понедељак, 21.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 09.09.2020. у 22:00 Ј. Антељ - И. Албуновић
НОВЕ ПОТРОШАЧКЕ НАВИКЕ У ПАНДЕМИЈИ

На цени су здрава храна, удобна одећа и обућа

Раст продаје забележио је „Најк”, произвођачи одеће за спорт и рекреацију, па чак и Луј Витон са својим торбицама од 1.500 долара
(Фото EPA-EFE/Antonio Bat)

Све што је до сада било познато у потрошачкој економији од почетка пандемије променило се до непрепознатљивости. Агенција Ројтерс на примеру стотинак производа испитала који артикли су били најпородаванији пре здравствене кризе и шта се у међувремену догодило.

Суштина је да су се приоритети купаца изменили у свим робним групама – од одеће до хране, што је компанијама омогућило да у ходу коригују цене.

– Ово је другачије од свега што су Американци искусили. Све што смо знали о понуди и тражњи, можемо да заборавимо јер се понашање купаца потпуно променили – изјавио је Пјотр Дворжа, предавач на Универзитету у Илиноју. Сви трендови могу се приписати раду од куће.

Истраживање је показало да амерички потрошачи, у односу на прошлу годину, више троше на инстант кафу ( осам одсто), јаја, сир и шунку ( пет одсто). Истраживачи подсећају да су раније десетине милиона Американаца куповали кафу на путу до посла, али да се сада произвођачи преорјентишу на мала паковања за припрему код куће.

Троше и мање горива јер не иду на посао, не путују као некада и не излазе у провод. Уз државну помоћ и мање издатака већина грађана, па чак и незапослени успели су да уштеде. Сада чак могу да купе и неке скупље брендиране производе. Раст продаје забележио је „Најк”, произвођачи одеће за спорт и рекреацију, па чак и Луј Витон са својим торбицама од 1.500 долара. Зато је пала потражња за женским „Барбери” мантилима чак и у време највећих снижења, а у односу на исти период прошле године продаја је смањена за 15 процената.

Струњаци су судржани у коментарима а нико заправо не зна када ће се понашање потрошача вратити у нормалу, пише Ројтерс. Ипак, произвођачи верују да је све привремено и даље не мењају трајно пословну политику. Разлог је, сматрају економски стручњаци, то што они избегавају веће инвестиције јер није познато како ће се ова ситуација одвијати. Посебно што је владина помоћ везана за ковид 19 истекла крајем јула, док је 30 милиона Американаца остало без посла и помоћи од 600 долара месечно.

– Понашање купаца могло би такође да уђе у рецесију. Треба враћати кредите, исплаћивати картице и хипотеке. А то значи устезање од куповине – кажу аналитичари и додају да би прича о скупим брендовима могла да буде заборављена.

У Европи је ситуација нешто другачија, а понашање купаца рационалније. Појавило се више различитих трендова у зависности који ниво затварања су државе спроводиле. По истраживању „Европских трендова хране и пића за 2020. годину”, Европљани су штитили и ум и тело. Куповали су и производе за јачање имунитета, здраву храну и удобну одећу. Још у прошлој години, истиче се, сектор здраве хране имао је раст од 30 одсто. Други тренд који је вероватно и највише променио потрошачке навике јесте то што више од 50 одсто Европљана сада кува код куће. Упоредо са тим изгледа да расте и потрошња алкохола, чак 12 одсто испитаника рекло је да више пије код куће. Истраживање „Монделеза” показало је и да 70 одсто одраслих сада више посеже за грицкалицама него за класичним оброцима.

Интересантно је да многи сада обраћају више пажње каквог је квалитета храна и спремни су да више сазнају порекло намирница које купују и коначно су почели детаљније да читају декларације. У Европи је, интересантно, последњих недеља повећана продаја биљних производа и опрезност према месу и прерађевинама. У Британији је забележен пад продаје месних прерађевина за 41 одсто. Код половине потрошача изненада је порасла свест о одрживој производњи и заштити планете, а верује се да ће такав став тек постати доминантан по завршетку епидемије.

Наравно, ту је и глобални раст интернет трговине. Дигиталну технологију прихватили су сви сектори друштва, од обичне комуникације до наручивања хране. Продавци се окрећу друштвеним мрежама и кувању уживо, деле се рецепти а произвођачи чак виртуелно развијају нове брендове пред очима купаца.

Коментари6
d5550
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Kosta Glisic
Svestio se narod, nema vise kupovine bof i jeftine robe (made in China,Vijetnam,Pakistan i tkd) vec se trazi kvalitet, narocito kod odeca, hrane i usluge. Amerikanci povlace svoje fabrike iz Kine, Indije, i prebacuju ih gde su ranije bili, u svojoj zemlji ,Evropi i tkd.
Божидар
Трендови на ТВ су да се жене ачу на спортским справама од јутра до мрака а мушкарци кувају и нуткају у својим "порше" кухињама једнан другом кашику да пробају оно што су скували. Други тренд је повећање оних са депресијом и у болницама. Комерцијални трендови се нешто не подударају са природним а разултат је видљив.
VesaD
..sto bi rekao nas narod..rastegla se ova vecera da se na kraju ostane gladan...
Mira
Prepoznajem ove trendove na licnom primeru. Moji troskovi za odecu i obucu od pocetka pandemije su nula. Jednostavno imam dovoljno, nesto sam predala u second hand. Kupujem svezu hranu i sama je spremam jer imam vremena. Uzgajam zacine i cvece na maloj povrsini i uzivam u tome.
Ljudmila
Meni kada bi neko uzeo pola odece i obuce, ne bih imala u cemu da izadjem iz kuce. Ono sto nosim danas ne moze uvek da se osusi do sutra.
Зоран Маторац
Кад би мојој жени и мени неко украо половину онога што имамо од одеће и обуће по орманима не бисмо то приметили ни после годину дана. Верујем да је то слично и код других. Схватили смо да нам не треба оно што нам не треба.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља