четвртак, 01.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 04.06.2020. у 14:11 Александра Исаков

Ип­си­лон крак од­се­као ра­та­ре од њи­ва

Оби­ла­зни­ца ко­ја је из­ме­сти­ла тран­зит­ни са­о­бра­ћај из цен­тра гра­да, до­не­ла је олак­ша­ње сви­ма, осим ра­та­ри­ма ко­ји­ма је од­се­кла пут од сво­јих њи­ва.
Радним машинама прелазе преко обилазнице (Фо­то Ни­ко­ла Тум­бас)

Су­бо­ти­ца – Из­град­ња ипи­си­лон кра­ка, оби­ла­зни­це од 23 ки­ло­ме­тра око Су­бо­ти­це ко­ја по­ве­зу­је гра­нич­ни пре­лаз Ке­ле­би­ја са ауто-пу­тем ка Бе­о­гра­ду, за­вр­ше­на је кра­јем про­шле го­ди­не на­кон ви­ше од 20 го­ди­на град­ње. Та­ко је ре­шен про­блем из­ме­шта­ња те­шког те­рет­ног са­о­бра­ћа­ја из цен­тра гра­да и на­кон две де­це­ни­је на­по­кон убр­зао са­о­бра­ћај са ко­ри­до­ра ка гра­нич­ном пре­ла­зу. Ме­ђу­тим, оно што је би­ло олак­ша­ње за пут­ни­ке у тран­зи­ту, као и за ве­ћи­ну Су­бо­ти­ча­на, по­ста­ло је про­блем за не­ко­ли­ко де­се­ти­на по­љо­при­вред­ни­ка ко­ји на Ке­ле­би­ји има­ју њи­ве око ове оби­ла­зни­це.

Уме­сто да до сво­јих ора­ни­ца сти­жу пу­тем од не­ко­ли­ко сто­ти­на ме­та­ра, са­да трак­то­ри­ма и рад­ним ма­ши­на­ма мо­ра­ју да пре­ва­љу­ју и ви­ше од 20 ки­ло­ме­та­ра да би уз­о­ра­ли њи­ве. „Наш пут до њи­ве пре­се­као је ип­си­лон крак. Ми смо тра­жи­ли да се о то­ме раз­го­ва­ра у ме­сној за­јед­ни­ци, нас 88 је пот­пи­са­ло зах­тев, али по­што то ни­је ус­пе­ло, нас 19 се обра­ти­ло адво­ка­ту да не­ка­ко оства­ри­мо сво­ја пра­ва”, об­ја­шња­ва нам Да­ни­јел Ци­бо­ља Са­бо, ко­ме је „од­се­че­но” де­се­так хек­та­ра. Ме­ђу они­ма ко­ји су по­сег­ну­ли за за­кон­ским па­ра­гра­фи­ма да би сти­гли до сво­јих њи­ва су и Ати­ла Хор­њак, ко­ји об­ра­ђу­је око 15 хек­та­ра, и Жолт Ан­тал ко­ји има 25 хек­та­ра зе­мље.

Они об­ја­шња­ва­ју да је ауто-пут пре­се­као ста­ри атар­ски пут по­знат као Миљ­кут­ски пут ко­јим су по­љо­при­вред­ни­ци ишли до њи­ва. Ка­ко би сти­гли до ора­ни­ца, они са­да мо­ра­ју да иза­ђу на ип­си­лон крак и иду до пр­вог кру­жног то­ка ка­ко би се вра­ти­ли на су­прот­ну стра­ну. То зна­чи да сво­је рад­не ма­ши­не во­зе ви­ше од 12 ки­ло­ме­та­ра у јед­ном прав­цу, и то на пу­ту на ко­јем се од­ви­ја ин­тен­зи­ван ме­ђу­на­род­ни са­о­бра­ћај.

„За­кон пред­ви­ђа да на сва­ких пет ки­ло­ме­та­ра мо­ра да по­сто­ји из­лаз за ло­кал­но ста­нов­ни­штво и наш адво­кат се по­звао на тај члан. Та­ко смо ус­пе­ли да оства­ри­мо да се на јед­ном ме­сту за­тво­ри ја­рак по­ред пу­та и да се на­ма ство­ри мо­гућ­ност да пре­се­че­мо оби­ла­зни­цу. Ми трак­то­ром по­преч­но пре­ла­зи­мо пре­ко ип­си­лон кра­ка, али то је за са­да је­ди­но ре­ше­ње. Ус­пе­ли смо и да ис­пред тог им­про­ви­зо­ва­ног пре­ла­за бу­де по­ста­вљен и са­о­бра­ћај­ни знак огра­ни­че­ња бр­зи­не, јер све ово је вр­ло не­бе­збед­но”, об­ја­шња­ва Да­ни­јел Ци­бо­ља Са­бо.

Жолт Ан­тал до­да­је да је са­да још и до­бро, су­ша је и ка­да из­ла­зе на пут са рад­ним ма­ши­на­ма, не оста­вља­ју траг. Уко­ли­ко се си­ту­а­ци­ја не про­ме­ни, то­ком је­се­ни трак­тор­ски точ­ко­ви раз­ба­ци­ва­ће бла­то по ип­си­лон кра­ку ко­ји са­да има про­фил по­лу­а­у­то­пу­та.

Про­је­кат из­град­ње ип­си­лон кра­ка пред­ви­ђао је и из­град­њу над­пут­ња­ка код Миљ­кут­ског пу­та, али он ни­је из­гра­ђен. Ре­ше­ње за ову си­ту­а­ци­ју са­да је на­до­мак. Ми­ни­стар­ство гра­ђе­ви­нар­ства, са­о­бра­ћа­ја и ин­фра­струк­ту­ре ове сед­ми­це рас­пи­са­ло је јав­ну на­бав­ку за из­град­њу над­пут­ња­ка код Миљ­кут­ског пу­та. Про­це­ње­на вред­ност јав­не на­бав­ке је пре­ко 203 ми­ли­о­на ди­на­ра, а од тре­нут­ка уво­ђе­ња у по­сао из­во­ђач има 150 ка­лен­дар­ских да­на за за­вр­ше­так по­сла. То зна­чи да би по­љо­при­вред­ни­ци до кра­ја го­ди­не, од­но­сно го­ди­ну да­на на­кон за­вр­ше­так ип­си­лон кра­ка, мо­гли да до­би­ју над­во­жњак ко­ји би им олак­шао и скра­тио до­ла­зак до њи­ва.

Коментари3
52e3d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Рајковић Ненад
Која је то реч надпутњак?
Skenderbeg
Ја давно, када није било овог НДХ српског језика. Каже се надвожњак. А када си ти полагао?
Радомир Вукашинов
Исправна и у употреби . Кад си полагао возачки ?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља