Званични почетак грејне сезоне, 15. октобар, један део Београђана дочекао је у дебелим џемперима и вуненим чарапама, упркос томе што је испорука топлотне енергије ове године почела још пре три дана. Станари новобеоградског Блока 11 који су и првог дана грејања имали проблема, јуче су се нашој редакцији пожалили да су им радијатори и даље млаки, а у понеком стану чак и хладни. Примедбе су имали и житељи једне зграде у Маршала Толбухина који су се читавог дана смрзавали, због, како кажу, замене цеви у приземљу. И на друштвеним мрежама било је оних који су се жалили на то што им је у становима и даље хладно.
Статистике кажу да се у првим данима просечно упути између 1.000 и 1.200 рекламација дневно, тако да је „реч о промилима” у односу на број потрошача, односно 320.000 станова
Наравно, било је и задовољних. Београђани у близини Цвијићеве улице рекли су нам да им је у становима „као у спа центру”, док су похвале на рачун грејања имали и становници појединих делова насеља Медаковић. Код њих су, кажу, првог дана сезоне радијатори били топли и до два после поноћи, а целог дана грејање је било тако добро да се у становима могло боравити у мајицама кратких рукава.
Неуједначен квалитет испоруке топлотне енергије о коме су причали наши читаоци ипак је само привремени проблем, кажу из „Београдских електрана”.
– Као и сваке године, на почетку сезоне неопходно је неколико дана да се систем ухода после шестомесечног мировања, како би био стабилан у току предстојеће грејне сезоне. Систем „Београдских електрана” иначе је један од највећих у Европи и чини га 36 топлотних извора, односно 14 топлана и 22 котларнице, затим око 1.600 километара топловодне мреже са повратним водовима и више од 9.000 топлотних предајних станица – истичу из овог јавног предузећа.
Они додају и да су летос, да би овај „енергетски гигант” покренуо производна и дистрибутивна постројења, извођени обимни радови на топлотним изворима, топловодној мрежи и примарним деловима топлотних предајних станица.
– За више од 300.000 домаћинстава у главном граду и више од четири милиона квадратних метара пословног простора обезбеђено је стабилно и поуздано снабдевање топлотном енергијом у току предстојеће грејне сезоне – тврде из „Београдских електрана”.
Они подсећају и да је њихова обавеза да у становима корисника даљинског грејања обезбеде прописане температуре ваздуха од 20 степени, са дозвољеним одступањем за један степен мање или више.
– Рад топлотних предајних станица усклађен је са спољашњим температурама ваздуха па се при вишим температурама, какве су биле ових дана, не могу очекивати врели радијатори – додају из овог предузећа.
Проблема, према њиховим речима, нема много. Статистике кажу да се у првим данима грејне сезоне просечно упути између 1.000 и 1.200 рекламација дневно, тако да је, „реч о промилима” у односу на број потрошача, односно 320.000 станова. У „Електранама” очекују да ће, као и сваке године, и сада после прве недеље грејања број жалби бити знатно смањен.
– Као и на почетку сваке грејне сезоне, приоритет имају кварови на топловодима, топловодним прикључцима и хаваријске поправке на инсталацијама у зградама. Осим тога, теренске екипе ангажоване су да решавају све врсте рекламација. Скупштина станара је власник кућних грејних инсталација и она је одговорна за њихово одржавање, али, да би корисници у што краћем року добили грејање, екипе предузећа чине све да им изађу у сусрет и реше све врсте проблема – истичу из „Београдских електрана”.
Сви топлотни извори овог система од самог почетка раде како треба, а како кажу у овом предузећу, главни магистрални топловоди су у функцији, што је и предуслов за снабдевање потрошача топлотном енергијом. Постоје појединачни проблеми, али 90 одсто њих чине цурења или испуштање ваздуха из инсталација које су у летњем периоду испражњене, док се тек мањи број односи на недостатак грејања у целим објектима и појединачним становима.
– Има појединачних кварова због којих неке зграде тренутно немају испоруку топлотне енергије. То је случај и са корисницима у Булевару маршала Толбухина 18. У локалу у броју 16 дошло је до цурења на међуспратној конструкцији између подрума и приземља. Како би спречиле изливање воде, теренске екипе су испразниле воду из система. Квар је отклоњен – умирују из „Електрана” наше читаоце из ове зграде. У Блоку 11, међутим, кажу, нема системских поремећаја, али су екипе за хитне интервенције непрестано на терену и чине све да отклоне пријављене недостатке у снабдевању топлотном енергијом.