Градња дугоочекиване станичне зграде на главној престоничкој железничкој станици „Београд центар” почеће у току јесени, а прва фаза која подразумева завршетак овог најважнијег објекта на „Прокопу” требало би да буде завршена до краја 2022. То су за „Политику” потврдили у компанији „Релвеј сити Београд”, која је приватни партнер држави у градњи недостајућих садржаја на железничкој станици која се гради скоро пола века.
План је да цео комплекс од око 50.000 квадратних метара са станичном зградом, пословно-комерцијалним објектима, паркинзима и саобраћајницама буде изграђен у току 2024.
Почетак радова, наглашавају у компанији чији је један од власника домаћи привредник Бранислав Грујић, условљен је завршетком послова који се изводе изнад будућег првог и другог станичног колосека. Реч је о недостајућим деловима надземне плоче чија доградња је започета у мају 2020, а која би комплетно требало да буде завршена у току августа.
Идејно решење за надземне станичне и комерцијалне садржаје је завршено, а урбанистички пројекат, плански основ за изградњу станичне зграде, паркинга и комерцијалних садржаја у комплексу „Београд центар” на јавном увиду је до 25. јануара у згради Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Улици краља Милутина 10а.
– Идејно решење, које ће проћи кроз даље фазе израде инвестиционо-техничке документације, биће детаљно разрађено и према потреби модификовано. Осим изградње станичне зграде, пословно-комерцијалних објеката и вишеспратне гараже, планирана је изградња саобраћајнице, као и уређење зелених и других отворених површина. Аутор идејног решења је привредно друштво „ПФБ дизајн” д.о.о. из Београда – наводе у овој компанији.
Идејно решење, како прецизирају за наш лист, подразумева изградњу око 890 паркинг места на отвореном и у вишеетажној гаражи. Предвиђена је фазна изградња – у првој фази градиће се станична зграда и паркинг места на отвореном, док ће се пословно-комерцијални објекти и вишеетажна гаража зидати у неколико сукцесивних фаза.
– У току је израда инвестиционо-техничке документације, након чега ће бити обављен избор извођача. С обзиром на комплексност пројекта, извесно је да ће бити ангажовано више извођача. После завршетка израде ове документације, укључујући и пројекат за грађевинску дозволу и пројекат за извођење радова, биће представљени остали детаљи пројекта – кажу у овој компанији и напомињу да ће пословно-комерцијални део комплекса првенствено бити намењен будућим корисницима и посетиоцима пословно-комерцијалних објеката, али ће у оквиру комплекса свакако бити и садржаји намењени путницима.
За подизање станичне зграде на плочи било је неопходно и да се испита носивост и стање те армиранобетонске конструкције. Како истичу у компанији „Релвеј сити Београд”, за тај посао био је задужен Институт за материјале и конструкције Грађевинског факултета у Београду чија је процена показала да су неопходне значајне интервенције да би се плоча ојачала и на њој наставила изградња.
Власништво фифти-фифти
„Релвеј сити Београд”, према подацима Агенције за привредне регистре (АПР), основан је априла 2019. и претежна делатност му је разрада грађевинских пројеката. У централној евиденцији стварних власника АПР-а стоји да уз Бранислава Грујића 50 одсто удела у тој компанији има и Аркади Зелманович Бланк. Основни капитал је око 6.000 динара.
Шта је чији задатак
Позив државе за градњу недостајућих садржаја на Прокопу из 2019. предвидео је да приватни партнер у овом послу прибави сву документацију за издавање грађевинске и употребне дозволе и финансира изградњу станичне зграде, комерцијалног простора и паркинга. Држава, са друге стране, улаже земљиште и омогућава градњу на плочи и на свим парцелама које су у њеном власништву, а испуњавају техничке услове.
Изграђено
– највећи део перонског простора
– највећи део надземне плоче
– уређен приступ из правца Булевара кнеза Александра
Недостаје
– станична зграда
– приступне саобраћајнице из правца нишког ауто-пута (неколико година се најављује почетак градње)
– боља повезаност јавним градским превозом