Радови на папиру из првог париског периода нашег великог сликара Милорада – Бате Михаиловића, који до сада нису могли јавно да се виде, биће пред публиком од данас у крагујевачкој Галерији Рима. Уз вођење рачуна о свим епидемиолошким мерама, галеријски простор ће бити отворен од 18 до 20 часова, без уобичајене свечаности која прати отварање изложбе.
Поставка радова обухвата хронолошки оквир од 1953. године, када уметник има своја прва изложбена представљања у Паризу, до почетка шездесетих година када настају његова чувена ликовна остварења великог формата. По својој концепцији и сличности са сликама великог формата, у радовима на папиру формулишу се и очитавају основне карактеристике Михаиловићевог сликарства. Енергичан и импулсивни потез, усковитлане композиције различитих колористичких решења, често централизован и недефинисани догађај или природно збивање у пољу слике које упућује на однос према манифестацијама и феноменима природе, усмеравају нас на разумевање ових радова у контексту термина „апстрактни пејзаж” Мишела Рагона, ако се термин схвати као језичка игра.
Ауторка текста у каталогу изложбе, која траје до 20. децембра, историчарка уметности Марија Станковић, наводи да се у оквиру ове хронолошке етапе могу назрети ликовни процеси од геометријских асоцијативних облика који наводе око посматрача на разговор, до лирског растакања форме пред налетом бројних колористичких потеза уметника, преко симболичних употреба земљаних и натуралистичких боја до немиметичких и апстрактних гестуалних импровизација.
Она додаје да разлика у форматима, без обзира на истоветне динамичне транспозиције уметниковог доживљаја, узрокује другачије телесне и перцептивне реакције у оку посматрача: „Пред великим форматима остајемо изгубљени у ’пределу’ слике, док пред мањим форматима као да присуствујемо искри или фрагменту неког већег збивања, јер границе површине рада нису уједно и границе ’призора’ који се дешава пред нама.”