субота, 05.12.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 20.11.2020. у 18:15 Дејан Алексић
ГРАДЊА ОБИЛАЗНИЦЕ ОКО БЕОГРАДА

Деоница од Остружнице до петље „Орловача” до краја априла

Реч је о сектору 4 дугом 7,7 километара. – Надлежни су 2019. и 2020. истицали да постоји могућност да се овај део у саобраћај пусти до краја ове године, али у „Путевима Србије” кажу да је и завршетак у првом кварталу 2021. у складу са предвиђеним роковима
Деоница од Остружнице до петље „Орловача” (лево), На сектору 5 завршена је примарна облога тунела „Стражевица” (Фотографије „Путеви Србије”)

Сектор 4 oбилазнице око Београда (од Остружнице до петље Орловача) ипак неће бити пуштен у саобраћај у току ове јесени, односно до краја ове календарске године, што су у неколико наврата најављивали они који су укључени у посао довршетка недостајућег дела саобраћајног прстена око престонице. Ипак, како истичу у „Путевима Србије”, сектор 4 обилазнице биће завршен и пуштен у саобраћај у складу са уговореним роковима.

– Рок за завршетак последњих радова је септембар 2021. (тунели „Липак” и „Железник”), али очекује се да ће ти радови бити окончани пре тога и да се овај сектор пусти у саобраћај до краја априла 2021, уколико временски услови буду повољни – наводе у овом предузећу.

Како прецизирају, када је реч о динамици посла на овом сектору, у току су завршни радови на основној траси, мостовима и петљи „Орловача” (завршни слој асфалта и сигнализација).

– Изводе се хидротехнички радови и радови на опремању тунела („Липак” и „Железник”), као и радови на петљи „Петлово брдо” – указују у „Путевима”.

Почетак изградње недостајућег дела деонице Б обилазнице (од Остружнице до Бубањ потока) свечано је обележен у јулу 2018. између петље „Орловача” и тунела „Железник”. Тада је најављено да би цео посао од Остружнице до Бубањ потока требало да буде окончан за 36 месеци, односно у лето 2021. Али, већ у току 2019. надлежни излазе са другим роком за завршетак радова, односно 2022. годином.

Тренутно се са радовима на поменутом сектору 4 упоредо одвија посао и на сектору 5 (петља „Орловача” – тунел „Стражевица”) који је дуг 3,1 километар и сектору 6 (тунел „Стражевица” – петља „Бубањ поток”) дугом 9,6 километара.

На сектору 5, како кажу у „Путевима”, завршена је примарна облога тунела „Стражевица”, а тренутно се ради секундарна облога.

– Изводе се и радови на горњој конструкцији моста 13, а у току су завршни радови на горњој конструкцији мостова 14 и 15, као и радови на траси. На сектору 6 раде се сви мостови, петља „Бубањ поток” и тунел „Бели Поток”, као и сама траса – напомињу у „Путевима”.

У току извођења радова, како истичу, било је непредвиђених околности – појава клизишта у зони тунела „Бели Поток”, појава воде и процуривање постојеће хидроизолације која је делимично изведена деведесетих година у фази изградње тунела „Липак” и „Железник”. Осим тога, уверавају у „Путевима”, и експропријација се одвијала отежано због великог броја објеката и насељених породица.

Када посао на деоници Б обилазнице у потпуности буде завршен, неће бити стављена тачка на градњу саобраћајног прстена око престонице. До његовог потпуног комплетирања потребно је да се изгради и деоница Ц од Бубањ потока до Панчева. Како наводе у „Путевима Србије”, у току су преговори са потенцијалним извођачем. Ако није дошло до већих промена, то би требало да буду кинески партнери јер, како је у септембру навела Зорана Михајловић, доскорашња министарка саобраћаја, управо се са њима разговара о наставку радова на обилазници, односно деоници Ц који би оквирно могли да почну 2022.

Актуелне радове на деоници Б изводе кинески „Power construction corporation of China” и азербејџански „Азвирт”. Посао је вредан око 207.000.000 евра и финансира се 85 одсто из зајма „Export-import bank of China”, a 15 одсто из српског буџета. Задатак који су добили извођачи када су кренули у ове радове јесте да изграде недостајући полупрофил ауто-пута и недостајуће објекте на секторима 4 и 5 и пун профил ауто-пута и објекте на сектору 6.

Шест сектора

Деоница Б Обилазнице око Београда (Добановци – Бубањ поток) састоји се из 6 сектора. На секторима 1, 2, 3 и новом мосту преко Саве код Остружнице радови су завршени (комлетирана је деница од Добановаца до петље Остружница у дужини од 26,9 километара). У току је рехабилитација коловоза на старом мосту код Остружнице.

Изградња обилазнице кренула је почетком деведесетих прошлог века и више пута је прекидана. Зато се ни после тридесетак година не назире крај радовима. Осим дела деонице Б, до сада је завршена и у саобраћај пуштена цела деоница А од Батајнице до Добановаца.

Коментари2
dfa52
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Јужна туга
Тужан текст - одгађање одгођеног рока који је претходно два пута продужен, након више година заустављених радова. Седам година се гради десетак километара - с изграђеним полупрофилом и тунелима! При том, опреме тунеле који стоје некоришћени, па им покраду скупу опрему. Тунели опет стоје, опет се опремају, али почну да прокишњавају, све пре пуштања у саобраћај. На крају ће сви редом себи доделити ордене ...
vojislav
Jedini nacin da se sto pre pusti deonica i da se smanji guzva na Gazeli!!!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља