уторак, 02.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 15.01.2021. у 13:50

Београдски метро и „Београд на води”

Сада је, вероватно, свима јасно зашто се жели да метро води од макишке пустаре преко „Београда на води”!

Власт у Београду је схватила да су направили пропуст са пројектом „Београд на води” и да ће цео доњи град бити блокиран према центру, а Београђанима онемогућен прилазак обалама.

Покушао сам после Нове године да колима сиђем до неког од паркинга на Сави, што ми није успело и слободно место за паркирање нисам, за следећих сат времена, нашао све до Дунавског кеја.

Зашто мислим да је Савска обала изгубљена за Београђане образложићу следећим подацима.

Велики пропуст инвеститора „Београда на води” јесте што је одустао од двоетажних подземних гаража, како је то помињано приликом презентације пројекта, јер му је то било скупо.

Због овога није било места за паркирање возила на територији пројекта, већ је Планом посебних намена предвиђено да станари, својим возилима заузму изграђена паркинг места у граду, и то: у Карађорђевој улици 75 паркинг места, у гаражи „Зелени венац” 304, на изграђеном паркинг простору „Доњи град” 382 паркинг места.

Сходно овом Плану посебних намена, може се закључити да у „Београду на води” нема простора за паркирање ни аутомобила станара, чиме се искључује свака могућност да неко из града паркира своје возило на том простору.

Следећа последица погрешне локације овог пројекта, видна из изложених чињеница, биће да ће доћи до обостране блокаде станара са целог простора доњег града, укључујући наравно и насеље „Београд на води”, са једне стране, и станара и централног и ширег простора града, са друге стране.

То ће угрозити целокупни саобраћај у граду.

Сада долазимо до потпуно нелогичне одлуке донете на седници Скупштине града да се траса метроа изводи од Макиша преко Савског трга („Београд на води”) и тамо даље према Панчевачком мосту. Други крак предвиђен је од Савског трга према Устаничкој улици.

Центар града са ширим делом остао је без метроа; односно сав простор од Шуматовачке до Карабурме и од Трга републике до Миријева остаће без могућности коришћења метроа.

Очигледно је да будући метро неће решавати саобраћајни проблем града и загађења ваздуха у граду, већ проблеме нестручно лоцираног насеља „Београда на води” на обалама реке Саве.

Очигледно је да овај пројекат није добио сагласност свих релевантних институција које би морале да дају сагласност на инвестиције које се финансирају из буџета, односно парама грађана, нити је, игде, објављен техно-економски елаборат (обавезан за овакав пројекат), нити је био на јавној дискусији (јавни увид није регуларан).

Волео бих да техно-економски елаборат покаже да траса није неолиберално-економско-приватног интереса, јер она, за сада, показује да није постављена у корист грађана, већ будућих инвестиционих пројеката и пројекта „Београд на води”.

Здравко Здравковић,
архитекта

Коментари12
b989a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dule Astro
Slažem sa skoro svima, ali ne sa početkom gde autor želi kolima da "turistički" dođe do reke. Kola se parkiraju u garažama u centru grada i odatle se za 5-10 minuta dođe do reke. Plus što imamo uvek slobodne parkinge iznad Beton hale i ispod Kalemegdana. Kada bi svi hteli kolima da dođu do reke - na šta bi to ličilo - na beskrajne parkinge uz samu reku. O problemima koje je napravio Beograd na vodi bih mogao da pišem do sutra, ali to sa parkiranjem i onemogućavanjem silaska na reke ne stoji.
STOJAN MITRIC
Tekst prepun netacnih informacija. Za razliku of ostatka grada (ukljucujuci i strogi centar grada) gde urbanizam predvidja od 1 do 1.1 parking mesto po stanu BWF je uradio blizu 2 tj.skoro duplo vise parking mesta nego sto ima stanova i to samo u garazama. Ne spominjuci 3500 mesta u trznom centru. Svako ko misli da se brojem parking mesta moze resiti guzvi je u zabludi jer to ni mnogo bogatiji gradovi u Evropi ne mogu da rese. Jedini nacin je izgradnja efikasnog javnog prevoza a ne svi kolima
арх. Митар Митровић
Нисам сигуран да зграде у БНВ немају подземне паркинге?
Dragan
Ima u trznom centru Galerija 3500 parking mesta
Dragan Josic
Kakve crne institucije mi imamo coveka koji drzi sve institucije

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља