađenost.

Švajcarska federalna železnička služba navela je i da se očekuje se da će se broj putnika u vozovima na dnevnom nivou povećati sa trenutnih 9.000 na 15.000 do 2020. godine.

Nakon što je danas zvanično otvoren, Gotard će sa prvog mesta najdužih tunela na svetu zameniti 53,9 kilometara dug japanski tunel Seikan.

Skicu železničkog tunela, koji prolazi kroz planinski prolaz Gotard na Alpima, izradio je 1947. godine švajcarski inženjer Karl Edvard Gruner, ali je sa izgradnjom počelo tek 1999. godine, prenosi Tanjug.

Komentari5
e314e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Беба Вујошевић
Као наш програм "Београд на реке - станица у Прокоп" - осмишљен пре више деценија, а тек недавно почела озбиљна реализација.....Европа слави овакве пројекте....а наши самозвани "Европејци" куде га, организују протесте, урлају на разне начине, итд........Да ли су способни да нешто схвате?????.....
Станоје
Пишеш напамет! После вишедеценијских протеста као и неуспелих референдума и одбијања власника имања да продају држави своје имање ради изградње тунела кроз Готхардски масив, почео је да се гради и на крају завршио пројекат, то је права истина! Коначно после 36г. од изградње друмског тунела кроз Готхардски масив (16.9Км) и разних протеста и одбијања као горе наведено,28.02.2016г. референдумом је одобрено прокопавање другог друмског тунела, почетак радова 2020 (40г.) када ће почети 5-то г. санација првог прокопа. И најважније у тој причи да се за 17г. нико није просирао свакодневним причама о изградњи и др. На отварању 57Км дугачког тунела, политичари су добили кратку прилику за обраћање. Толико, укратко о подвизима и препрекама на тему најдужег тунела у свету и Србији, "Манајле" (1.8Км).Када следећи пут покушаш да напишеш критику, добро се информиши. Ја сам ето прошао више пута "Готхардом" а и незавршеним "Манајле" П.С. 30цм у 24ч је кренуо потпорни зид на "усек 3" Грд.кл.је мало дете!
Jovan
Bravo Bebo! Ni ja ne mogu da verujem da tamo neko kuka zbog toga što su mu nešto srušili da bi izgradili velelepni stambeni prostor gde ćemo mi i naša deca šetati i uživati u avangardnoj arhitekturi naše braće iz Arapske lige..... "Београд на реке - станица у Прокоп" - осмишљен пре више деценија" je nešto što budi osećaj uzvišenosti i ponosa što sam Srbin iz Beograda... Pozdarav za Švajcarsku. I njima je trebalo dugo......
Zlatiborac
Za dve decenije oni su se dogovorili i izgradili tunel. Iste dve decenije nasi politicari Su se svadjali. Nema naravoucenija u Srbiji ocigledno.
dipl. agronom
Naš tunel je ipak dug 25 godina...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja