четвртак, 25.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 21.01.2021. у 21:09 Дејан Алексић, Далиборка Мучибабић
„ПОЛИТИКА” САЗНАЈЕ

Градња станичне зграде на Прокопу почиње на јесен

У првој фази, која би требало да буде окончана до краја 2022, градиће се и отворени паркинг. – Предуслов за то је да до августа буде комплетирана надземна плоча
Аутор идејног решења за Прокоп је компанија „ПФБ дизајн” д.о.о. из Београда

Градња дугоочекиване станичне зграде на главној престоничкој железничкој станици „Београд центар” почеће у току јесени, а прва фаза која подразумева завршетак овог најважнијег објекта на „Прокопу” требало би да буде завршена до краја 2022. То су за „Политику” потврдили у компанији „Релвеј сити Београд”, која је приватни партнер држави у градњи недостајућих садржаја на железничкој станици која се гради скоро пола века.

План је да цео комплекс од око 50.000 квадратних метара са станичном зградом, пословно-комерцијалним објектима, паркинзима и саобраћајницама буде изграђен у току 2024.

Почетак радова, наглашавају у компанији чији је један од власника домаћи привредник Бранислав Грујић, условљен је завршетком послова који се изводе изнад будућег првог и другог станичног колосека. Реч је о недостајућим деловима надземне плоче чија доградња је започета у мају 2020, а која би комплетно требало да буде завршена у току августа.

Идејно решење за надземне станичне и комерцијалне садржаје је завршено, а урбанистички пројекат, плански основ за изградњу станичне зграде, паркинга и комерцијалних садржаја у комплексу „Београд центар” на јавном увиду је до 25. јануара у згради Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Улици краља Милутина 10а.

– Идејно решење, које ће проћи кроз даље фазе израде инвестиционо-техничке документације, биће детаљно разрађено и према потреби модификовано. Осим изградње станичне зграде, пословно-комерцијалних објеката и вишеспратне гараже, планирана је изградња саобраћајнице, као и уређење зелених и других отворених површина. Аутор идејног решења је привредно друштво „ПФБ дизајн” д.о.о. из Београда – наводе у овој компанији.

Идејно решење, како прецизирају за наш лист, подразумева изградњу око 890 паркинг места на отвореном и у вишеетажној гаражи. Предвиђена је фазна изградња – у првој фази градиће се станична зграда и паркинг места на отвореном, док ће се пословно-комерцијални објекти и вишеетажна гаража зидати у неколико сукцесивних фаза.

– У току је израда инвестиционо-техничке документације, након чега ће бити обављен избор извођача. С обзиром на комплексност пројекта, извесно је да ће бити ангажовано више извођача. После завршетка израде ове документације, укључујући и пројекат за грађевинску дозволу и пројекат за извођење радова, биће представљени остали детаљи пројекта – кажу у овој компанији и напомињу да ће пословно-комерцијални део комплекса првенствено бити намењен будућим корисницима и посетиоцима пословно-комерцијалних објеката, али ће у оквиру комплекса свакако бити и садржаји намењени путницима.

За подизање станичне зграде на плочи било је неопходно и да се испита носивост и стање те армиранобетонске конструкције. Како истичу у компанији „Релвеј сити Београд”, за тај посао био је задужен Институт за материјале и конструкције Грађевинског факултета у Београду чија је процена показала да су неопходне значајне интервенције да би се плоча ојачала и на њој наставила изградња.

Власништво фифти-фифти

„Релвеј сити Београд”, према подацима Агенције за привредне регистре (АПР), основан је априла 2019. и претежна делатност му је разрада грађевинских пројеката. У централној евиденцији стварних власника АПР-а стоји да уз Бранислава Грујића 50 одсто удела у тој компанији има и Аркади Зелманович Бланк. Основни капитал је око 6.000 динара.

Шта је чији задатак

Позив државе за градњу недостајућих садржаја на Прокопу из 2019. предвидео је да приватни партнер у овом послу прибави сву документацију за издавање грађевинске и употребне дозволе и финансира изградњу станичне зграде, комерцијалног простора и паркинга. Држава, са друге стране, улаже земљиште и омогућава градњу на плочи и на свим парцелама које су у њеном власништву, а испуњавају техничке услове.

Изграђено

– највећи део перонског простора

– највећи део надземне плоче

– уређен приступ из правца Булевара кнеза Александра

Недостаје

– станична зграда

– приступне саобраћајнице из правца нишког ауто-пута (неколико година се најављује почетак градње)

– боља повезаност јавним градским превозом

Коментари30
d0b4e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

komentar
Kako ce se ziveti na Autokomandi u soliterima koji postoje od 1960 god ? Ako tu prodje i nekakav nadvoznjak za kruzni tok,onda nas treba negde preseliti ! I ovako je uzasno, bucno, a kako ce biti,ne daj Boze !? Misli li neko o nama, ljudima ovde !!
Dejana
Toliko malignih komentara da je to neverovatno. Ali, ajmo redom. Prvo, krajnje je vreme bilo da neko smogne snage i umeca da oslobodi centar grada cirkulacije saobracaja iz starog vremena kada nije bilo automobila, skoro uopste. Nekada davno, je uocena lokacija koja ima pristup sa vise strana i veoma mudro je locirana u skoro ne koriscenoj lokaciji. Daleko od jakog saobracaja, sa vise pristupnih, sirokih traka stanica se veoma dobro uklapa u rasterecenje saobracajne guzve.
Notarius
Lokacija je mudro locirana 1955, kada Novi Beograd i autoput nisu postojali, a ideja je bila da železnica kao glavno tada prevozno sredstvo mora biti nadomak Dedinja. Po bilo kom drugom kriterijumu mesto te stanice nije adekvatno naspram rasporeda naselja. A izmedju ostalog ne pruža ni uslove za povezivanje sa autobuskim saobraćajem. Da li komentare treba baš nazvati malignim ne znam, ali spram vremena i novca koji je utrošeno samo zato što neko 60 godina nije preispitato projekat - adekvatni su
Polako
Pa sta, ako imaju u centru grada?! Uoastalom ko Vam kaze da zeleznicka stanica nece biti u centru grada?!
Прикажи још одговора
Dusmanima
Savski trg je prelep, ostalo takode ce biti.
милован
а ауто воз, у топчидеру. пошто у прокопу, сем тешкоће да дођеш до станице или одеш са ње по искрцавању, ни нема могућности да се направи укрцавање за аутовоз.
Славко
Баш лепо што смо добили објашњење колики је процењен износ трошкова изградње станичне зграде тј. колико држава "добија" од приватника, а колика је вредност (процена) датих локација за изградњу комерцијалних садржаја, тј. колико држава "даје". Тиме бисмо добили информацију да ли је вредело чекати на такав дил од 2005. и Тригранита. И наравно овде и држава иде под наводнике, и то дебеле.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља