Оглашивачи који желе да се њихове рекламне поруке од јутра до вечери свакодневно возикају престоничким улицама и убудуће ће за то моћи да плате градским превозницима, али ће њихов рекламни материјал бити нешто другачије пласиран. Огласи и рекламе на аутобусима, трамвајима и тролејбусима више неће моћи да прекрију цело возило јер, како предвиђају измене Одлуке о јавном линијском превозу путника, знаће се тачно места где огласне поруке могу да се поставе, а где не.
– Возила могу бити у целости осликана рекламним порукама, осим на предњем ветробранском стаклу, чеоном делу каросерије, задњем делу каросерије, као и на стакленим површинама у равни возача. Рекламе и други натписи не смеју прекривати прописане ознаке и обавештења о јавном линијском превозу (грб града, ознака превозника, идентификациони број возила, ознака броја линије...) – наводи се у изменама и допунама Одлуке о јавном превозу.
У овом акту указује се и да је „дозвољено постављање реклама и других натписа са спољашње стране стаклених површина возила иза равни возача, употребом транспарентне – перфориране – прозирне прозорске рекламне фолије, тако да она не заклања видик возачу и путницима у унутрашњости возила”.
Ово би у пракси требало да значи да ће коначно у прошлост отићи огромне рекламе преко прозора возила на које се путници годинама с правом жале због тога што се кроз њих, када се поставе, ништа не види напољу.
И у досадашњој одлуци, занимљиво, постојали су ставови који су уређивали ову област, али по свему судећи ни превозници ни оглашивачи их нису у потпуности поштовали.
Остаје нада да ће после овог додатног прецизирања таква пракса коначно да се промени. Поготову ако надлежни крену да новчано кажњавају превознике који ово не поштују. Јер, ко се иједном возио у аутобусу или трамвају чија су стакла прекривена непровидним рекламним порукама одлично зна колико је чудно када се пролази градским улицама, а из возила путници не могу да виде куда пролазе.