уторак, 04.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 09.07.2020. у 20:00
ИСХРАНА

Летњи укуси за мању килажу

С обзиром на то да су температуре напољу јако високе, трудите се да вам јела буду брзо припремљена, али здрава
(Фотографије Пиксабеј)

Гладовање није начин да трајно изгубите килограме и изгледате лепо у новом купаћем костиму. Не. Уместо тога, размишљајте о здравој, мање калоричној, летњој храни и потрудите се да сваки дан „сагорите” више калорија од унетих кроз појачану физичку активност. То је суштина, јер је у ово време веома лако направити праву комбинацију нискокалоричних нутритивно вредних намирница.

Јака јела која су нас „грејала” у хладнијем делу године и давала нам снагу сада не изгледају тако привлачно, што је одлична вест за вас који желите да здраво смршате. Изађите из вреле кухиње и пођите у прву радњу, на пијацу или хипермаркет и пронађите те лагане, освежавајуће намирнице и направите нешто лепо, здраво и лагано, у летењем фазону.

Сада је право време да истражујете укусе, да учите и прилагођавате се сезони и изгубите по који килограм. Поморанџе и јабуке су ту целе године, па једите малине, лубенице, рибизле, купине, шљиве, зелено поврће, парадајз, краставац, паприке… С обзиром на то да су температуре напољу јако високе, трудите се да вам јела буду брзо припремљена, али здрава. Ево неколико здравих, а брзих решења за освежење:

1. Расхлађена чорба: скувајте лагану повртну чорбу и пустите да се расхлади, уместо да је једете врелу. На пример чорба са краставцима и мирођијом или чорба од тиквица итд. Било како било, чорба је здрава, јер подстиче рад црева, дакле помаже код проблема са затвором, а оскудева калоријама.

2. Лубеница: идеална комбинација слатког, воденог укуса, по могућности расхлађена. Сјајно хлади и освежава.

3. Гриловано поврће: сад је иделно време да ваш роштиљ „угледа” нешто што није месо. Пробајте гриловани лук, паприке бабуре, шаргарепе, плави патлиџан, шпарглу, тиквице, броколе… Можете гриловано поврће комбиновати са разним салатама и уживати у комплетном оброку.

4. Салате: оне су најбржи начин да направите оброк, а ни о калоријама не треба трошити речи. Рецепата има колико желите, а све зависи од укуса који преферирате. Узмите поврће, оперите и исеците, можете убацити и немасни сир, неколико сечених бадема или лешника и неки прелив и зачин и уживање може да почне. Као десерт или ужину пробајте неку нову воћну салату, сад имате велики избор воћа, па направите ваш микс.

5. Напици: у ово време најбоље је да избегавате индустријске напитке крцате шећером и празним калоријама, као и алкохол. Имате соковник или мултипрактик? Одлично, напуните га воћем и припремите воћне сокове или смутије или шејкове. Воду уносите у већим количинама у односу на хладније време.

Јасна Вујичић, нутрициониста

www.nadijeti.com

Коментари0
b2d05
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља