уторак, 11.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 03.07.2020. у 12:04 Дејан Алексић
ПОТВРДА ИЗ СЕКРЕТАРИЈАТА ЗА ЈАВНИ ПРЕВОЗ

Радним данима у шпицевима 185 возила мање

Уместо досадашњих 1.246 аутобуса, трамваја и тролејбуса, у шпицевима их саобраћа 1.061. – Једно возило обави више полазака у оба смера у току дана па je јасно да ће због повлачења једног дела њих и интервали полазака знатно бити проређени
Су­гра­ђа­ни оце­њу­ју да је од­лу­ка о по­вла­че­њу де­ла во­зи­ла из­у­зет­но лош по­тез у тре­нут­ку ка­да се сва­ко­днев­но го­во­ри о по­нов­ном по­ве­ћа­њу бро­ја за­ра­же­них од ви­ру­са ко­ро­на (Фото Д. Жарковић)

Информацију да је од 1. јула на улицама двестотинак возила мање, што су нашем листу претходних дана незванично истакли упућени у јавни превоз, јуче су и званично потврдили у Секретаријату за јавни превоз. Како су за „Политику” указали у овом градском министарству, радним данима у периодима вршних оптерећења (такозваних шпицева) уместо досадашњих 1.246, саобраћа 1.061 возило. Пошто једно возило обави више полазака у оба смера у току дана, јасно је да ће због повлачења једног дела њих и интервали полазака знатно бити проређени.

– То је за 185 возила или 15 одсто мање у односу на период пре увођења овог летњег реда вожње. Ван шпицева саобраћа 907 возила, уместо досадашњих 936. Због увођења сезонских линија ка Ади и Авали, број возила суботом и недељом је повећан. Суботом је планирано 759 уместо досадашњих 750 возила, док недељом уместо досадашњих 678 возила саобраћа 21 возило више – наводе из секретаријата.

На приградским линијама ће, како се додаје, уместо досадашњих 246 саобраћати 245 возила.

– На приградским и локалним линијама за сада су редукована само два поласка – после 20 сати на линијама 581 и 581Е, које саобраћају на релацији Београд – Лазаревац – напомињу из секретаријата.

У овом градском министарству кажу да се сваке године, после завршетка школе и због почетка сезоне годишњих одмора, када бројни грађани одлазе на летовања, смањују превозни захтеви. Али, како је ове године специфична ситуација, додају, летњи ред вожње почео је да се примењује касније, односно од 1. јула.

– Да бисмо обезбедили потребне капацитете превоза, стручне службе Секретаријата за јавни превоз наставиће да редовно прате ситуацију на терену и уколико се укаже потреба, редови вожње ће бити кориговани – најављују из секретаријата.

Ипак, откако је после ванредног стања 8. маја враћен јавни превоз, информације које долазе од надлежних на ову тему прилично збуњују грађане. Јер, и када су се на редовне трасе почетком маја вратили градски аутобуси, трамваји и тролејбуси, исто као и сада је наведено да је на снази летњи ред вожње. Због тога и збуњује вест ресорног секретаријата да је овај ред вожње ступио на снагу тек од 1. јула. Али, како су нам појаснили други извори упућени у јавни превоз, ова најава секретаријата значи да се стање са бројем возила оквирно враћа на оно од 8. маја, односно да се повлачи већина аутобуса, трамваја и тролејбуса који су у мају и јуну накнадно убацивани.

Суграђани оцењују да је одлука о повлачењу дела возила изузетно лош потез у тренутку када се свакодневно говори о поновном повећању броја заражених од вируса корона. Београђани сматрају да би много паметнија и логичнија одлука била да град у овом тренутку не гледа искључиво економски аспект и уштеду са возилима, већ да се на трасе пусти што више њих да би гужве у превозу биле мање. Поготову што многи суграђани неће ићи ван града и на летовања. И превозници са којима смо разговарали пре више седмица апеловали су да до даљег, због епидемије и мера опреза, на снази буде зимски ред вожње, односно више јавних возила на улицама, али ништа није било ни од тога.

На све то, откако је враћен градски превоз у престоници већина мера које су уочи тога најављиване да ће бити обавезне у аутобусима, трамвајима и тролејбусима, на крају су сведене на ниво препоруке.

После два дана поново појачане линије

Тек што је обзнанио да ће бити мање возила у јавном превозу, нарочито у шпицевима, Секретаријат за јавни превоз је ипак одлучо да поједине линије поново „појача”. Пошто су вероватно схватили да смањење броја аутобуса није најпаметнији потез у тренутним околоностима, планери јавног превоза решили су да појачају линије 17, 18, 23, 31, 37, 46, 48, 50, 53, 55, 56, 58, 88 и 511. Одлучено је и да се врате тек укинута возила на приградским линијама 581 и 581Е. Из Секретаријата за јавни превоз тврде да су ово учинили на основу праћења и снимања попуњености возила. Од данас ће тако на градским линијама на којима је попуњеност већа од 60 одсто бити 46 додатних возила понуђених капацитета.

Коментари2
8592a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mihailo Vuković
A van špiceva čekamo prevoz u centru prestonice od 45 do 90 minuta. Onda u pune autobuse bez klime a sa maskom, pa ko preživi. Ovako loš gradski prevoz je bio samo u vreme sankcija. Ali smo onda barem znali zašto nema novih vozila .
ljubica
Izgleda da je voznja autobusom sa maskom u prestonici postala opste nacionalni sport. Pa tako se njime vozi i onaj ko treba zbog posla, a jos vise onaj ko ne treba. Uzivanje u zagusljivom autobusu. Setajte ljudi imate noge!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља