недеља, 28.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 18.12.2020. у 14:52 Дејан Алексић
У УЛИЦИ ЦАРА ДУШАНА

На коловозу финиширање, на тротоарима још има посла

И док је претходних месеци у току ове реконструкције било деоница које су раскопане, без мајстора, стајале недељама, сада радника има на сваком кораку
(Фотографије: Небојша Марјановић)

Када је реч о престоничким саобраћајницама, смисао пословице „Све се може кад се хоће” тренутно се можда најбоље види у Улици цара Душана. Јер у њој, како који дан одмиче, чини се, мајстори се све више тркају и са временом и са заосталим послом који се месецима одуговлачио. И док је претходних месеци у току ове реконструкције било деоница које су раскопане, без мајстора, стајале недељама, сада у Цара Душана радника има на сваком кораку. Али, толико је и посла заостало и нагомилало се да, како делује, мајстори не знају за шта пре да се ухвате. Да ли за комплетирање неуклопљених тротоара, који су недељама у таквом стању, да ли за финалне радове на шинама и изливање недостајућих метара бетонске подлоге око њих, да ли за штимовање нове контактне мреже и сигнализације или за радове на остатку коловоза, уређење шахтова и спојева Цара Душана са околним улицама.

Јер, управо, свим овим пословима на више тачака у овој улици бави се неколико група мајстора. Први асфалтни слој јесте коначно прекрио целу трасу која се обнавља. Али, децембар је зашао у другу половину, а ако је тренутна жеља надлежних да све буде готово до краја календарске године, онда уместо тренутне трке у наредних петнаестак дана треба да уследи спринт на овом градилишту.

Јер у добром делу Цара Душана треба да се нанесе и хабајући слој асфалта, да се уреде хоризонтална и вертикална сигнализација, да се заврши постављање контактне мреже, да се окончају сви бетонски и други радови око трамвајских шина. Док на све те послове не буде стављена тачка, нема говора о пуштању у саобраћај целе деонице коловоза. Осим тога, да би на потезу од Зоо-врта до Рузвелтове коначно после годину и по у редован режим био враћен јавни саобраћај, треба да се обаве и завршно чишћење трамвајских шина и финалне пробне вожње трамваја.

Да је то све у оквиру финализације реконструкције потеза од Рузвелтове до Тадеуша Кошћушка, можда би и могло да се каже да ће наредне две недеље бити довољне за завршно мајсторисање, али огроман недовршен посао остао је на пешачким стазама и паркинг местима.

Како редовни пролазници истичу, шест, седам група мајстора на овим пословима распоређено је дуж Цара Душана и убрзало „коцкање”. Али, уређење тротоара и паркинга од свих заосталих послова ипак иде најспорије. Још нису до краја комплетирани ни сви метри плочника од Француске до Краља Петра, на деоници која је већ неко време пуштена у саобраћај, а знатно више овог посла остало је од раскрснице са Краља Петра до Тадеуша Кошћушка.

Грађани који од муке, због несносног одуговлачења ове обнове, немају више жеље ни да куде ни да критикују извођаче и надлежне у граду, све то окренули су на шалу.

– Темпо који је ове недеље установљен говори нам да бисмо можда чак и пре пролећне равнодневице имали завршене тротоаре и читаву реконструкцију. Тешко би се то могло назвати некаквим достигнућем, али боље март него мај – један је од коментара форумаша који свакодневно ову реконструкцију прате детаљно и врло успешно, попут својеврсног надзорног органа.

Обнова саобраћајно-пешачког потеза од Рузвелтове до Зоо-врта почела је половином јуна 2019. и, према првобитним најавама, требало је да комплетно буде окончана пре тачно годину дана. Али, уместо тога, уследило је силно пробијање циљних датума и низање бројних изговора и оправдања. И константно мало радника. Донедавно.

Коментари6
f2237
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

veselnik
"треба да се обаве и завршно чишћење трамвајских шина и финалне пробне вожње трамваја"... а МОРА да се уради и "пеглање" (брушење) нових шина и спојева, што због "хитности" пуштања у рад није урађено ни на Мосту на Ади. Нове поправке шина, искакања и ломови доњег построја трамваја у најави!
похвала
Политика у овој рубрици има све квалитетније текстове, ниво који очекујемо од ње.
Vlada
Stara narodna kaže da se "prase ne goji uoči Božića". Godinu i po dana radnika nije bilo ili ih je bilo svega nekoliko. Da li iko razmišlja kako je građanima?
Dule Astro
Sve, ali sve gradske rekonstrukcije / radovi su takve poslednjih godina. Prvo se detaljno, u dinar i u dan, predstave troškovi i rokovi i onda se sve to probija zbog "neucrtanih instalacija, lošeg vremena..." I onda, kada se stavarno prevrši svaka mera, svi radnici se premeste na jedno gradilište i urade onako kako je moralo da se radi sve vreme. Da je bar kvalitet na nivou - postojeće rekonstrukcije ne ulivaju poverenje što se tiče kvaliteta.
Budimir
Jedan radi a trojica gledaju gore nego u komunizmu , a hoce vece plate ?
veselnik
Radi se onako i onoliko koliko se organizuje!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља