subota, 15.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 15:00

Sutra predugovor za most Zemun – Borča

sreda, 21.10.2009. u 22:00

Predugovor o izgradnji novog mosta na Dunavu trebalo bi sutra da potpišu gradske vlasti i kineski građevinski izvođač, čime će dosadašnji dogovori o podizanju ovog objekta konačno dobiti i zvaničnu potvrdu. Most Zemun–Borča biće finansiran iz kredita Eksport-import banke Kine, a najavljeno sutrašnje potpisivanje predugovora prvi je od nekoliko formalnih koraka koje bi nadležni trebalo da naprave pre nego što radnici za oko godinu dana počnu da kopaju temelje za stubove nosače.

Izgradnji „kineskog” mosta prethodiće i potpisivanje konačnog ugovora sa izvođačem do kraja ove godine.Uslediće njegova ratifikacija u Skupštini Srbije sredinom 2010, usvajanje u Skupštini grada, potpisivanje ugovora o povlačenju 200 miliona evra kredita i donošenje potrebne dokumentacije da bi radovi na mostu mogli početi u oktobru ili novembru 2010. godine.

– Pregovori sa izvođačem zvanično su još u toku zbog čega ne možemo da otkrivamo detalje iz dokumenta, ali očekujemo da će do sutra biti usaglašeni svi parametri. Ovo je predugovor o projektovanju i izvođenju radova na mostu, pratećim saobraćajnicama i još nekoliko kandidovanih projekata koji su dogovoreni u sastavu pomenute investicije – rekao je za „Politiku” Aleksandar Bijelić, gradski menadžer.

Kad je reč o ugovoru o kreditiranju, potpredsednik Vlade Srbije Mlađan Dinkić rekao je da je Srbija vrlo blizu završnim razgovorima sa Kinom o dobijanju zajma vrednog 200 miliona evra. Ovaj kredit, prema njegovim rečima, Srbiji će biti dat pod veoma povoljnim uslovima.
– Otplaćivaće se u toku 15 godina, sa petogodišnjim grejs periodom i fiksnom kamatom od tri odsto. Sporazum o kreditu primeniće se sledeće godine i biće iskorišćen za most i kružni put – rekao je Dinkić.

Da podsetimo, ugovor o zajmu 200 miliona evra od Eksport-import banke Kine, kako je proletos najavljeno, sklopila bi Republika Srbija, dok bi investitor i korisnik kredita bio grad koji bi obaveze državi vraćao umanjenjem transfera iz budžeta.

– Prema gruboj računici, godišnja rata iznosila bi između 13 i 14 miliona evra, s tim što bi po 50 odsto sredstava obezbeđivali republika i grad – rekao je tada Dragan Đilas,gradonačelnik.

Na pitanje da li će, kao što je obećano, most biti završen 2013. godine, gradski menadžer je odgovorio da je grad ranije ustanovio dinamiku radova i da su rokovi nepromenljivi.

– Dinamiku radova smo uslovili u startu i nećemo je menjati. Kineski partneri moraće da je ispoštuju, jer je to usaglašena dinamika i jedino na taj način možemo da uđemo u realizaciju projekta – naveo je Bijelić.

Studija o ekonomskoj isplativosti mosta Zemun–Borča postoji, ali bi grad do početka radova trebalo da obezbedi planske uslove, usvoji Plan detaljne regulacije saobraćajnice Severna tangenta i reguliše zemljišne papire.
– Svoje obaveze povodom planske dokumentacije prestonička uprava obavlja bez obzira na predugovor sa izvođačem, jer one ne zavise ni od jedne strane sem od grada. Sigurni smo da će Beograd dobiti most – zaključio je Bijelić.

Kineski stručnjaci su prilikom poslednje posete ocenili da je za izgradnju mosta na Dunavu i pristupnih saobraćajnica potrebno oko tri godine. Gradonačelnik Đilas svojevremeno je izjavio da je dunavski most znatno jeftiniji od onog koji se trenutno gradi na Savi kod Ade Ciganlije, što znači da će veći deo kredita otići na prateću infrastrukturu i „ostale kandidovane projekte” koje je Bijelić pomenuo. Mediji su ranije spekulisali da bi trebalo kineskoj vladi ponuditi zemljište pored mosta na kome bi se gradila kineska četvrt, odnosno kompleks stanova, lokala, školskih i zdravstvenih ustanova za buduće stanovnike. Na taj način rešio bi se problem izmeštanja kineskih trgovinskih centara iz novobeogradskog bloka 70.

-----------------------------------------------------------

Budući most deo spoljnog magistralnog prstena

Novi most preko Dunava biće dugačak 1.499 i širok 29,10 metara, sa šest kolovoznih traka i dve staze za pešake i bicikliste. Dva predložena idejna rešenja predviđaju da gredu nose stubovi postavljeni u vodi, a jedno kombinaciju stubova i sajli nosača.

Kada mostZemun–Borča bude završen postaće deo spoljnog magistralnog prstena koji za ciljima izmeštanje saobraćaja iz centra grada. Severna tangenta, kako zovu ovu deonicu obilaznice, jeste put koji spaja gornji Zemun, preko budućeg mosta silazi na levu obalu Dunava, ukršta se sa Zrenjaninskim putem i ide sve do Pančevačkog puta.

Kineski most predstavljao bi i važan stepenik u projektu „Trećeg Beograda” koji predviđa intenziviranje razvoja leve obale Dunava.
M. Luković


Komentari9
e224e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

pare, pare, pare
!!!Pero , 22/10/2009, 15:46 Vi se razumijete dosta u te stvari. Da Vam malo pojasnim: Država je garant, a grad Beograd vraća kredit. Samo još čekam da se jave i Rusomrzitelji da se pridruže Kinezimrziteljima i autonomašima....
Voja Kostic
Pa ljudi moji,gde je "Mostogradnja","Partizanski put","Hidrogradnja"i ostale firme koje izgradise Azije i Afriku.Jel to pokojni Sloba odneo u Hag pa nije vratio? Zalosno.Ko mator covek ,place mi se ko malom detetu.
zoran risticevic
most je 45000m2. kosta 1500/2000 evra kvadrat. to je maksimum 90 miliona. gde ode jos 110 miliona evra?! nemoguce da par kilometara puta kroz ravnicu toliko kosta? sve se stalno gradi tako preskupo... kao da placa neko drugi a ne mi.
Aндро Mошић
Важност другог моста преко Дунава код Земуна је од прворазредног значаја за Београд. Сетимо се само пре 10-так година док нисмо имали ни аутопут до Панчева да не говорим о Беовозу како је било јадно путовати у најближи град који је у економском и сваком другом смислу брат-близанац Београду. Новим мостом, а колико сам схватио луком и индустријском зоном на обали Дунава Београду се отварају перспектива за цео овај век. Тако ће Дунав престати да буде тангента града и "померити се" ка географском центру. Много успеха кинеским и српским градитељима!
Pero
Izvinjavam se, ali zasto Srbija uzima kredit da bi se u Beogradu gradio most? To cemo svi mi da placamo. Za to vreme, drzava ne moze da zavrsi autoput Novi Sad-Horgos koji kosta pisljivih 80 miliona evra (dva ipo puta manje od kineskog mosta).

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja