петак, 27.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 21.11.2020. у 20:44 Дејан Алексић
ТЕХНИЧКО-ПУТНИЧКА СТАНИЦА ЗЕМУН

Модерно чвориште за одржавање возова до краја 2021.

Пројекат модернизације подразумева изградњу објеката, колосека, опреме и инсталација чија ће функција бити нега и одржавање путничких возова. Тренутно се возне гарнитуре одржавају на неколико места на територији Београда (Земун, Топчидер и Макиш)
(Фо­тографија „Ср­би­ја воз”)

Модернизована Техничко-путничка станица Земун (ТПС Земун), један од најважнијих објеката новог Београдског железничког чвора, требало би да буде завршена за нешто више од годину дана. Како подсећају у „Србија возу”, пројекат модернизације ТПС Земун подразумева изградњу објеката, колосека, постројења, опреме и инсталација чија ће функција бити нега и одржавање возова за превоз путника.

– Тренутно се возна средства одржавају на неколико места на територији Београда (Земун, Топчидер и Макиш). Изградњом ТПС Земун направиће се јединствена целина где ће се одржавати и припремати за саобраћај сва возна средства „Србија воза”. На овај начин „Србија воз” ствара модерне и квалитетне услове за одржавање и старијих и нових возних средстава и значајно унапређује услове рада запослених. Биће повећана безбедност саобраћаја и побољшанња ниво услуге, а све у складу са европским стандардима – истиче Драгана Станковић, директорка Центра за маркетинг и медије „Србија воза”.

Плнирана је изградња пријемно-отпремних и хигијенско-санитарних колосека, колосека са дијагностичким уређајима, хала за спољно прање за одржавање нових електромоторних возова, административних и помоћних просторија, радионица, хале за негу и одржавање путничких кола са откачивањем (колска радионица), али и завршетак започетих и реконструкција постојећих објеката.

До данас, како прецизира, у оквиру модернизације ове станице санирани су постојећи колосеци и замењени скретничка грађа и метални делови постојећих скретница, а постављени су и предбаласти на око 4.500 метара колосека.

– Започето је и постављање прагова, шина и скретница и довођење постављених колосека на пројектовану коту. Завршена је и монтажа челичних стубова и портала у објекту за одржавање путничких кола. У току је монтажа кровних панела и припрема конструкције за завршно фарбање. Окончана је и израда темељних греда, а започета израда темељних плоча у анексу Г хале за одржавање путничких кола и израда темељних плоча и канала у истој хали. Завршена је израда кровних греда у ламелама Б и В анекса хале за одржавање путничких кола – указује Станковићева.

У оквиру модернизације ТПС Земун окончана је и израда темељних стопа и стубова у хали за спољно прање, а започета су ископавања за темељне стопе и стубове у хали за одржавање нових електромоторних возова. Завршена је и израда највећег дела темеља и постављање стубова за контактну мрежу, као и испорука прагова. Како наводи Станковићева, скретнице се испоручују у динамици производње, али започета је њихова уградња. Готова је и бетонска конструкција објекта и кровне конструкције на објекту пријема и отпреме возова, као и израда темеља за халу за прање возних средстава. Завршено је и уговарање испоруке опреме за одржавање возова и сигнално-сигурносну опрему, а она ће бити испоручена у децембру.

Уговор за актуелне радове у ТПС Земун са конзорцијумом „Енергопројект нискоградња” – „Енергопројект опрема” – „Колас рејл” потписан је 4. јуна 2019. и вредан је 50.854.876,94 евра. Финансирање овог пројекта обезбеђено је из два уговора о зајму који су потписани са Европском банком за обнову и развој (ЕБРД) и за које је Влада Србије обезбедила гаранцију. Први уговор, у износу од 30.000.000 евра, потписан је 7. децембра 2017, а други, „тежак” 22.000.000 евра, потписан је 9. октобра 2018. Решење о грађевинској дозволи донето је 29. јула прошле године, а радови су званично почели 3. септембра 2019. Рок за завршетак посла модернизације ТПС Земун је 31. децембар 2021. (првобитни рок за завршетак радова био је 11. новембар 2021, али је уз сагласност ЕБРД-а продужен због пандемије вируса корона).

Како је раније истакнуто, модерни станични комплекс простираће се на укупно 35 хектара на земљишту између станица Земун и Земун-поље. Нови део ТПС Земун биће између левог и десног крака пруге према Новом Саду, на простору који је до сада био незнатно искоришћен.

Замишљен, али до сада тек делимично изграђен нови Београдски железнички чвор осим ТПС Земун треба да чине три теретне станице (Макиш, Земун-поље, Карабурма), сређене путничке у Прокопу, Земуну, Новом Београду и Раковици, ТПС Кијево, ранжирна у Макишу и скупа железничка обилазница око престонице.

У току тендер за набавку нових возова

„Србија воз” је са ЕБРД-ом потписао и уговор о зајму у износу од 100.000.000 евра, за који је Влада Србије такође дала гаранцију, а који се тиче набавке нових возних гарнитура. Ово железничко предузеће расписало је тендер који је у току, а на који се, како кажу у „Србија возу”, јавило пет реномираних светских произвођача и очекује се да ће у току друге половине 2021. бити потписан уговор. Очекивана испорука прве електромоторне гарнитуре је око 24 месеца од дана потписивања уговора. План је да на овај начин „Србија воз” обезбеди још минимум 18 нових гарнитура за брзине до 160 километара на час.

Коментари4
bda47
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin - Schwabenländle
Сетих се једне емисије на тв касно ноћу, велика, огромна хала, веома дугачка и безброј људи у белим мантилима, и поједини у плавим. Мислио сам да је неки извештај о свемирским бродовима или слично. Гледали само нешто дуже од сата генерални ремонт немачко-руског воза ICE, како га у Русији зову не знам. у ту халу је стао цео воз са две локомитиве, предња и задња, воз је постављен на неко постоље , на висини већпј од 5 метара, скинути точкови. Скинули су сваки део, прегледали, заменили и спустили.
geras
šta će beogradu čvorišta kada nema železničku stanicu .
Marko
Srpske železnice deluju kao da su zamrznute u 80-tim.Da porade oni na komletnom imidžu kako bi privukli putnike s obzirom da ih poreski obveznici dotiraju.Nek se ugledaju na ruske , nemačku, francusku železnicu.Nek porade na vizuelnom izgledu vozova nek angažuju nekog grafičkog dizajnera da deluju pristojnije kad srpski voz prodje deluje prljavo i sumorno.Nek se krene prvo od malih stvari.Osoblje da dobije savremene uniforme kao u aviosaobraćaju.U suštini menaždment firme je još uvek socjalistič
Beogradjanin - Schwabenländle
@ Marko, Руси су добро знали да морају да модернизују железницу и инфратсруктуру али су и знали да то нису у стању да сами ураде. Узели су као партнера немачки Сименс за возове и инфраструктуру, послали њихове стручњаке код Сименас да уче и радили заједнички на том подухвату који је успео и у који су ушле и жеље Руса. Сада тај руски IC вози брзинама о којима Руси нису раније ни сањали. Иначе најружнији воз вози баш у Русији, правац Далеки исток.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља