Када је реч о престоничким саобраћајницама, смисао пословице „Све се може кад се хоће” тренутно се можда најбоље види у Улици цара Душана. Јер у њој, како који дан одмиче, чини се, мајстори се све више тркају и са временом и са заосталим послом који се месецима одуговлачио. И док је претходних месеци у току ове реконструкције било деоница које су раскопане, без мајстора, стајале недељама, сада у Цара Душана радника има на сваком кораку. Али, толико је и посла заостало и нагомилало се да, како делује, мајстори не знају за шта пре да се ухвате. Да ли за комплетирање неуклопљених тротоара, који су недељама у таквом стању, да ли за финалне радове на шинама и изливање недостајућих метара бетонске подлоге око њих, да ли за штимовање нове контактне мреже и сигнализације или за радове на остатку коловоза, уређење шахтова и спојева Цара Душана са околним улицама.
Јер, управо, свим овим пословима на више тачака у овој улици бави се неколико група мајстора. Први асфалтни слој јесте коначно прекрио целу трасу која се обнавља. Али, децембар је зашао у другу половину, а ако је тренутна жеља надлежних да све буде готово до краја календарске године, онда уместо тренутне трке у наредних петнаестак дана треба да уследи спринт на овом градилишту.
Јер у добром делу Цара Душана треба да се нанесе и хабајући слој асфалта, да се уреде хоризонтална и вертикална сигнализација, да се заврши постављање контактне мреже, да се окончају сви бетонски и други радови око трамвајских шина. Док на све те послове не буде стављена тачка, нема говора о пуштању у саобраћај целе деонице коловоза. Осим тога, да би на потезу од Зоо-врта до Рузвелтове коначно после годину и по у редован режим био враћен јавни саобраћај, треба да се обаве и завршно чишћење трамвајских шина и финалне пробне вожње трамваја.
Да је то све у оквиру финализације реконструкције потеза од Рузвелтове до Тадеуша Кошћушка, можда би и могло да се каже да ће наредне две недеље бити довољне за завршно мајсторисање, али огроман недовршен посао остао је на пешачким стазама и паркинг местима.
Како редовни пролазници истичу, шест, седам група мајстора на овим пословима распоређено је дуж Цара Душана и убрзало „коцкање”. Али, уређење тротоара и паркинга од свих заосталих послова ипак иде најспорије. Још нису до краја комплетирани ни сви метри плочника од Француске до Краља Петра, на деоници која је већ неко време пуштена у саобраћај, а знатно више овог посла остало је од раскрснице са Краља Петра до Тадеуша Кошћушка.
Грађани који од муке, због несносног одуговлачења ове обнове, немају више жеље ни да куде ни да критикују извођаче и надлежне у граду, све то окренули су на шалу.
– Темпо који је ове недеље установљен говори нам да бисмо можда чак и пре пролећне равнодневице имали завршене тротоаре и читаву реконструкцију. Тешко би се то могло назвати некаквим достигнућем, али боље март него мај – један је од коментара форумаша који свакодневно ову реконструкцију прате детаљно и врло успешно, попут својеврсног надзорног органа.
Обнова саобраћајно-пешачког потеза од Рузвелтове до Зоо-врта почела је половином јуна 2019. и, према првобитним најавама, требало је да комплетно буде окончана пре тачно годину дана. Али, уместо тога, уследило је силно пробијање циљних датума и низање бројних изговора и оправдања. И константно мало радника. Донедавно.