Грејна сезона поново је изненадила ранијим почетком и предухитрила чак и новогодишњу расвету. Захваљујући прошлогодишњој одлуци да се за пуштање топлотне енергије не мора чекати баш 15. октобар, односно да би се за укључивање котлова требало ослањати на термометар уместо на календар, јуче су се, упркос ниској спољашњој температури, многи Београђани пробудили у топлим становима.
Грејање у Београду, према извештају „Београдских електрана”, почело је јуче у 6 сати, а свих 14 топлана и 22 котларнице биле су у погону и стабилно радиле.
– Системских поремећаја у производном сектору нема. Котларница „Топчидер”, којом управља Војска Србије и из које се загревају потрошачи у зони Сењака и Топчидера, не функционише, али ће према најавама почети да ради у наредних неколико дана – стоји на сајту предузећа задуженог за загревање око 300.000 београдских домаћинстава.
По реакцијама наших читалаца који су се јављали из различитих делова града, видело се да радијатори нису били подједнако топли у свим крајевима Београда. Станари Цвијићеве улице били су задовољни даљинским грејањем, житељи из насеља Медаковић такође, док су рецимо суграђани из центра града и они који станују у близини хотела „Југославија” ипак морали да се догревају јер су ребра радијатора у току дана остала тек млака.
Упркос овој неуједначености, извршна директорка за производњу топлотне енергије у „Београдским електранама” Ивана Калања јуче је за ТВ Прва рекла да је даљинско грејање у свим деловима Београда успостављено у пуној функцији и да сви магистрални топловоди раде. Она међутим признаје да је могуће да грејање које је почело прекјуче још није стигло до свих потрошача у пуном капацитету. Реч је о систему који је један од највећих у Европи па је за његову потпуну стабилизацију потребно неколико дана.
„Београдске електране” апелују на све потрошаче да до званичног почетка грејне сезоне, односно 15. октобра, пријављују искључиво када целе зграде нису снабдевене топлотном енергијом. То би требало да чине управници зграда или председници кућних савета да се не би дешавало да дође до загушења телефонских позива и непотребног чекања на успостављање везе са Диспечерским центром. Јер, неретко се дешава да више комшија из једне зграде покушава да пријави исти поремећај – поручују на сајту овог јавног предузећа додајући да је им је приоритет отклањање проблема са цурењем воде да би се спречила материјална штета.