субота, 15.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 07.07.2020. у 11:54 Дејан Алексић

Вратила се „двадесетосмица”

Ову стару линију надлежни прошлог пролећа укинули привремено, а онда у новембру и трајно. – После вишемесечног протестовања удружења грађана „Вратимо тролу 28”, тролејбус од јуче коначно на траси
(Фото: Д. Мучибабић)

„Вратила нам се напокон наша ’двадесетосмица’”. Готово сваки суграђанин који је јуче ујутру ушао у тролејбус 28 овако је коментарисао његов повратак на трасу на којој ове троле није било десет месеци. Односно, од половине септембра 2019. када је после вести о преслагању коцака на Тргу републике, прво привремено, а онда и трајно укинута ова стара престоничка линија.

Да је „двадесетосмица” и те како потребна Београђанима, да то није сувишна линија чија се траса поклапа са другим линијама, потврдила је јучерашња слика из овог тролејбуса. Од првих јутарњих полазака у „двадесетосмици” било је доста путника. Није било крцато, што се свакако и не препоручује у тренутним околностима, али тролејбуси са овом ознаком били су прилично попуњени. Од Звездаре до Студентског трга и назад, на старој редовној траси ове троле, путника није мањкало.

Повратак „двадесетосмице”, резултат је договора удружења грађана „Вратимо тролу 28” и градских челника. Овај тролејбус на мапу градских линија враћен је, макар званично, због тога што је анализа Саобраћајног факултета показала да је њен повратак на градске улице оправдан.

Линија која је пре укидања деценијама постојала привремено је првобитно била укинута у пролеће 2019. због нове фазе радова на Тргу републике. На трасу је овај тролејбус, као и више других линија које пролазе преко Трга, враћен почетком септембра. Али, само петнаестак дана касније опет је привремено укинут када је објављено да ће свеже реконструисани Трг морати на „ремонт” због лоше постављених коцака. Када је тај посао напокон завршен у новембру и када је преко Трга коначно успостављен редован саобраћај, надлежни за јавни превоз изашли су са изненађујућом, неочекиваном информацијом – трола 28, као и тролејбус 19, трајно су укинути. Оцењено је да њихово укидање путници неће осетити због тога што ће потребе за превозом задовољити друге линије. За „двадесетосмицу” као „одговарајуће” замене надлежни су навели линије 40, 41 и 77.

Ова одлука одмах је, оправдано, изазвала гнев грађана који су деценијама користили линију 28. Један од разлога за незадовољство путника било је немушто објашњење надлежних јер свима који редовно користе јавни градски превоз јасно је да три наведене линије нису одговарајућа замена. Други разлог за гнев Београђана било је то што се трајно укидање „двадесетосмице” никада није озбиљно разматрало. То потврђују неки ранији планови исте ове градске власти за реорганизацију мреже линија. Ти планови неспорно су предвиђали трајни опстанак линије 28, али са, истина, знатно промењеном трасом (Медаковић 3 – Церак виногради).

Због свих ових контрадикторности и нелогичности у режији надлежних за јавни саобраћај, убрзо после вести о трајном укидању троле 28 кренули су протести грађана, прикупљање потписа за петицију којом се тражи хитан повратак ове линије и удруживање у иницијативу „Вратимо тролу 28”. Резултат њихове упорности стигао је коначно пре неколико дана.

После свега, када су схватили да је укидање „двадесетосмице” велика грешка, надлежни су, вероватно не желећи да то и признају јавно, решили да дају какво-такво појашњење за такав потез. Тако су прошле недеље „појаснили” да је дугорочан план да се измести окретница тролејбуса са Студентског трга, да је ово враћање троле тренутно излазак у сусрет захтевима грађана и да се свакако не одустаје од нове мреже тролејбуског саобраћаја. Планови за нову тролејбуску мрежу свакако постоје. Али, надлежни су у прошлонедељним изјавама заборавили да кажу да ниједан план до сада, од оних који су званично објављени, никада није предвиђао укидање „двадесетосмице”.

У току већег дела дана поласци на десетак минута

Линија 28 званично се вратила и на сајт ГСП-а. Према реду вожње истакнутом на интернет страници највећег градског превозника, може се закључити да ће овај тролејбус радним данима, у току већег дела дана, ићи на десетак минута, док ће поласци у првим јутарњим и касним вечерњим сатима +бити организовани на петнаестак минута. Викендом ће, готово целодневно, трола 28 саобраћати на 13 минута.

Коментари2
19f60
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

darkovozd
Ako prodje prodje
28 кврга уплакао
"...да је дугорочан план да се измести окретница тролејбуса са Студентског трга..." Да, а то, рекоше, раде да би наводно Кинези прокопали гаражу испод Студентског трга. А шта ће им та гаража? Па да би они који шопингују у центру могли својим колима да се довезу до Студентског трга. А шта ће они који не шопингују и не возе кола? За њих ће да се уведе трмавај од Славије до Калемегдана, ко некад. Преко Трга Републике? Да. А кад сте реконструисали овај трг, што нисте одмах уградили трамвајске шине?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља