subota, 15.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 15:00

Potrebniji novi autobusi nego farbanje voznog parka

Autor: D. Aleksićčetvrtak, 13.08.2015. u 17:15
(Фото Р. Крстинић)

Gradska vlast je pre nešto više od mesec dana sa sugrađanima radosno podelila novost – od 2016. u javni prevoz biće uvedena brojna „osveženja”. Nove, „pravednije” cene karata, nove „pažljivo osmišljavane” linije, nova stajališta, nova pravila za privatne prevoznike… Klimatizovana vozila, besplatan internet za putnike, autobusi u jednoj boji… Toliko novog! I o svemu ovome pravo da daju svoje mišljenje dobili su i Beograđani.

Izmenjenu cenu karata i nove tarifne zone sugrađani su najlakše „svarili”. Valjda su procenili da su najavljene cene realnije i usklađenije od važećih.

Ali, kad su detaljnije analizirali nove linije – ne bi im pravo. Zemunci su se pobunili što će sa mape prevoza nestati 704, a stanovnike Mirijeva i Batajnice razljutilo je saznanje da će ostati bez ekspresnih linija. Ali, najveća buka digla se kad su građani saznali da će krug „dvojke” postati uži.

Zašto on ne sme da se dira, šta predstavlja u srcima „starih” Beograđana, ko u njega sme da uđe, a ko, kao „praziluković” i  „seljobeograđanin”, nema pravo ni da pomisli da mu „primiriše” – o svemu tome danima se raspravljalo na sajtovima i društvenim mrežama. Predstavnici grada nisu se obazirali na internet diskusije koje su izazvali svojim odlukama. Vodili su se, valjda, onim „zavadi, pa vladaj”.

Ali, nisu računali da će jedna njihova najavljena novina zavađene Beograđane – ujediniti. Buduća boja autobusa, tramvaja i trolejbusa.

Prvo „zbijanje redova” i zaboravljanje na razmirice oko „dvojke” pre desetak dana izazvala je informacija da su „Beograđani kao buduću boju za vozila odabrali crvenu i to u onlajn anketi”.

„Nepotrebna anketa, ako je uopšte i sprovođena. Da su zaista želeli anketu, objavili bi vest u dnevnoj štampi i na društvenim mrežama”, velika sumnja među sugrađanima odmah se javila.
„Anketa je po svemu sudeći bila nameštena jer nije postojala evidencija, a i bilo je moguće sa jedne adrese glasati bezbroj puta”, podsetili su žitelji prestonice koji su malo „pročeprkali” po internetu.

I sa anketom i bez nje, najavljeno farbanje vozila zgrozilo je brojne stanovnike prestonice.

„Zar nije racionalno da autobusi budu žuti jer ih je najviše... a tramvaji mogu ostati crveni. Zar je egzistencijalno važno da svi budu u istoj boji? Zar je bitno koje su boje autobusi ako ih ima dovoljno, ako su ispravni, redovni i čisti”, zapitali su se pojedini sugrađani.

Ali, potpuno ujedinjenje Beograđana izazvala je informacija o ukupnoj projektovanoj ceni predstojećeg farbanja.

„Farbanje prosečnog auta košta gotovo hiljadu evra, pa za autobus, ako se i ofrlje uradi, treba bar četiri hiljade”, brzo su sugrađani upućeni u četvorotočkaše ispravili prvobitnu procenu grada o visini ovog troška.

Bacanje novca, rasipanje, nerazuman ceh… pljuštali su komentari.

„Farbanje vozila je nepotrebno jer ih posle ionako prelepe reklamama pa se boja i ne vidi. Bolje da izgrade kanalizacionu ili vodovodnu mrežu do nekog prigradskog naselja, asfaltiraju silne rupe po gradu ili da poprave postojeće autobuse, tramvaje i trolejbuse. Mogu da kupe i dvadesetak novih autobusa”, stizali su i stižu prilično razumni predlozi.

Kako se sugrađani ne bi bavili ovom računicom? Jer proleću im slike autobusa sa šupljim podovima, neispravnim displejima, sa pokvarenim prozorima, bez klima-uređaja, ali i „španci” sa „štrokavim sedištima” i „veterani” na četiri točka kojima limovi samo što ne otpadnu kad zavrnu na nekoj krivini.

„Kakvi se krševi kotrljaju Beogradom sasvim svejedno je koja boja će biti jer se nova ne hvata na trulež”, ukazali su kivni sugrađani.

Svesni da grad, verovatno, neće ozbiljnije uzimati njihove stavove i da će farbanja i te kako biti, pojedini su ovih dana predložili i nekoliko ideja za „kontraudar”.

„Čim krene farbanje obavezno mora da se istraži ko je izabran za dobavljača boje, gita, šmirgle – svega neophodnog za taj mamutski posao. Mora da se proveri da li je posao dobio ,majstor Žika’, da li je izabrana firma osnovana dan pred tender, ko će se koliko ugraditi”, pozvali su pojedini sugrađani na akciju.

------------------------------------------
Šareni, ali čisti bazelski tramvaji

„Tramvaji i autobusi su šareni i u Nemačkoj, pa Nemcima to nimalo ne smeta. Važno im je da su im vozila čista i da im rade displeji sa oznakama stanica”, bilo je ovih dana još jedno u nizu zapažanja naših čitalaca na vest o promeni boje vozila u javnom prevozu.

Da jednoobraznost voznog parka nije prioritet ni u mnogo bogatijim gradovima od srpske prestonice, svedoče i slike sa ulica Bazela koje je našoj redakciji poslao čitalac Vladan Simeunović sa Starog grada. On je, krajem aprila, boravio u ovom švajcarskom gradu i za manje od deset minuta uslikao tri tramvaja različitih boja. Različitih su i modela, pojedini prekriveni i reklamama, ali – svi čisti i ispravni kao da su tek izašli iz fabrike.

– Ovi tramvaji slikani su na istoj raskrsnici. Ako bogati Bazel može da ima tramvaje različitih boja, što mi bacamo pare? Bolje je da ih damo za nabavku novih vozila, a kada se ona poruče neka ih onda boje u željenu boju – posavetovao je Simeunović gradsku vlast.


Komentari8
3e067
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bob Petrovich
zelena boja mnogo bolje podnosi UV zrake i prijatnije bledi od crvene. Beograd je sa valjanim razlogom decenijama imao zelene autobuse i ovo je samo jos jedno izivljavanje onih kojih ne znaju da se autobus zaustavlja na stanici a da je stajaliste mesto gde autobusi stoji parkirani. To je osveta onih kojima je najvece zadovoljstvo da se izivljavaju nad Beogradom i Beogradjanima jer osecaju da im tu nije mesto.
Boris Boris
U Bazelu su tramvaji zeleni, a ovaj zuti dolazi iz susednog kantona..
miki mali
Sta bi sa liniojm 50. Vesic i Mali su najavili da ce ona prva da se rastereti.
vesna dedic
Uklanjajte krntije sa linije 42 , ubrzajte nase svakodnevno predugo putovanje / Labudovo Brdo/ do grada! To su nasi problemi, a ne boja! Vi koji zivite u Njegosevoj ul. ocito ne znate sta je problem u GSBu!!! Aman ljudi, resavajte PROBLEME!
Ticko Raspicko
Imamo mi nasu "nadu" IKARBUS koji samo sto nije postao MERCEDES, ali ne moze je je u stanju raspada.Diektori ispijaju ladne spicere, a fabrika lici na alajbeovu slamu- opeljesena i zapustena.Kancelarije iznajmljene svima i svakome, radnilka otpilike deset!!To je nasa nada i pobeda.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja