недеља, 27.09.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 14.08.2020. у 13:21 Д. Мучибабић – Д. Алексић

Део БАС-а сели се у Блок 42 крајем године

План града је да анекс, топла веза будуће аутобуске и новобеоградске железничке станице, буде привремена станична зграда. – До само пре три месеца такве најаве биле су нереалне јер је БАС све време тврдио да ће се селити са садашње локације тек када нови комплекс буде следеће године у потпуности завршен
Темељ будуће станичне зграде (Фотографије А. Васиљевић)

Око 50 одсто путничког саобраћаја са главне Аутобуске станице у Савском амфитеатру крајем године требало би да буде пресељено у Блок 42 где се подиже нова станица. За прихват тих аутобуса послужиће такозвани анекс, односно објекат који је саградио град, предвиђен као топла веза будуће железничке и аутобуске станичне зграде у Новом Београду. Он ће практично бити привремена станична зграда док она не буде следеће године саграђена. Овај план са постепеним пресељењем БАС-а мотивисан је тиме што град жели да растерети саобраћај у Савском амфитеатру, каже Горан Весић, заменик градоначелника Београда. До само пре три месеца такве најаве биле су нереалне јер је БАС, који финансира изградњу новог станичног комплекса, све време тврдио да ће се селити са садашње локације тек када комплекс у Блоку 42 буде саграђен у потпуности. Упитан да ли анекс може да послужи као привремена станица, Миодраг Цонић, директор инвестиција БАС-а, казао је да је то иницијатива града и питање за њих.

– Анекс је већи и бољи од садашње станичне зграде у старом делу града. Њега ћемо издати БАС-у док он не подигне зграду у Блоку 42 за коју је поставио темеље. Путници ће имати много боље везе из Новог Београда него што их сада имају са Главне аутобуске станице. БАС жели да буде оператер железничке станице у Новом Београду, што по закону има право, тако да би та станица могла да преузме функцију главне железничке станице по броју путника – каже Весић.

Ни представници БАС-а не искључују могућност да би анекс могао да послужи као привремено решење тим пре што ће плато и перонски простор бити завршени до краја године. Али за изградњу објеката изнад земље – градњу станичне зграде, паркинга за туристичке аутобусе и проширење дела предвиђеног за чишћење, прање и паркирање аутобуса превозника неопходно је да се промени план детаљне регулације (ПДР) за тај новобеоградски блок.

Његове измене још нису завршене, потврђено нам је у граду.

Тај плански документ усвојен 2016. године на основу победничког конкурсног решења за Блок 42 ауторског тима Милана и Владимира Лојанице. Изменама се не би приступило да је док је трајала израда плана било комуникације између БАС-а и града, као што није, како је својевремено тврдио Цонић за наш лист. Важећи ПДР предвиђа станичну зграду за троструко мање радника БАС-а него што одговара њиховим потребама, а БАС је захтевао и паркинг за туристичке аутобусе. На све то потрошено је доста времена што је довело до померања рокова завршетка комплекса у Блоку 42.

Да би нови БАС био потпуно функционалан, неопходно је и да се заврши реконструкција и проширeње саобраћајница у његовој непосредној околини, односно улица Јурија Гагарина, Антифашистичке борбе и Марка Христића. Како су за наш лист у писаним одговорима навели у Дирекцији за грађевинско земљиште, уговор је закључен са „РАС инжењерингом” који је уведен у посао почетком јуна. Вредност уговорених радова је 269.000.000 динара нето, а рок за извођење је 270 дана. То значи да би радови који су почели у јуну комплетно требало да буду окончани у току марта 2021.

– Улица Јурија Гагарина се реконструише од излазне рампе Моста на Ади према блоковима у дужини од око 600 метара. Постојећи коловоз са десне стране проширује се за једну саобраћајну траку, а на преостале три траке мења се комплетан завршни слој. Три траке ће, као и до сада, водити саобраћај ка блоковима, док ће крајња десна трака бити намењена за јавни превоз и возила која скрећу десно у Антифашистичке борбе и Марка Христића. Друга страна саобраћајнице Јурија Гагарина, посматрано у смеру ка Мосту на Ади, задржава се у постојећем стању – појашњавају у Дирекцији.

Улица Антифашистичке борбе реконструише се у делу од раскрснице са Јурија Гагарина до прилаза садржајима новог БАС-а у дужини од око 160 метара. Од раскрснице са Јурија Гагарина до улаза у Отворени тржни центар и аутобуску станицу коловоз се обострано проширује за још једну саобраћајну траку, док ће коловоз у Марка Христића бити реконструисан на делу од раскрснице са Јурија Гагарина до главног колског приступа БАС-у, у дужини од око 190 метара.

– На овом делу реконструише се десна страна саобраћајнице ка комплексу аутобуске станице и на овој страни ће улица бити проширена за још једну саобраћајну траку. Бициклистичке стазе су предвиђене између две раскрснице у Јурија Гагарина, као и у Антифашистичке борбе и Марка Христића. На планираним трасама подземних инсталација биће изграђено и реконструисано 1.150 метара водовода, 1.430 метара фекалне и атмосферске канализације и постављено око 50 стубова јавне расвете. У оквиру озелењавања, биће посађена нова стабла, а нека постојећа ће бити измештена на нову позицију. По завршетку радова, у све три улице биће укупно око 150 стабала различитог дрвећа, 1.250 квадратних метара травњака и око 7.000 комада зимзеленог шибља и сезонског цвећа – наводе у Дирекцији.

Уређење паркинга и перона

До сада су у Марка Христића постављене водоводне и канализационе цеви, јавна расвета, светлосна сигнализација, урађена је заштита гасоводних инсталација, а преостало је асфалтирање саобраћајнице, поплочавање тротоара и повезивање кишне канализације. У Јурија Гагарина и Антифашистичке борбе у току је уклањање ивичњака, застора на тротоарима, семафора, стубова јавне расвете, аутобуских надстрешница и формирана је радна јама за подбушивање атмосферске канализације испод трамвајске баштице на раскрсници ове две улице.

У лето 2017. отварање нове станице најављивано за 2019.

Причу о селидби БАС-а у Блок 42 интензивирало је покретање пројекта „Београд на води”. У јулу 2017. када је са БАС-ом потписан, како је тада указивано, последњи неопходни документ надлежни у граду најавили су да ће се са нове станице путници превозити од 2019. Почетком 2018. престонички челници најавили су да званично креће градња БАС-а у Блоку 42. И 2019. надлежни у граду су произвољно наводили рокове, док се у БАС-у све од 2017. нису оглашавали када је реч о датумима динамике и завршетка посла.

Коментари13
a0b4e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milos
Ti Zorane (mojsije) ubacujete politiku u svaki komantar. Verovatno si ista osoba, posto je indentican i stav i sadrzaj komentara. Pricas o agitatorima politicara bez radnog iskustva i o Gradskoj upravi da je uvela totalni investitorski urbanizam!? Ocigledno da te ne interesuje sredjivanje Beograda i Srbije, vec bi malo da pljujes protiv vlasti i svega dobroga sto se radi po Srbiji? Da ne bi mozda da podrzis one koji kradu i usput nisu nista uradili za Srbiju za vreme svog mandata??
mojsije
Kad budu realizovani mini urbanistički planovi širom grada ali i Srbije ne usaglašeni sa globalnim urbanističkim planom koji ne postoji buduća pokoljenja će se naći u prašumi realizovanih lokalnih megalomanija. Miloš će biti dobar agitatator političara bez radnog iskustva
zoran
U Beogradu vise ne postoji urbanisticko planiranje. Gradska uprava je uvela totalni investitorski urbanizam, tj masovno zidanje voluminoznih gusto nacickanih zgradurina sa jedinim ciljem da se maksimizira profit investitora. A ostalih 2.000.000 beogradjana ko sisa, neka se guse i truju gasovima po guzvama ...
Milos
Pa nije tako. U Beogradu se nije nista radilo vise od pola veka, nikome nije palo na pamet da se uhvati u kostac ni sa jednim problemom i da proba da resi nagomilane projekte koji su zapoceti i tako ostavljeni da trunu i nabacano djubre ili sta vec. I to ti nije smetalo? Ako cemo iskreno, radi se dosta , Prokop, nova BAS i Zeleznicka na NBG-u. Ulozeno je u obnovu puteva i zeleznice sirom Srbje. Nabavljeni novi vozovi, radi se brza pruga, mostovi. Tvoj komentar je totalno zlurad i pun neistina.
Др дека
Пошто сам по несрећи корисник аутобуске станице морам да питам ко ће у ери продаје градског грађевинског земљишта неколико хектара скупог земљишта да претвори у аутобуски паркинг? Значај централне станице доказује пример железнице и питање где чекати воз за Вршац, а где за Крагујевац? Претварање новобеоградске стајалишта у "најпрометнију" станицу је потврда узалудности Прокопа станице између ничег и ништа.
Besm
Stiče se utisak da su u Beogradu i u zemlji poslednji put pravi stručnjaci planirali i gradili 1970ih. Nakon toga došle su generacije školovane u posleratnom režimu, bez stranog iskustva. Nagomilila su se loši fakulteti van Beograda i Zagreba. Posledice su vidljive u poslednjih preko 30 godina: sve što je smisleno i zaista urbano u ovom gradu sazidano je pre 1980. godine.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља