четвртак, 06.08.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 25.06.2020. у 16:35

Будућност онлајн образовања

(Фото Н. Марјановић)

Као актуелна ових дана у вашем цењеном листу се појавила вест о настави на даљину путем телевизије. Питање је интересантно и за наставни процес, а посебно је значајно за употребу овог медија и технологије и за ту област.

Због тога сматрам да би требало да вас обавестим о следећим чињеницама:

Својевремено је у Новом Саду радила Индустријска школа у Шумадијској улици где се образовало око 2.500 ученика разних профила и годишта и било запослено око 260 наставника. У развојном програму уочили смо могућност и оправдану потребу да се уведе

телевизија затвореног типа – круга. Сачињен је, седамдесетих година прошлог века, и пројекат, набављена је опрема и формиран је ТВ студио при школи. Убрзо потом почео је активан рад ТВ студија, а увођење ове иновације у наставне процесе дало је добре резултата. Унапређена је настава у учионицама са праћењем практичног приказа рада на алатним машинама у радионицама школе. Треба истакнути да је финансијска подршка набавци опреме обезбеђена радом и пласманом производа из сопствених радионица.

Успех је био неспоран и постао је подршка развоју наставе, а од шире друштвене заједнице оцењен је као изузетан допринос осавремењавању наставе. Нажалост, због неразумевања и неспособности надлежних, изостала је подршка за шире увођење оваквог облика наставе, а током времена постала је и технолошки превазиђена.

Садашњи покушаји увођења наставе на даљину и њена шира афирмација суочавају се са бројним проблемима (површност изведбе у педагошком, методском и дидактичком смислу, парцијалност, неизученост наставне јединице до краја, итд.).

Суштина је да постоји све већа потреба за одговарајућом подршком за оваквом врстом образовања а данашње технологије то омогућавају.

Написани су бројни стручни и научни радови на тему „учење на даљину”, „е-едукација”, „онлајн образовање”, али се чини да у овом моменту још није осмишљена национална стратегија посвћена афирмацији овакве наставе у склопу глобалног пројекта дигитализације друштва. Улагања у развој инфраструктуре нису мала али се јавно-приватним партнерством многа подручја могу обогатити како би одговорила на изазове будућности образовања младих.

Спреман сам да томе допринесем својим искуствима у области техничке културе и техничког стваралаштва.

Академик проф. Богдан Станић,
Нови Сад

Коментари6
20b31
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dr
Страшно је када се један народ одриче свог језика, макаква онлјан настава, зар се то не може рећи српским језиком,.
zdenka djurić
Da li na najprestižnijim školama u svetu on-line nastava, predstavlja osnovu nastave ili uz klasičnu nastavu, samo pomoćni alat?
Tihomir
On-line učenje nije zamena za bilo koji drugi vid učenja. Samo dodatak da se nešto nauči na drugačiji način i iz drugog ugla. Knjige, predavanja, vežbe i praktičan rad ostaju i dalje, niko ih ne izbacuje. Na Poljoprivrednom fakultetu u Novom Sadu sam zatekao spominjani zatvoreni TV sistem 1990-te, u svakoj predavaonici je bio TV, svaka lekcija obrađena, upravljalo se iz studija, bilo je 3 zaposlena koja su to radila.
prepelica
Pravovremeni tekst sa odlicnim predlogom za razvoj nacionalne strategije koja bi definisala ulogu digitalnih tehnologija u obrazovanju. Ucenje na daljinu i uz pomoc interneta je uveliko prisutno u najrazvijenijim nacijama. To iskustvo ce pre da posluzi za razvoj nacionalne strategije nego strucni tekstovi na temu o ovom sasvim novom tendu. Cinjenica je da ucenje na daljinu nije savrseno, kao sto nije ni ono sto se odigrava uzivo, ali je nesto sto ima potencijal da se razvije na korist mladih.
Божидар
Што је брзо то је и кусо! Направите експеримент са по 20 до 30 студента у две групе. Једни нека уче само из књига а они други само он’лајн. Студенти нека имају слично образовање, сличне квоефицијинте интелигенције и да проведу приближно исто времена дневно у учењу. По завршеним тестовима после 6 месеци позовите једене и друге да видите колико је остало од наученог код једне и друге групе па се сликајте заједно он’лајн и знањем добијеним он’лајн.
Katarina
Bravo, u odredjenim situacijama može da bude korisno online obrazovanje ali nikako ne treba vrčnjacima oduzeti druženje i vreme koje provode zajedno.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља