понедељак, 08.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 22.01.2021. у 12:12

Метро је круна инвестиција у Србији

Крајем године почиње изградња прве линије у Београду, од Железника до Миријева
(Пиксабеј)

Министар финансија Синиша Мали најавио је данас да ће крајем године почети изградња прве линије београдског метроа од Железника до Миријева.

Мали је након потписивања заједничког меморандума о изградњи београдског метроа између Владе Србије, града Београда, кинеске компаније „ Power China” и француских компанија Алстом и Ежис Рејл, рекао да су тим споразумом дефинисана права француских и кинеских компанија које ће радити на изградњи метроа.

Каже да ће Французи радити на електромашинског делу, док ће Кинези изводити грађевинске радове. Мали је нагласио да коначно почиње да се остварује вишедеценијски сан и да ће крајем године почети изгадња депоа на Макшиком пољу чиме креће градња прве линије од Железника до Миријева у дужини од 21,3 км, са 21 станицом.

Додао је да ће друга линија ићи од Миријева до Земуна у дужини од 19,2 км и да ће имати 20 станица, као и да се ради на концепцији треће линије која ће повезати са БГ возом делове које неће покрити прве две линије.

Подсећа да су до сада рађене студије, велики део истраживања, да је усвојен план детаљне регулације Макишког поља и да се сада ради план шинских поља у Београду. Том приликом је у Палати Србија представљена машина, тзв. кртица дуга 100 метара која ће већ ове године почети да гради метро.

Мали је додао да је потребно 13 месеци да се склопи, као и да је остлао још три месеца да та машина буде завршена. „Хвала предсендику Вучићу на поверењу да се бавимо овим пројектом и да почнемо да га спроводимо крајем године. Ово је историјски пројекат за све нас”, нагласио је Мали.

Меморандум о разумевању за пројекат Београдск метро министар је потписао, у Палати Србија, са директором ЈКП Београдски метро и воз Станком Кантаром, потпредседником групе Алстом Филипом Делуром, генералним директором у компанији Ежис рејл Оливиером Буваром и представником компаније „Power C hina” Шје Зидијем.

Присуствовали су министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, заменик градонацелника Горан Весић, амбасадор Кине у Србији Чен Бо и амбасадор Француске у Србији Жан Луј-Фалкони.

Изградња метроа у Београду је најкомплекснији пројекат на Балкану и крајем године ћемо кренути у његову изградњу, рекао је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.

Након потписивања Меморандума о сарадњи Владе Србије, Града Београда, француске и кинеске компаније на изграђи метора, Момировић је казао да је јако поносан што ће српска престоница коначно добити метро.

Истакао је да је изградња метроа јако тешка, те да је то разлог зашто се о његовој изградњи толико дуго прича. Момировић каже да је садашња власт преузела ту обавезу да заврши метро у што краћем року. Метро ће, каже Момировић, променити перцепцију Београда, биће боље повезан са две линије, касније и са трећом, али и са БГ Возом.

Момировић додаје да ће метро учинити да Београд постане чистији град, јер ће многи који живе по ободима града остављати своје аутомобиле и метроом долазити у центар града.

Истиче да осим метроа, у Србији се спроводи још неколико важних пројеката, а то је грађење шест ауто-путева, изградња брзе железничке пруге, повезивање са регионом, постројења за пречишћавање отпаних вода...

Момировић каже да ће Србија након свих тих пројеката постати прави лидер на Балкану. „Метро је само круна наших инвестиција”, закључио је Момировић, преноси Танјуг. 

 

 

Коментари29
40c83
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

maki
Treba biti pametan pri izgradnji. To cemo ostaviti buducim generacijama. Na zalost mi nemamo iskustvo ni sredstva. Zato treba se raspitati , ko ima metro , njihova iskustva. Jer izvodjac gleda samo svoj interes. Kako Budimpesta ima jedan od naj starijih metroa jos od 1896godine. Treba sa njima se posavetovati, nasta da se pazi? Metro u belom svetu povezuje obicno zeleznicku stanicu i aerodrum.
violeta
Hoce li neko nesto drugo da radi, ili cemo se samo vozati tamo amo metroom, putevima ,prugom ? Ima jos privrednih grana !
Миле Мрђеновачки
Моји прци су били сведоци увођеља електричног трамваја. Ја сам издвајао за самодопринос да би се "Трамвајем ушли у XXI век". За живота сам се наслушао како све паре иду у Београд, од истих оних који у њега дођоше, добише станове, канализацију...Али то није важно. Важно је што ја не видех и не чух да постоји усвојена Економсака, саобрачајна... студија да се уради оно што Београду треба - метро, да се повежу они што станују са послом где га раде. Зато мислим да је овај потез неаргументован и лош
Божидарко
Прва траса је требало да иде од Железника до Обреновца.
Filip N
Ako metro bude zasnovan na uskom koloseku ponovo ce se napraviti saobracajni kolaps.U Beogradu treba da se izvrši rekonstrukcija uskog koloseka i predje na šinska vozila sa širokom kolosekom,posebno na Novom Beogradu i svim delovima grada gde je to moguće.U starom delu grada, zbog užih ulica ostao bi uski kolosek.To bi zahtevalo i njihovu medjusobnu integraciju koja bi raznim rešenjima bila moguća.U mnogim gradovima EU tramvaji ulaze i u pešačke zone,sa malom brzinom!To je čak i atraktivno!!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља