среда, 21.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 24.09.2020. у 10:28 Милица Димитријевић

Естетика рокенрола у ликовној уметности

Изложба Саше Стојановића „Необјављено небеско пециво” од данас у галерији Квака 22
„Двојност”, „Бољи сам од других”

Уметник Саша Стојановић од данас па до 1. октобра излаже своје цртеже у галерији Квака 22. Обједињени под насловом „Необјављено небеско пециво” они су део његових препознетљивих критичких осврта на феномене потрошачког друштва, а уједно и позив на обнову комуникације, јачање солидарности и слободу духа. Реч је о избору радова које је уметника урадио у протеклих десетак година који до сада нису представљени у јавном простору.

Ова поставка, као што пише Јелена Павићевић у пратећем каталошком тексту, представља идеолошки стејтемент о култури и политици.

„Имајући у виду нова разумевања културе друге половине 20. века, Стојановић спроводи вишемедијски концепт и измешта вредности традиционализма, истичући личну експресију као вид директне поруке коју упућује посматрачу. Спровођењем имагинације креира се нова стварност у радовима, а тиме Стојановић подсећа на важност маште коју би требало очувати упркос рефлексији политичке прозаичности; кроз такав приступ реалности, појединац би требало да инсистира на слободној мисли, иницијалној идеји и вољи за променама”, навела је она, додајући да Стојановићеви цртежи присвајају естетику пренету из рокенрола у ликовну уметност.

Саша Стојановић (1968) дипломирао је сликарство 1997, а препознатљив сегмент његовог стваралаштва чине и перформанси реализовани током деведесетих и почетком двехиљадитих, као део контекста ангажоване критике доминантних режимских вредности да би касније његова оштрица била усмерена против потрошачког друштва и неолибералног капиталистичког друштва. Стојановић је и аутор плаката и омота за албум „Сва срећа генерал воли децу” новосадске групе „Обојени програм”. Такође, ликовно је опремио књигу „Три чвора на трепавици” Љубивоја Ршумовића, док је са издавачком кућом „Клио” реализовао 2016. пројекат „Грал библиотека чуда”..

Коментари2
a9015
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Контекст
У савременој цивилизацији - епохи глобализма, уметност као аутономна естетска форма, постала је потпуно безначајна. У потрошачком друштву сасвим је изокренут систем вредности. Логика капитала као водећа идеја глобализма, све своди на робу, чију вредност одређује тржиште. Таквом тоталитаризму подређене су све естетске форме и највише духовности. Ретко кога интересују дела Микеланђела, Леонарда Да Винчија, Бетовена, Моцарта, Пикаса... Човек глобализма је испражњен и погодан за манипулацију.
dzordz
ne poznam umetnika pa ne bih ni da komentarisem. zasmetalo mi je pominjanje rokenrola i umetnosti. rokenrol nema nikakve veze sa knvencionalnim umetnostima! ali ič! kod nas skoro i da nema rokenrola posle 1980. tek u tragovima.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља