понедељак, 10.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 09.07.2020. у 15:00 Дејан Алексић

Летњи ред вожње и збуњивање грађана

Откако је после укидања ванредног стања враћен јавни превоз, макар званично, на снази је овај план, али на улицама није свакодневно и идентичан број возила
(Фото А. Васиљевић)

Уколико би се спровела анкета међу корисницима јавног превоза о томе да ли знају који ред вожње је на снази од 8. маја, када је званично враћен, вероватно да већина не би умела да да прецизан одговор. Са разлогом. Јер, од тада до данас надлежни су са редом вожње и бројем возила на улицама готово свакодневно правили разне акробације. Попут дечје игре са лего коцкама, додавали су, па онда одузимали, па опет додавали возила. Последња промена догодила се ових дана када је на пет линија убачено девет аутобуса. Званичан разлог је „свакодневно праћење и снимање попуњености возила”. Незванични, вероватно то што су доносиоци одлука у јавном превозу схватили да је недавно смањење броја возила за двестотинак (на градским линијама), био својеврсни гаф у тренутним околностима. Ово лето није као претходна, сада су многи остали у престоници, нису отпутовали на уобичајена летовања и знатно више користе превоз.

А, откако је после укидања ванредног стања враћен јавни превоз, макар званично, на снази је летњи ред вожње. Али, у истом том периоду на улицама није свакодневно и идентичан број возила.

Када је превоз успостављен почетком маја, надлежни у првом моменту нису били најпрецизнији који ред ће важити. Онда су превозници незванично потврдили да су добили налог да возе према летњем реду (мање полазака у односу на зимски који у уобичајеним околностима ступа на снагу крајем јуна). Овакав маневар, односно ред вожње са проређеним поласцима, надлежни су повукли јер су очекивали да ће мање путника у доба епидемије користити превоз. Али, преварили су се. Веома брзо, када су људи који немају други избор осим аутобуса, трамваја и тролејбуса, почели да их користе масовније, надлежни су уочили да се стварају гужве и почели су да повећавају број возила. Та мера примењивала се у више наврата у мају и јуну да би на врхунцу (крајем јуна), после свих накнадних убацивања возила било за двестотинак више аутобуса, трамваја и тролејбуса у односу на њихов број почетком маја.

И поред ових додатних возила, крајем јуна гужве у превозу су постале уобичајена слика од јутра до вечери. Надлежни су тврдили да и даље прате ситуацију на терену, али то их није спречило да крајем прошлог месеца изађу са врло чудном вешћу – да од 1. јула ступа на снагу летњи ред вожње. У преводу, оно што је свакако и до тада важило. Убрзо су за наш лист упућени у превоз незванично појаснили да та вест надлежних у граду значи да ће са траса бити повучено свих оних двестотинак возила која су од 8. маја до краја јуна била накнадно убацивана. Који дан касније то су нам, истина другачије срочено, потврдили и у Секретаријату за јавни превоз.

Али, тек што је на снагу „ступио” нови-стари летњи ред вожње, са смањеним бројем возила, надлежни се поново оглашавају најављујући да ће 16 линија бити појачани додатним аутобусима. Опет је наведено да се то чини због „праћења ситуације на терену”. Није само јасно, зашто се, ако се свакодневно прати та ситуација, смањивао број возила у јеку најава да се стање са вирусом корона поново погоршава и да је дистанца, нарочито у превозу, преко потребна.

Када се све сабере, оправдане су критике путника у јавном превозу који су у претходних десетак дана оценили као врло лош потез наизменично повећавање и смањивање броја возила. Са правом су, нарочито у време вируса короне, и критике грађана које се односе на врсту возила, односно на то што су надлежни решили да на више линија које годинама опслужују зглобна возила убаце соло аутобусе.  

Коментари2
0a770
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Киза
У време кад је БГ имао скоро милион становника мање, на улицама града је било око 1500 аутобуса, око 300 трамваја, 50-так трола, плус "Ласта" на приградским линијама и опет смо кукали на гужве "у шпицу", мањак возила... Према садашњем броју становника БГ би морао имати минимум 2500 аутобуса, око 500 трамваја и 100-нак трола, лети умањено за 30-так %! Само кажем...
сена
Ваљда постоји сајт са редом вожње свих линија.Потребно је да се ажурира при свакој промени.Тада путници лако могу да провере.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља