недеља, 25.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 02.09.2020. у 22:00 Ј. Антељ - И. Албуновић

Нова правила и строжа контрола аутомобила у ЕУ

У случају кршења закона комисија покреће опозив возила на нивоу Европске уније и изриче казне које износе 30.000 евра по возилу
(Фото Пиксабеј)

Европска унија је јуче почела да примењује Уредбу о хомологацији и надзору тржишта моторних возила чиме би, како се очекује, требало да се побољша квалитет и контрола аутомобила који се већ налазе на тржишту ЕУ, преносе европски медији. Тијери Бретон, повереник за унутрашње тржиште изјавио је да Европљани са правом очекују да ће возити најсигурније аутомобиле, а да би се то и остварило потребно је обезбедити строге контроле возила која се нуде на тржишту.

– Други предуслов је стварна примена нових правила и надзор над јединственим тржиштем. Због тога ће комисија од сада моћи да контролише сва возила и да у случају кршења закона покреће опозив возила на нивоу Европске уније и да изриче казне које износе 30.000 евра по аутомобилу. Све што радимо на промени прописа усмерено је ка обнављању поверења потрошача, али и обезбеђивању конкурентности на глобалном тржишту у аутомобилској индустрији – рекао је Бретон. Најважније новине које доноси ова уредба односе се на независна испитивања квалитета пре стављања аутомобила на тржиште. Техничке службе које обављају тај посао мораће да обезбеде независне контролоре, како не би изгубиле лиценце. Контроле ће се настављати и над возилима која су већ у продаји. Ново законодавство је предвидело да се сада од држава чланица захтева да и саме спроводе редовна годишња истраживања и заштитне мере. Када је реч о надзору на нивоу Европске уније, комисија може да проверава возила и у оквиру услова на путу, као и у лабораторијама. 

Уколико неки произвођач прекрши хомологацијске прописе, на пример ако угради део који може да превари контролоре или да лажну изјаву, комисија може наложити опозив возила у целој Европској унији и одмах изрећи санкције.  Раније су такве мере могла да изричу само национална тела која су обављала хомологацију.  То је поступак којим се потврђује да возило испуњава све захтеве за стављање на тржиште и строгу проверу усклађености произвођача с правом ЕУ. Комисија је 2016. предложила нова правила о хомологацији након скандала „Дизелгејт”, а Европски парламент је прописе усвојио две године касније. Ова реформа је, како се наводи у саопштењу, део свеобухватног рада комисије на постизању чисте, одрживе и конкурентне аутомобилске индустрије. То укључује стандарде квалитета ваздуха и емисије  угљен-диоксида, подршку алтернативним горивима и заштиту конкурентности европске индустрије.

Коментари6
293e8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Саша Микић
Када ће увести хомологацију возача? Најчешћи узрок несрећа је грешка возача. Превелика брзина, вожња под утицајем алкохола или психоактивних супстанци, непоштовање саобраћајних знакова и правила, прецењивање својих способности и могућности возила и још много тога. За све то не помаже ни најсавршеније возило са најбољим деловима и најисправније.
Божидар
Јел могу они да кад продају ауто напишу - овај ауто има 50 или 70 процената деловава мејд ин Чајна? Да ли постоји бар једна европска марка аутомобила која нема делове који су урађени негде у Азији? Ако сви користе кинеске делове нека се не брину јер ће им стандардизацију спровести негде на Далеком Истоку.
Немања
Ово је добар корак у правцу унификације резервних делова али постоји једна битнија чињеница а то је да је све више пластике тамо где би требао бити челик а због побољшљвања силуете аутомобила "пола мотора" се налази у кабини. Због тога, по мом скромном мишљењу, до смртних случајева долази већ и при блажем судару.
Божа
Градови попут Франкфурта имају за циљ протеривање аутомобила из града, сматрају да им је одговарајућа замена градски превоз и бицикли.
milan r
Jel' tamo ravno kao Novi Sad?
Branislav
А шта је са квалитетом путева? Код нас знамо какви су па ако нам, уведу ово, онда куку леле.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља