четвртак, 28.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 25.11.2020. у 12:30 Дејан Алексић

Већи опрез путника и одмах мање гужви у превозу

На једном од највећих чворишта јавног превоза у граду, окретници Зелени венац, где су уобичајено огромне гужве и на стајалиштима и у возилима, нешто после 16 часова на линијама 15, 52, 53, 75, 84, 704, 706... попуњеност је била углавном испод половине капацитета
(Фото Д. Алексић)

Први дан примене неколико нових мера и препорука у јавном градском превозу донео је неколико закључака и открића. Тако су јуче Београђани открили да, када се каже половична попуњеност возила, за соло аутобусе то значи 50 путника, а за зглобне 80. То, у преводу, указује да зглобна возила, иако можда тако делују голим оком, нису двоструко већа од соло. Јер, управо ове цифре (50 за соло и 80 за такозвани зглоб) препоруке су о оптималном броју путника које од јуче стоје на предњим вратима аутобуса. Сличне препоруке окачене су и на улазима у тролејбусе и трамваје.

Ипак, знатно важнији и упечатљивији закључак првог дана нових мера у превозу је да је огромна већина Београђана као путници, нарочито у овим епидемиолошким околностима, одговорна и за пример многима другима.

Јер да се не заваравамо, слика која се на појединим највећим и најпрометнијим станицама и окретницама у граду јуче могла видети у шпицевима и новоуведеном продуженом шпицу од 17 до 20 часова, у коме је, како тврде надлежни, додатних 236 возила, није била резултат брзопотезног ефекта нових мера, већ искључиво резултат одговорности грађана. Гужви у превозу у последњем сату редовног шпица и у продуженом шпицу готово да уопште није било.

Наши репортери су на више тачака на случајном узорку посматрали стајалишта и линије градског превоза и свуда сцене као пресликане – без гужви, готово сви са маскама, пристојан размак између људи.

На једном од највећих чворишта јавног превоза у граду, окретници Зелени венац, где су уобичајено огромне гужве и на стајалиштима и у возилима, нешто после 16 часова на линијама 15, 52, 53, 75, 84, 704, 706... попуњеност је била углавном испод половине капацитета, сви путници под маскама, а и на стајалиштима слична слика.

И недалеко одатле, на тролејбуској станици на Теразијама готово идентична прича. И у возилима сви са маскама и свуда довољно места и простора. Нешто даље, на уобичајено прометној станици на Тргу Николе Пашића прекопута Скупштине Србије – опет иста слика и у возилима и на стајалишту.

Решили смо да између 16.30 и 17.30 сати наставимо патролу са случајним узорком возила и станица па смо се упутили дуж саобраћајно, али када је реч и о јавном превозу, врло прометног Булевара краља Александра. Шпартали су њиме трамваји 6, 7 и 14, аутобуси 20, 25, 26, 46, 79, 309... Али опет, ни на стајалиштима ни у возилима, било да је реч о зглобним или соло, гужви није било. Свуда маске и довољно простора. Све ово јуче је важило и за линије 28 и 40.

За крајњи закључак не треба много мудрости. Сви који деоницу од куће до посла, школе, пијаце или факултета и назад могу да пређу релативно брзо пешака или бициклом, већ су дигли руке од јавног превоза и одлучили се да се ослоне на своје ноге или бициклистичке точкове. Међу онима који су раније користили превоз није мали број ни грађана који у овим околностима не морају по сваку цену до посла, већ раде и од куће. И када се све то сабере јасно је зашто нема тренутно гужве у превозу.

А док је опреза Београђана који морају превоз да користе, има наде да ће слика у превозу бити као јучерашња.

За то време надлежни би требало да искористе овај луфт и да добро осмисле како дугорочно да реше хронични вишегодишњи проблем гужви у јутарњем и поподневном шпицу. Јер, оне нису нестале, него су само привремено утихнуле због нешто мање путника. А када се живот колико-толико буде вратио у нормалу, једино решење у шпицевима биће више возила на улицама и боља организација линија.

Коментари3
c92a9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

sss sss
Evo ja danas otisao kolima na posao i pauk odneo auto sa regularnog parking mesta, toliko!
srna
Браво Београђани. Па после нека само кажу народ је крив, не придржава се мера. Надам се да ће овај текст прочитати и надлежни за корону и они који то нису, али знају да смо ми криви.
aleksa
Pa bez obzira šta pojedini iz države pričali, 90% ljudi se od starta ponaša odgovorno (u skladu sa aktuelnim saznanjima) i racionalno. Ko je razuman, on je još u aprilu prestao da ide na masovne događaje, poveo računa o higijeni i pratio situaciju. Problem pravi onih preostalih 10% koje mahom čine vlasnici klubova i splavova i oni koji ih posećuju. I onda brojke skoče a vlast se brže oblje okomi na običan narod i njega krivi za sve umesto da jasno i glasno kaže ko su glavni kočničari i štetočine

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља