недеља, 25.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 15.09.2020. у 10:00

О безбедности бициклиста

(Фото Д. Јевремовић)

Удружење „Улице за бициклисте” данас од 11 до 14 часова организује округли сто „Безбедност бициклиста у Србији” у Културном центру „Град” у Улици браће Крсмановић.

Како је најављено, говориће се о безбедности љубитеља двоточкаша, као и о савременом планирању градова и о одрживој урбаној мобилности.

– Сведоци смо отварања ужих градских језгара за пешаке и бициклисте, те опште хуманизације градова која би требало да прати принципе одрживог развоја. Имајући то у виду, бицикл и њему слична превозна средства су се издвојили као логична решења за успостављање одрживе урбане мобилности.

Актуелна криза изазвана епидемијом ковида 19 и препоруке за ограничењем физичких контаката значајно су променили начине кретања грађана. С обзиром на то да се саобраћај приватним аутомобилима нагло смањио, а јавни превоз био привремено обустављен, све више људи се определило за бицикле.

Имајући у виду да се број грађана који живе у великим градовима у Србији рапидно повећава, а самим тим и притисак на инфраструктуру, успостављање одрживе урбане мобилности представља значајан изазов за саобраћајне планере, архитекте, урбанисте и доносиоце одлука који би требало да унапреде развој бициклистичког саобраћаја у Србији – наглашавају у овом удружењу.

Како додају, само заједничким планирањем свих заинтересованих страна, доносилаца одлука и бициклистичких удружења, може се доћи до решења које би унапредило бициклистички саобраћај у Србији.

– Округли сто представља део шире дебате посвећене јавном заговарању за измене Закона о безбедности саобраћаја који би унапредио постојећу законску регулативу и побољшао статус бициклиста као неизоставног вида саобраћаја у великим градовима – указано је у саопштењу.

Коментари11
7595c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dr. Ing. Sokol Kostic
Beograd fizicki nije grad za bicikl. Previse strmina. Tacka. Po Novom Beogradu i preko-Dunaskom delu Palilule kako hoce, ali po samom Beogradu ljudi nisu vozoli bicikle ni odmah posle II sv. rata kada bi to bio odlican prevoz. To sto neko misli da ce da izgleda moderan ako vozi bicikl po gradu neka se preseli u Evropu. U koliko ne zna jezike, moze da se preseli u Novi Sad, Suboticu, Petrovgrad, Jagodinu, Cupriju ili Pirot pa neka se vozi do mile volje. Tamo i ljudi bez kompleksa voze bicikle.
Dipl. ing. Milan
Kolega (ing), rodjen sam u Beogradu, za 5 god cu se penzionisati. Osim kada je kosava, kisa, sneg na posao (i svuda) idem biciklom. To sto kazete fizicki nije grad za bicikl. kako za koga. Neko ceka 30 minda se preveze 400m. Ima tezih terena, ali vezba...i na kraju, to je nas problem, a ne vas u autima. Necu sesti sam u auto, zagadjivati svoj grad, praviti guzvu...mnooogo brze stignem biciklom, ne i bezbednije, jer vozaci primenjuju Zakon jaceg.
Uros
Ko ne moze ili ne zna da vozi bicikl ne mora. Nema potrebe da bude izskompleksiran pa da se potpisuje sa Dr. Ing.
dusan1
Beograd treba da ostane Beograd a ne da postane drugi Amsterdam , Berlin ili London ! Nikako ne treba kopirati gluposti iz EU kao što su biciklističke staze ili virtuelne kapije sa naplatom ulaska-prolaza kroz grad. Ako to hoćete - može ali pre toga metro , jeftin taksi i gradski prevoz doveden do savršenstva pa onda trotineti , bicikle i druge igračke ! Bicikl u Srbiji je bio i treba da ostane prevozno sretstvo a ne igračka.
Бранислав Станојловић
Имају ли ти учесници у саобраћају регистрацију и осигурање? Опасност су себи и свим осталима.
MP
G-dine Stanojlovicu, moja majka je uplacivala osiguranje 40 godina (dok je radila), bila osigurana kao penzionerka. Dobila je od Dr pogresnu dijagnozu (vertigo), a umrla od tumora na mozgu (posle zakasnele operacije). Cemu je sluzilo njoj osiguranje i ko je u njenom slucaju bio njena opasnost?? Doktor koji je pogresio. Zivot je vrlo nepredvidiv. Biciklisti nisu nista opasnijih od tatinih sinova za volanom (200km/h), i jos ne zagadjuju okolinu.
Сима
А пешаци ? Запрежна возила ? Бициклом је скоро невероватно убити некога , или га озиљно повредити .Са обичним колима то је веома лако . Просечни ауто је 10-15 пута тежи од бицикла , у саобраћају се просечно креће 2-3 пута брже од бицикла и носи 50-100 пута више кинетичке енергије са собом . Исто толико и већу штету може да направи . Навећа опасност су оно бахати . Тај прође на црвено , згази те на пешачком прелазу и побегне
Прикажи још одговора
bambi
Evo ja bih predlozio jednu tacku diskusije koja se tice ljubitelja dvotockasa. Naime, da se razmtori zbog cega biciklisti jure sto na sat Knez Mihajlovim i time dovode bebe, decu i stare koji se krecu po pesackoj zoni u zivotnu opasnost. Osim toga zgodno bi bilo prodiskutovati i prelaz biciklista preko Brankovog mosta? Da li je u pitanju pesacka staza ili biciklisticka. Prelaz pesaka preko Brankovog mosta je kao u filmu Most na reci Kvaj. Dokle vise ovog izivljavanja biciklista po Beogradu.
Dorcol
Najvece izivljavanje trpe biciklisti. U pravu ste za te bicikliste u K. Mihajlovoj. 40 god sam biciklista, ali najvece izivljavanje mi trpimo. Vozim svakodnevno stazom kraj Dunava (od Dorcola) do BW, stazom setaju pesaci, idu na mene (a vide me i nece da se sklone, cak ni majke sa bebaama u kolicima). Tako uce i decu. Sto se Brankovog mosta tice, lift je napravljen za bicikliste, znaci da je dozvoljeno da se krecu stazom. Treba svi da budu korektniji i da znaju/postuju propise.
Мојне де, бате
Иако се енглески глагол "to advocate" не може да преведе на српски језик као "заговарати" а да то не будем барем смешно, у конкретном случају, као што је наведено у тексту, термин "посвећеност јавном заговарању" добро је употребљен, јер заначи управо то што треба да значи - заговарање јавности како би се избегле важне, критичне теме од којих зависи много. Укратко, бицикл у Београду (осим равничарских, нових делова града) јесте утопија! Бицикл не може да замени прави, тешки метро, барем 4 линије.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља