понедељак, 03.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 01.07.2020. у 10:13 Дејан Алексић

Од данас 200 возила мање на улицама

Летњи ред вожње важи од 8. маја, али повлаче се аутобуси, тролејбуси и трамваји који су у међувремену постепено увођени у саобраћај, тврде упућени у организацију јавног превоза
(Фото А. Васиљевић)

Откако је 8. маја враћен редован јавни градски превоз, на снази је летњи ред вожње што значи мање аутобуса, трамваја и тролејбуса него у току зимског реда вожње. Процена надлежних била је да после укидања ванредног стања неће бити великих гужви и да ће превоз користити само они којима је он неопходан. Убрзо се то показало као лоша процена па је у више наврата повећаван број возила на многим градским и приградским линијама.

Зато је изненадило саопштење Секретаријата за јавни превоз да ће од данас на снази бити летњи ред вожње. Ова вест је изненађујућа јер је и до јуче, макар званично, на снази био управо тај режим превоза. Зато смо од овог градског министарства покушали да добијемо прецизно појашњење шта значи објава о ступању овог реда вожње на снагу од данас, ако је он важио од 8. маја, али оно је изостало.

Одговор, али незваничан, добили смо од извора упућених у градски јавни превоз који су желели да остану анонимни.

– То што је секретаријат објавио у пракси значи да ће на улицама од данас бити за око 200 возила мање него до сада. Отприлике биће повучена сва она возила која су у мају и јуну накнадно, сукцесивно убацивана због уочених гужви. Град сигурно гледа и економску страну, да се уштеди где може, али у овим околностима са вирусом, када многи људи неће ићи из Београда, неће бити класичних одмора, смањење броја возила није најпаметније решење – оцењују извори упућени у организацију јавног престоничког превоза.

Како су додали, свима који користе превоз јасно је да је, на више линија, нарочито у шпицевима, у претходним седмицама било гужви и да ће их сигурно бити још више када се додатно умањи број возила. Јер, подсетимо, када се део возила повуче из саобраћаја, проређује се знaтно и интервал полазака, зато што једно возило у току дана обави више вожњи у оба смера.

Према нашим сазнањима, надлежни су имали у плану и да на појединим најпрометнијим „Ластиним” приградским линијама од данас уведу знатне редукције, али су у последњем тренутку од тога одустали.

Због свега овога, из Секретаријата за јавни превоз јуче смо тражили и одговор на питање да ли је истина да ће од данас на улицама бити за око 200 мање возила и, ако је тачно, зашто се таква одлука доноси у тренутку када многи суграђани због вируса корона неће ићи на одмор, али и овај одговор је изостао.

Оно што је једино секретаријат навео, али у саопштењу, а не у одговорима нашем листу, јесте да ће летњи ред вожње од данас важити на свим градским и приградским линијама и да ће бити успостављене и сезонска линија 400 (Вождовац – врх Авале), као и пет летњих линија до Аде Циганлије.

Ако од данас заиста буде мање јавних возила на градским улицама, већ за који дан слика из превоза ће показати колико је мудар такав потез надлежних. Нарочито када се, поново, због вируса корона, на суграђане апелује да држе дистанцу и да не иду у гужве. А неке од највећих гужви стварају се управо у јавном превозу, посебно када су поласци проређени.

Без казни за возаче ако путник уђе на средња и задња врата

Правило по којем се улази само на предња врата, а излази на задња и средња, према последњим информацијама, и даље је на снази. Али, како је саопштио Секретаријат за јавни превоз, нећe се кажњавати шофери уколико путник уђе у возило на врата која нису предвиђена и обележена за улаз, с обзиром на то да возачи не могу физички испратити сваког појединачног путника.

Коментари5
82a64
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

pozdrav od Tita
Ovo je ostatak iz zlatnog doba Juge, kada su leti svi odlazili iz grada na letovanje, pa je grad bio pust do 1.septembra. Odavno više se ne letuje, pa je smanjenje saobraćaja leti budalaština. Probudite se, samoupravni socijalizam je davno nestao.
Mihailo Vuković
Tačan broj vozila javnog saobraćaja u Beogradu je politička tajna. Linija koju najčešće koristim 95 je u vreme onog ,, žutog lopova '' išla na 10 minuta. Posle njega je išla na 25 - 50 minuta, a sada u zlatnom dobu će ići još ređe.
Nikola
Улазак само на предња врата је потпуно бесмислено у нашим условима. Аутобуси су препуни у шпицу и неко ко уђе на предња врата, да би дошао до дела аутобуса где нема гужве мора да се пробије и додирује са гомилом људи.
Nenad
Nijedna metropola u svetu ne praktikuje letnji i zimski red vožnje. To je praksa samo u velikom selu Beogradu! Nadležni neka stave prst na čelo, budući da je tokom leta najvećí priliv turista u Beograd i povećan broj izlazaka. Ovom merom gradjani se primoravaju da koriste svoja kola, što povećava zagadjenje vazduha!
gordana
Zaista genijalna odluka- nikad vise ljudi u gradu, pandemija hara, svi doktori naglasavaju gradski prevoz kao rizicnu situaciju zbog guzvi, a vi povlacite vozila gradskog saobracaja!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља