уторак, 20.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 25.02.2021. у 11:14

Градоначелник Београда: Обилазница и аутобуси на струју и гас поправиће квалитет ваздуха

(Фото А. Васиљевић)

Градоначелник Зоран Радојичић каже да је загађење ваздуха једна од најважнијих тема у овом делу Европе и да зато Град Београд ради на унапређењу квалитета ваздуха, али и других фактора који се тичу животне средине.

Он је за ТВ Прва рекао да су индивидуална ложишта, као и саобраћај, главни разлог загађења ваздуха.

„Из тог разлога је посебно важна обилазница која ће после толико деценија да се заврши, како транзит који иде из једног дела Европе у други не би пролазио кроз центар Београда. Радимо и обилазнице и унутрашње прстенове који ће такође изместити саобраћај на рубове града”, навео је Радојичић.

Градоначелник напомиње да је унапређење градског саобраћаја постигнуто и куповином нових аутобуса.

„Имаћемо ускоро нову еко-линију са десет нових електричних аутобуса који ће ићи од Београда на води до Спортског центра 'Милан Гале Мушкатировић”, а тренутно имамо једну такву линију која иде од Вуковог споменика до Белвила”, рекао је градоначелник.

Најавио је и куповину 100 нових аутобуса који иду на гас, што је, каже, прихватљиво по европским стандардима.

„Овај проблем се не може решити преко ноћи, те из тог разлога морамо из дана у дан да радимо на његовом решењу”, рекао је Радојичић, преноси Танјуг.

Градоначелник каже да један градски аутобус замењује 500 метара колоне аутомобила и наводи да на републичком нивоу треба решавати питање квалитета аутомобила који се увозе у Србију.

„Настављамо да унапређујемо градски саобраћај док не буде завршен метро, јер је то једна од кључних ствари које ће решити проблем мобилности у Београду”, наводи Радојичић.

Такође, каже да се десетогодишњом стратегијом уређује шински саобраћај и то електричним возовима али и трамвајима, што ће све бити део мреже која ће утицати на побољшање квалитета животне средине.

Радојичић је рекао и да борба против корона вируса још није завршена, без обзира на вакцинацију великог броја људи.

„Порука је јасна, још је рано за опуштање. Подаци говоре о томе да последњих дана поново долази до пораста броја прегледа. Наиме, имамо око 26.000 прегледа недељно у амбулантама, што указује на већи број остварених прегледа него у претходном периоду”, каже Радојичић.

Нагласио је важност поштовања епидемиолошких мера и истакао да је време пандемије „ратно стање”, а да су лекари и медицинске сестре у првим редовима одбране.

„Кризни штаб слуша епидемиологе па мислим да ће одлука ићи у два правца, или да се мере појачају или да се нађу механизми да се мере које постоје спроводе. Договорићемо се заједно и треба нам подршка грађана”, рекао је Радојичић, који је уверен да ћемо на јесен, уколико се настави овом динамиком вакцинација, приближити колективном имунитету.

Коментари9
2012f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Tenkista
Teško da će kvalitet vazduha biti bolji, pa gradi se BUS stanica skoro u centru grada..ulicaJ.Gagrina sa 6 traka neće moći da podnese toliki saobraćaj...sve se zna ali ipak se ide u problem.
Goran
Nikakva obilaznica ne moze resiti kvalitet vazduha. Najvece zagadjenje prave zitelji grada, a ne oni sto sto su u tranzitu. Vidim pise se svasta... Evo nekoliko pitanja koja ukazuju na resenja: Koliko je indivdualnih lozista bilo u Srbiji pre 10, 20, 30 godina a koliko ih ima danas? Koliko je benzinaca vozeno pre 10, 20, 30 godina, koliko dizelasa, a koliko danas? Koliko je kotlarnica (toplane) aktivno danas, a koliko je bilo pre 10,20,30 godina?
Svabo
Takva je magla od zagadjenja da umesto kupovine ovih igracaka vise bi smisla imalo da vise vrate tramvaje 2,5,3,13 i trole 21 i sve trole do studneskog trga. Glavni razlog je los ugalj, ljudi! Od njega dobijamo struju i grejanje. Stop ugljarskoj mafiji!
Vladimir
Возило без Еуро норме(произведено 70-80-их) са погоном на течни нафтни гас загађују мање него Еуро 4 дизел. Било које возило са погоном на метан( компримовани земни гас ЦНГ) загађиваће мање од новог Еуро 6 возила. Зашто држава не смањи своје намете, пре свега акцизе на та два еколошка горива. Али пуњење буџета је главни циљ а не екологија. Кажу морају да повећају цену путарине јер се ми не возимо довољно због короне и тако даље. Србија, земља у којој раст БДП-А зависи од тога да ли ће падати киш
Individualna lozista
Драго ми је да чујем да се мисли о решавању проблема ваздуха али ми је жао што се ради на споредном проблему (саобраћај) а не на главном проблему (индивидуална ложишта). Само убрзана гасификација и топлификација системом даљинског грејања уз субвенције за замену фосилних извора (и забрану коришћења у року од годину или две) и рад инспектора на терену везано за забрану нас може спасити ужасног ваздуха за пар година. Решење за саобраћај је ок али није горући проблем јер да јесте имали би га лети.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља