понедељак, 18.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 02.12.2020. у 21:21 Миленија Симић-Миладиновић

Основцима већ недостају ђачке клупе

У породицама с више школараца где и родитељи раде од куће тешко је пратити онлајн наставу у реалном времену. – Бележе се изостанци са часова на даљину
За час од ку­ће нео­п­хо­дни су добар ин­тер­нет и ком­пју­тер (Фото Н. Марјановић)

Наставници и старији основци још се уходавају у систем школовања на даљину, иако су иза њих свега два дана такве наставе већ је јасно да потешкоћа има, нарочито у породицама с више деце школског узраста. Свесни да епидемиолошка ситуација диктира свакодневицу и немоћни пред чињеницом да им се дом претворио у образовно-пословни простор у коме школарци свакодневно прате наставу с екрана док мама и тата раде од куће, многи родитељи љутито примећују да би боље било да су уместо нових уџбеника за ову школску годину ђацима приуштили нов рачунар, таблет, телефон или јачи интернет како би имали елементарне услове за неизбежан рад на даљину.

Основци већ пишу разредним старешинама да им недостају ђачке клупе – нарочито петаци. Њима је ова школска година, чини се, најтежа. Прошлу су завршили прерано измештени из учитељског крила. Тек сада, у виртуелној учионици, упознаће и оне одељенске другаре које нису видели од почетка школске године због комбинованог модела наставе по коме је наизменично из дана у дан једна група ученика истог одељења долазила у школу, а друга учила код куће. Али, доскорашње делимично учење на даљину било је прилика да се у ђачким круговима наставници раздвоје – на оне који у онлајн учионицу постављају предавања која су снимили и додатне мултимедијалне садржаје и оне који штуро напишу наслов лекције из уџбеника и таксативно наведу захтеве или задатке које треба урадити до следећег часа у клупама.

Тежња је да се настава потпуно онлајн, где год је могуће, реализује помоћу информационо-комуникационих технологија по утврђеном распореду, онако како би се, да је стање редовно, одржавала у осмолеткама. Пријављивањем у виртуелној учионици наставник стиже на час који на екранима дигиталних уређаја прате ученици једног одељења. Њихова активност се ревносно бележи, као и изостанци. У настави онлајн часови углавном трају 45 минута, а између су петоминутне паузе. За директоре и стручне сараднике врата виртуелне наставе су увек отворена. Њихова је обавеза да надзиру образовање на даљину и пруже подршку ђацима и просветним радницима у атипичним условима за учење и рад.

– Имамо платформу за учење на даљину, сви ђаци и наставници имају мејлове и приступ онлајн учионицама, па према упутству одржавамо часове у реалном времену. Неко држи наставу уживо где сви учествују, прате, разговарају, а неко се дописује са ђацима. Час траје 45 минута, јер сигурно се изгуби петнаестак док се сви придруже. Ово је недеља уходавања и мониторинга. Правимо процену колико ученика може да прати онлајн наставу у реалном времену због услова у којима живе и ресурса који су им потребни. Већ имамо проблем где има двоје-троје деце школског узраста у кући, а један рачунар и телефон, па се наизменично прикључују – указује у разговору за „Политику” Данијела Ралетић, директорка ОШ „20. октобар” у Крагујевцу.

План је, каже, да деци која не могу да присуствују онлајн часу у реалном времену наставници шаљу снимљене материјале. Просветни радници, такође, у оквиру својих породица треба да виде имају ли могућности да неометано раде.

– И они имају децу школског узраста којима су потребни дигитални уређаји да прате наставу, а нико им није дао службени интернет и лаптоп. Видећемо да следеће недеље настава почиње од 14 сати. У свакој учионици имамо интернет и лаптоп. Наставници ће, уколико код куће немају потребне услове и ресурсе, моћи да долазе у школу на посао по свим мерама заштите. Биће сами у учионици, али имаће све што им је потребно за рад онлајн са ђацима у реалном времену – има решење Ралетићева.

Она уверава да ће се за ученике и запослене ОШ „20. октобар” сигурно наћи начин да превазиђу потенцијалне потешкоће у раду на даљину, али и наглашава да треба имати у виду да су услови у овој осмолетки одлични, што не важи за све школе у Србији.

– Имамо издвојена одељења у селима Рогојевац, Добрача и Каменица близу Крагујевца. Ту уче деца од првог до четвртог разреда, али није искључено да ће и они прећи на онлајн наставу уколико епидемиолошка ситуација не буде боља. Најтеже нам је у Каменици, где немају сигнал за мобилну телефонију, хватају га код неке штале. Нама је у свари највећа мука да сва деца имају једнаке услове за образовање, одржати тај принцип у овом тренутку је најтеже – закључује Ралетићева.

Коментари9
5b607
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

kipreos
e vala da smo i taj momenat dočekali :)
Вероника
Бојим се да образовање ''на даљину'' постаје полако дигитална обука на елементарном нивоу и увертира за сегрегацију образовања... волела бих да грешим...
Hajduk Veljko
Deca treba da idu u skolu, a ne da roditelji uce sa njima.
Situacija naterala...
Nužda zakon menja!
mao
Za sada niti sam primetio kod moje dece niti kod druge dece iz razreda (preko Viber grupe) da se neko zalio da mu skola nedostaje u ovakvim vanrednim uslovima i hladnoci, naprotiv. Vecina dece ionako nije dolazila, sto iz straha roditelja od zaraze, sto zbog bolesti.
zaliv.net
Ono sto se mora nije tesko... ja dete ne pustam u skolu od pocetka skolske godine jer ne zelim da rizikujem zdravlje moje proodice ni 1%, ako mogu da uticem a mogu ucinicu sve da se ne zarazimo. Bolje i da ponavlja ako treba nego da zarazi babu mamu tatu...inace dete nam jos bolje uci jer sam licno ispratio mnoge lekcije sa njim a neke casove i placamo online tako da dete ima bolje ocene iz matematike. Problem je sto vecina ljudi nije navikla na nove tehnologije vec samo zevaju u gluposti
Iva
Lepo.Samo da znate da ste u manjini.Šta ćemo sa roditeljima koji nemaju para da plate privatne časove a pri tom moraju i da rade za neku crkavicu pa ne mogu ,kako Vi kažete,da "isprate" lekcije sa detetom jer prosto nemaju vremena za to?Nedostatak empatije je jedan od većih problema u Srba.Vama je dobro,a kako je ostalima,ma šta Vas briga.Bravo!
Mima
Tako je. I kod nas je ista situacija, dete ide online od početka godine i postiže bolji uspeh. U našoj osnovnoj školi u manjem mestu nastavnici su se odlično organizovali, šalju odlične materijale, neko koriste video časove, mi smo prezadovoljni njihovim pristupom, a otkako su svi online deca rade po rasporedu i mi roditelji ne moramo mnogo da učestvujemo i objašnjavamo. Deca se čuju i druže i preko video poziva tako da nisu usamljeni.
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља