Недеља, 19.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Блокада врата тешко примењива иновација

Систем који спречава да аутобус крене уколико има путника на улазу уграђен је фабрички у део возила, али је искључен јер је у нашим условима непримењив
(фото Н. Марјановић)

Вожња градским аутобусима требало би убудуће да буде безбеднија јер град у њих уграђује систем који спречава да аутобус крене уколико нису сва врата затворена, најавили су из града. Вест да ће возила бити сигурнија обрадовала је део путника који очекују да бољи преглед уласка и изласка допринесе смањењу повремених немилих сцена, попут оних када неког врата приклеште. Безбедносни системи за затварање и отварање врата аутобуса ипак нису новост за Београд, подсећају упућени у јавни градски превоз. Део најновијих аутобуса који већ неко време крстаре улицама има чак и фабрички уграђен систем за аутоматску блокаду отварања и затварања врата уколико су у њиховој близини путници. Али, тај напредни, аутоматизовани систем рада врата је, кажу, непримењив у нашим околностима.

– Овај систем фабрички уграђен у део аутобуса који су на улицама искључен је у сервису, односно деактивиран јер је несврсисходно примењивати га код нас – наводе познаваоци београдског превоза.

А ако део возила која су на улицама има фабрички уграђен овај систем, зашто није могуће да се он онда и користи?

– Зато што сви добро знамо какве су код нас углавном гужве у возилима. Да би тај систем, који из безбедносних разлога блокира отварање и затварање врата ако су близу њих путници, заиста функционисао, онда би требало да путници стоје педесетак центиметара од врата. А како изгледају београдска возила – углавном су гужве, поготову у шпицевима, многи путници се тискају код врата и да овај фабрички уграђен систем заиста ради, односно да није деактивиран, возила би на станицама стајала по неколико минута, док сви уђу изађу и помере се од врата. То би биле и свађе са возачима… Е зато је непримењиво – каже наш саговорник.

Теоријски би, као и у неким другим земљама, аутоматско блокирање отварања и затварања врата, ако су близу њих путници, могло и у Београду да заживи, али ако би се испунили неки предуслови.

– Један од њих је да почне да функционише метро и да се растерете аутобуси који тренутно, знамо, чине окосницу јавног градског превоза. Да би овај систем рада врата заживео, једно од решења могло би да буде да се значајно повећа број јавних возила и да се тренутни број путника прерасподели у више њих и тако нестану слике тренутних гужви. Узмите само како на пример изгледа линија 95 – указује саговорник „Политике”.

Када би се повећао број возила, то би довело до другог проблема – преоптерећених саобраћајница и пре свега траса јавних возила.

– Можда би проблем тренутне оптерећености возила могао да се реши не додавањем нових, него повећањем капацитета постојећих, односно да се мања возила замене зглобним, већим. Е тада би већ можда и имао смисла и био примењив фабрички уграђени аутоматски сигурносни систем за блокаду уласка и изласка – наводи наш саговорник.

 

 

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Autobuski saobraćaj u Beogradu treba optimizirati i smanjiti ulazak autobusa prigradskih linija u centar grada. Primer su tri (3) linije koje završavaju na Zelenom Vencu–ZV; 704-Zemun Polje-ZP, 706-Batajnica i 707 ZP–Mala pruga. Autobusi tih linija su od stanice Zemun Gornji grad do ZV većinom poluprazni, a staju na svakoj 2-3 stanici, pa do ZV imaju sledeći broj stanica; 704: 7, 706: 5 i 707: 7, dok autobus 84 od stanice Zemun Gornji grad do ZV ima 14 stanica, jer staje na svim stanicama.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Poštovani g-dine Mitar, kada iz Zemuna idem na Zeleni venac, na autobuskom stajalištu Dunavska, na kome inače ne staju autobusi 704, 706 i 707, uđem u prvi autobus do stajališta RK Beograd, gde pređem na prvi od napred navedenih autobusa koji su obično od tog stajališta do Zelenog venca poluprazni, a isto vaši i za povratak; Zeleni venac – RK Beograd - Dunavska. Da bi se optimizacija saobraćaja realizovala, autobus 84 bi umesto na 9-10 minuta imao polaske na 4-5 minuta.
Mitar
Čim neko kaže optimizacija, ja gledam gde mi je novčanik. Vi očigledno u životu niste ušli ni u jedan od nabrojanih autobusa, ako tvrdite da od Zelenog venca do okretnice 17 nema putnika. 704, 707 i 706 su najčešće krcate već na Zelenom vencu, pogotovo otkad su nakrcane onim kratkim užasnim kineskim autobusima. U špicu često ni vrata ne mogu da se zatvore na ZV, a tek u centru Zemuna je katastrofa. Potpuno je neshvatljivo da neko ozbiljno napiše ovo što ste Vi.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.