четвртак, 03.12.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 02.07.2020. у 13:12 Дејан Алексић
СЕКРЕТАРИЈАТ „СКЕНИРАО” ЈАВНИ ПРЕВОЗ

Возила делимично попуњена, путници незадовољни

Београђани негодују што су зглобна возила на појединим линијама замењена соло аутобусима. – Више путника од просека јуче је било на линијама 18, 23, 37, 46, 58 и 88, тврди секретаријат – И даље без званичног одговора колико је од јуче мање возила на улицама
(Фото Н. Марјановић)

Надлежни за јавни превоз поранили су јуче ујутру у жељи да провере колика је попуњеност возила, али и да ли путници носе маске. Оцена после овог скенирања је – аутобуси, трамваји и тролејбуси тек су делимично попуњени, а већина путника носи заштитне маске. Провера је обављена у току јутарњег шпица између 6 и 9 часова, а како је секретаријат саопштио, оптерећеност возила у просеку је око 50 одсто.

– Од 6 до 7 часова попуњеност је била између 30 и 40 процената, од 7 до 8 сати између 60 и 80 одсто, а од 8 до 9 часова поново опада број путника на око 30 процената.
Издвојило се неколико линија на којима је од 7 до 8 сати било нешто више путника од просека (око 80 одсто попуњености), а то су линије 18, 23, 37, 46, 58 и 88. Путници у великом проценту користе заштитне маске у јавном превозу, у просеку више од 90 одсто, али је било и линија где је овај проценат био мањи (линија 27), као и линија где је 100 одсто путника користило маске – указује скенер секретаријата.  
У Земуну и Новом Београду, како се додаје, попуњеност у возилима је између 30 и 40 одсто, а ближе центру линије су попуњене у просеку око 50 одсто. Зона око Панчевачког моста, Булевар деспота Стефана ка граду (линије 16, 23, 35, 95) на неколико полазака имале су нешто више путника, око 60 одсто, и то између 7.20 до 7.50 часова, а остали поласци између 30 и 50 одсто. 
– На линијама са потеза 100, 300 и 600 попуњеност је од 30 до 40 одсто, а на потезима 400 и 700 од 30 до 50 одсто. У трамвајима на Новом Београду око 30 процената, на Бањици око 40 одсто, а у Булевару краља Александра од 50 до 60 одсто. У тролејбусима са Бањице ка граду оптерећеност је око 40 одсто, а на линији 29, од Медаковића ка граду, око 50 одсто. Просек у „Ластиним” возилима износио је око 55 путника, а на локалу тридесетак. На линији 860 у возилима „Стрела” Обреновац сва седишта била су заузета и око 15 путника је стајало. Слична ситуација је била и на експрес линији. На осталим линијама попуњеност је била од 50 до 60 одсто – указују из секретаријата.  
Закључак овог секретаријата на основу јучерашњег јутарњег снимања ситуације јесте да је стање у јавном линијском превозу задовољавајуће и да се прописане мере у највећем броју случајева поштују.

Из овог градског министарства ипак и даље не дају одговор ни нашем листу ни Београђанима колико је возила на улицама од јуче. Према нашим сазнањима, на улицама је за 200 мање возила него прекјуче, односно враћено је стање од 8. маја када је, макар званично, успостављен летњи ред вожње. Додатних двестотинак возила у међувремену је убачено на најоптерећенијим линијама, а како смо незванично сазнали, управо су та накнадно убачена возила од јуче повучена са траса. Превозници су, како сазнајемо, обавештени да путнике превозе на основу реда вожње од 8. маја.

Прве реакције Београђана на вест о смањењу броја аутобуса, трамваја и тролејбуса очекивано су негативне. У коментарима на нашем сајту житељи главног града оцењују да је бесмислена одлука надлежних да смање број возила у тренутку када се говори о новом порасту броја оболелих од вируса корона, али и када је више људи у граду него претходних година у ово доба.

– Заиста генијална одлука – никад више људи у граду, пандемија хара, сви доктори наглашавају градски превоз као ризичну ситуацију због гужви, а ви повлачите возила градског саобраћаја – један је од више сличних коментара грађана.

Београђани замерају и што, у време када се инсистира на физичкој дистанци, на линијама које годинама опслужују зглобна возила тренутно возе соло аутобуси.

– Јуче конкретно на линији 511 возио нас је соло аутобус уместо зглобног. Није био крцат, али гужве је свакако било. Није било шансе да буде размака између људи који седе – пожалила се Београђанка Борка Васић.

Коментари8
a37e5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zoran
@Muja, to ce objasniti Gradska Uprava za godinu dve, najvise tri ..
Gavrila
Očajne su gužve na liniji 18. Najbolje vratiti koridorski prevoz i zaštiti zaposleno stanovništvo
Александар Поповићb500a
Аутобус 33, који прелази Београд с краја на крај, раздаљине-нема! Већина са маскама, а они “разговорљивији” вичу у телефон, па уместо бар да се окрену ка прозору, скину маску, па у лице суседном путнику. Слично у аутобусу 48. Тако, нека се градски оци мање уздају у статистику, него нека се провозају с грађанима. Увид ће им бити бољи. !
Nikola
Ако може неко од надлежних да нам објасни и то како се прописаним уласком на прва врата смањује ризик преноса вируса кад мора да се прође цео аутобус кроз гужву да би се дошло на крај аутобуса где је мања гужва.
Миодраг Петровић
Тако што се уласком на предња врата путници не мимоилазе са онима који излазе, иду један за другим и нико ником не дува у лице...
Muja
@Zoran Kako se u punom autobusu drzi odstojanje od 2 metra? Teorija onih koji nikada nisu videli guzve u autobusima? Onda u redu.
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља