петак, 07.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 24.11.2020. у 11:32 Дејан Алексић
ПРОМЕНЕ У ПРЕВОЗУ

Поподневни шпиц дужи, али без прескакања станица

Такозвано вршно оптерећење биће продужено је до 20 часова, на улицама ће од 17 до 20 сати бити 236 возила више него иначе. – На предњим вратима препоруке о оптималном броју путника у возилу, али уколико их буде више возачи неће моћи да буду кажњени за то. – Нема прескакања стајалишта јер шофери према Одлуци о јавном превозу не смеју да прескачу ниједну регистровану станицу
(Фото Н. Марјановић)

Као што су у мају, уочи повратка редовног јавног превоза на улице, најављиване бројне ригорозне мере које ће морати да се поштују, па се у последњем моменту од њих одустало, тако и овога пута, део мера које су крајем минуле недеље најављиване ипак неће бити примењен. Али, одређене промене и новине у превозу данас, свакако, ступају на снагу због тренутне изузетно тешке ситуације са вирусом корона.

Оно што је извесно и што је усвојио Градски штаб за ванредне ситуације јесте да се поподневни шпиц у превозу продужава за три сата и да ће важити до 20 часова. То значи да ће од 17 до 20 сати на улицама бити 236 возила више него иначе, односно укупно 1.641 возило колико их тренутно, према званичним подацима, опслужује путнике у току редовног послеподневног шпица. После 20 сати, због скраћеног радног времена многих објеката, биће смањен и број полазака.

(Фото Д. Алексић)

Друга новина је препорука која ће бити залепљена на предњим вратима возила, а тиче се оптималног броја путника. У њој се сугерише да се возила не попуњавају до максимума него до половине капацитета. Препоручени број путника зависиће од врсте возила, то јест од тога да ли је реч о минибусу, соло или зглобном возилу.

У пракси ипак неће заживети најављени предлог да, одређено возило, уколико буде било попуњено око 50 одсто, прескаче одређене станице. Градски штаб, како се и могло очекивати после прилично негативне реакције јавности, овакав предлог колега из републичког штаба није усвојио. Јер, ко год се у превоз разуме и ко год га иоле користи, јасно му је да би таква мера била контрапродуктивна. Прескакање станица би довело до стварања гужви на стајалиштима, а готово сигурно и до оправданог незадовољства путника који су се затекли у возилу, а чија станица је прескочена. Што је најважније, решивши да не уведе овакву меру, Градски штаб за ванредне ситуације поступио је у складу са Одлуком о јавном превозу која предвиђа казну за возаче уколико прескоче неко стајалиште.

Када се све сабере, поставља се питање колико ће заиста мере које се од данас примењују квалитативно променити стање у превозу? Упућени тврде – скоро ништа.

– Шта све у пракси ово значи? Па за неколико сати ће бити продужен поподневни шпиц, биће нешто више полазака него иначе у тим предвечерњим сатима и то је то. Када је реч о ограничавању броја путника, то је само препорука, а не забрана или наредба. Уколико у возилима буде више људи од препорученог броја, нико неће моћи да казни возаче. Јер шта возачи да раде из своје кабине? Њихово је да пре свега безбедно превезу путнике – наводи саговорник упућен у организовање јавног превоза.

Како каже, ефекат би у овим околностима као мера имало то да се управо у стандардним шпицевима, када и јесу највеће гужве, повећа број возила. Јер, не треба превише „кликера” за математичке операције – у шпицевима остаје исти број возила, исти број путника и исте гужве, а са друге стране уводи се препорука о делимичној попуњености возила. У тој ситуацији, путници који морају да користе превоз имају само неколико избора. Први је да поштују ту препоруку и не стварају гужве у превозу, али пошто се у шпицевима не повећава број возила, то ће онда довести до још већих гужви на стајалиштима. Други избор је да једноставно, као и до сада, уђу у возило пуно путника, а трећи да одустану од превоза и пешака крену кући или на посао.

– Једина срећа за оне који доносе ове мере јесте што је добар део редовних путника, због вируса, заиста одлучио да пешачи или да једноставно остане код куће и одатле ради посао – истиче наш саговорник.

(Фото А. Васиљевић)

Гужве на више линија

23, 25, 85, 88, 95... Ово није добитна комбинација неке томболе. Ово су ознаке неколико градских линија, од више њих, где су данима, нарочито у шпицевима, несносне гужве у возилима, односно оне линије на којима се аутобуси, како истичу грађани, дуго чекају.

– Наравно, није на свим линијама тако. Ја користим редовно 511 и на тој линији је засад углавном у реду, без већих гужви. Али, јуче сам код Сајма из 511 прешла у аутобус 23 и осетила сам се као деведесетих. Путници су, због гужве у возилу, били приљубљени уз врата и једни уз друге. Па сигурно нико из тог возила није из досаде улетео у гужву, већ није било другог возила на видику – пожалила се суграђанка Марија Илић.

Јуче је и „двадесетпетица” пред крај јутарњег шпица код Вуковог споменика била пуна, а на хроничан проблем са аутобусом 95 жале се житељи Борче. Сличне жалбе на редовност полазака или на гужве у возилима стижу од путника са линија 85, 88, 706...

Привремено укинут А1

Због погоршане епидемиолошке ситуације и малог броја летова са Аеродрома „Никола Тесла” привремено је укинута минибус експрес линија А1 Трг Славија – Аеродром. Како су навели у Секретаријату за јавни превоз, ова одлука донета је и због тренутно малог броја путника који користе ову минибус линију.
– Са побољшањем епидемиолошке ситуације, размотриће се услови за поновно успостављање рада линије, о чему ће грађани бити благовремено информисани – указали су у секретаријату.

Коментари1
a2d02
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dr
A šta ćemo s jutarnjim špicem kad odlazimo na posao. i jutros su bile neviđene gužve. Popodne ne žurimo i možemo da propuštamo autobuse , a ujutro kad idemo na posao šta da radimo ? Moramo svesno da rizikujemo verovatnu zarazu .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља