уторак, 26.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 02.12.2020. у 22:00 Маријана Авакумовић

Радници аеродрома страхују за своју судбину

Француски „Ванси” ће од 22. децембра моћи и да отпушта запослене. – За отпремнину се пријавило 280 радника
Послодавац је програм добровољног одласка првенствено наменио администрацији, али запослени у том сектору нису претерано заинтересовани (Фото А. Васиљевић)

Раднике Аеродрома „Никола Тесла” ових дана највише мучи питање који потез ће повући њихов послодавац, француски „Ванси”, после 22. децембра, када му, према концесионом уговору, истиче двогодишњи период у коме не сме никога да отпусти. До сада су му биле везане руке.

Губитке у пословању због пада броја путника покушао је да ублажи тако што је понудио отпремнине између осамсто хиљада и милион динара за 1.326 стално запослених. Преосталих 300 ангажованих по уговору обавештени су да продужетка сарадње за већину неће бити.

Весна Вилотић, председница синдиката „Заједно” аеродрома „Никола Тесла”, објашњава да је, када је концесија стартовала, држава издејствовала заштитни период од две године за све стално запослене раднике у ком никога неће моћи да отпусте по основу технолошког вишка.

– Не знамо шта ће се дешавати у наредном периоду. Ситуација је прилично неповољна. Све је некако недефинисано. Шта ће бити после 22. децембра, не знамо и сви страхујемо од тога. Послодавац ништа није најавио, само су рекли да ће бити нова систематизација – каже Вилотићева за „Политику”.

Она додаје да тренутно преговарају о колективном уговору, то јест о годишњим одморима, платама и технолошким вишковима.

Према њеним речима, за социјални програм се пријавило 280 стално запослених, али не зна колико их је добило отпремнине. Послодавац је програм добровољног одласка првенствено наменио за администрацију, али запослени у том сектору нису претерано заинтересовани. Наша саговорница каже да су се махом пријавили људи који раде оперативне послове, а они су потребни послодавцу и неће их се лако одрећи.

Када је реч о 300 радника којима уговори истичу, Вилотићева каже да имају обећање послодавца да ће задржати трећину.

У „Белгрејд ерпорту” за „Политику” кажу да реструктурирају компанију кроз програм добровољног одласка за запослене на неодређено време који су за то заинтересовани. Програм је понуђен након консултације са синдикатима.

– Одзив запослених је на очекиваном нивоу, с обзиром на то да су понуђени пакети конкурентни и усклађени су са добром тржишном праксом – кажу у овој компанији.

Када је реч о запосленима на одређено време чији уговори истичу до краја године, ангажман се продужава у случајевима када постоји јасна пословна потреба у постојећим околностима значајног смањења обима посла и авио-саобраћаја са нашег аеродрома.

– Напомињемо да је компанија задржала све своје запослене на одређено време током трајања ковид кризе више од осам месеци, упркос чињеници да су били на плаћеном одсуству – истичу у „Белгрејд ерпорту”.

У овој компанији уверавају да ће после реструктурирања, организација компаније бити боље усклађена са тренутним пословним потребама и обимом саобраћаја, што ће јој истовремено омогућити да брзо реагује и подржи евентуалне промене у обиму саобраћаја. Циљ је да се одржи пословање компаније и сачува што је више могуће радних места за будући, постковид раст.

Компанија „Белгрејд ерпорт” усвојила је модел реструктурирања како би додатно смањила трошкове услед драстичног утицаја који је вирус корона имао на ваздушни саобраћај у последњих осам месеци и дуже.

Коментари11
93257
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mirela
Ne čudi me. Sve je otišlo dođavola. Na kraju će leteti samo privatne čarter kompanije koje u svojoj ponudi imaju uslugu privatni letovi za grupe. Pa ko to bude mogao sebi da priušti, leteće.
Budimir
Nek dodju kod mene na farmu , oranje , sejanje , kopanje , zetva , psenica , kukuruz , vinograd , ovce , krave, zivina ...ima posla !
Marija Bruštulin
Ja strahujem za toranj kontrole leta - puno se naherio...
Filip Cosopt
Sad treba dati francuzima da grade i Metro. Još jedna investicija koja košta milijarde eura... A djelatnost joj je prijevoz putnika! Kojih? Metroom će putovati nezasposleni i beskućnuci koji su dobili i koji će do završetka pandemije dobiti otkaze, ostati bez stanova, kuća,..? Samo pitam odgovorne.
Marija Bruštulin
Радници аеродрома страхују за своју судбину ....... Srbija je dobila od Rusije Migove i tenkove - nema razloga strahovanju!!!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља