недеља, 25.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 27.09.2020. у 09:48

Вулин: Прикупљени сви материјални докази у истрази о паду авиона МИГ-21

„Једна од најмоћнијих војски света лети на авионима просечно старим 30 година. Није то нешто нечувено, то се подразумева. Авион којим сте у нека срећнија времена ишли на море је старији од овог МиГ-а, просечно је то око 30 до 40 година”, казао је министар
Припадници војске и полиције на месту несреће (Фото Танјуг)

Министар одбране Србије Александар Вулин изјавио је данас да је пронађен снимач параметара авиона МИГ-21 који је у петак пао код Малог Зворника, када су погинула двојица пилота.

„Војне комисије су завршиле са теренским радом и сви материјални докази су прикупљени, остаци летелице су уклоњени и пренети у Ваздухопловни завод”, рекао је министар Вулин гостујући на ТВ Прва.

Он је навео да ће стручњаци видети које је податке забележио снимач параметара и објаснио да он бележи само параметре лета, не и разговор пилота као „црна кутија”.

„Видећемо како је функционисао авион у тим тренуцима и како су пилоти управљали. Сада у Команди Ратног ваздухопловства обе комисије, једна под командом бригадног генерала Поповића, друга под командом бригадног генерала Бјелића, проучавају све доказе и веома брзо ће изаћи са закључцима. Када кажем врло брзо не могу да се обавежем на било какво време, датум или дан, то је посао стручњака”, нагласио је министар одбране и додао да нико у војсци не може да нареди комисији да ради брже или спорије и да су оне самостални органи.

Како је објаснио министар Вулин, сви ти подаци се достављају Тужилаштву и оно је то које даље одлучује о случају, јер „не може Војска да спроводи поступак”.

„Ми прикупљамо доказе, дајемо одговарајуће закључке и све предамо Тужилаштву. Нама је веома важно да знамо зашто се ово десило и због припадника и због будућности”, рекао је Вулин и поручио да није ово нешто што се дешава само Војсци Србије и подсетио на трагедију у Украјини, када је пре пар дана у авионској несрећи погинуло 26 кадета.

Такође, Вулин је говорио и о трагедијама ваздухоплова у армијама света и истакао да је један од најсавременијих авиона Ф-35 у протеклих неколико година пао три пута, да је ваздухопловство Сједињених Америчких Држава у протеклих пет година изгубило 133 пилота и чланова посаде.

„Једна од најмоћнијих војски света лети на авионима просечно старим 30 година. Није то нешто нечувено, то се подразумева. Авион којим сте у нека срећнија времена ишли на море је старији од овог МиГ-а, просечно је то око 30 до 40 година. Румуни који имају далеко већу армију од нас и веће буџете, лете на авионима МиГ-21 и управо сада је у току НАТО вежба на којој Румуни лете на тим авионима”, нагласио је Вулин, пренео је Танјуг.

Говорећи о активностима пре полетања авиона, министар Вулин је појаснио да је потребно да авион прегледа осам људи, да мора да сакупи пет потписа – четири потписа механичара и инжењера и пети пилота и да не може у Војсци Србије да полети неисправан ваздухоплов.

Вулин је указао да пилот има могућност катапултирања и нагласио да одлуку о катапулту оба пилота доноси онај ко командује летелицом, те да ће истрага показати да ли су се пилоти авиона МиГ-21 катапултирали. Он је нагласио и да морају да се провере сви релевантни подаци пре него било ко изађе пред јавност, јер реч је о људским животима.

„Ми летимо. Сваког дана летимо. Некада и по шест месеци нико није летео. Када упознате пилоте и питате их да ли ћеш да одеш на рођендан свог детета или да летиш, сваки ће рећи да жели да лети. Они то морају, то воле и коначно имају прилику за то. Сада имамо довољан број ваздухоплова, горива, гуме, моторе. Ми летимо. Нажалост, с већим бројем летова, биће и више инцидената. На нама је да обезбедимо да се то не деси у смислу апсолутне исправности ваздухоплова и обуке пилота”, нагласио је министар одбране и додао да је увреда када кажу да су „наши пилоти необучени и да нису стручни за оно што раде”.

Вулин је рекао да је губитак двојице пилота страшан ударац за целу Војску Србије и за Србију. Када се изгуби један људски живот то је трагедија. „Када изгубите два пилота, два официра, два припадника Војске то је трагедија коју не осећају само њихове породице, које су наравно највише погођене, него осећа читава земља, читава нација”, рекао је Вулин.

Коментари18
9933c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dobrivoje
Nije mi jasno kako nema crne kutije? letilica sa dva pilota, mislim da je tesko moguce da je ljucki faktor u pitanju, zasto se krije istina, a to je da ova letilic definitivno nije bila ispravna ..
Zoran
Kod nas svake godine padne po jedan avion starije proizvodnje.Mene hvata strah kad vidim da iznad mog grada cesto lete borbeni avioni.Idite negde van urbane zone pa letite.Naravno,piloti rade ono sto im se naredi ali ovi na zemlji bi trebalo da malo ukljuce mozak.
Migo
Da je Kraljevina Jugoslavija u aprilu 1941. imala deset mlaznjaka Mig-21 svejedno bi bila okupirana od snaga velike osovine. A da je imala deset Mig-29, to bi već bila druga priča! To samo teoretski, znam da tada nije bilo mlaznjaka...
slamkamenac
Nece biti...
raketa sa krilima
Avijaciji Vojske Srbije preostao je još jedan Mig-21. Pre nego i on odvede nekog pilota u smrt treba ga staviti tamo gde mu je i mesto - u MUZEJ!
Mića Car
Gospodo nije krš i pored toga što je 40 Godina star MIG 21. Objašnjenje: Svaka Letilica a posebno vojni Avioni i piloti moraju da budu tehnički ispravni za let ili za bilo koji drugi zadatak. Meni je poznat jedan Kapetan Pilot civilne Lufthanse AERBUSa u mestu gde ja živim. Taj Pilot Lufthanse mi je ispričao da on lično pre nego što počnu pripreme i dati izvršni tehnički pregled taj moj Suse on neveruje već on sam ispita sve 4 Turbine, turiranje Turbine, Tankere Goriva Hidraulike sve pregleda.
Саша Микић
@Otrov Постоје и механичари летачи, а такође навигатори летачи.
Otrov
E, što volim stručnjake kojima je "jedan pilot ispričao". To su najpouzdaniji izvori enciklopedijskog znanja. Nagradna pitanja: Zašto postoje mehaničari ako piloti znaju i tak posao? Zašto mehaničari ne voze avione nego to rade piloti?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља