субота, 11.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 26.05.2020. у 11:03 Дејан Алексић
ПРВЕ ВЕЋЕ ГУЖВЕ У ЈАВНОМ ПРЕВОЗУ

Недовољно возила и у шпицевима и ван њих

„Било би добро да се барем у наредних месец дана на снагу врати зимски ред вожње, односно за око трећину више возила него што је сада”, сматрају саговорници укључени у престонички јавни превоз са којима смо разговарали
Аутобуско стајалиште у Булевару деспота Стефана „Влада Дивљан” јуче око 11.30 сати (Фото Ј. С. Т.)

Није се дуго чекало. Једва је прошло нешто више од пола месеца откако је у престоници враћен редован јавни превоз, а на стајалиштима и у аутобусима поново се могу видети гужве и тискањe путникa – уобичајена слика пре увођења ванредног стања. И док је првих десетак дана откако је превоз враћен повремених гужви било само у јутарњим и поподневним шпицевима, сада су актуелне и ван шпицева.

И саговoрници укључени у престонички јавни превоз са којима смо разговарали, али који су желели да остану анонимни, потврђују да оцена наших репортера није паушална, већ да је и те како на месту.

– Осетније гужве почеле су када су јавне установе и институције, пре свега администрација, почеле да враћају људе на посао. Осим тога, у односу на првих десетак дана од враћања превоза, сада је у возилима и више оних грађана који иду да траже посао. То што нема тренутно ђака и студената није много утицало на укупан број путника – указује један од саговорника.

Превозници се жале да су тренутно нарочито возачи у незавидној ситуацији. Како кажу, шофери и даље морају да поштују правило отварања предњих врата за улаз, па тек онда средњих и задњих за излаз.

– Док је било мање путника то је и функционисало, али сада је другачије. Када аутобус наиђе, а на стајалишту је гужва, сви хоће одмах да уђу. Пошто возач сме за улаз да отвори само предња врата, самим тим створи се ред па онда крену да лупају по средњим и задњим вратима и они који хоће да изађу, али и они који хоће што пре да уђу. А кад се отворе врата за излаз онда на њих нагрну и они који би да изађу и они који би унутра – препричавају превозници искуства возача од претходних дана.

Како наглашавају, проблем тренутно нису само радни дани. Гужве, напомињу, сада су веће и викендом.

– То је вероватно зато што људи користе лепо време да мало коначно изађу, да оду до Аде, Кошутњака, кејова... Надлежни у граду јесу повећали број возила у шпицевима, али то није много утицало на промену слике са стајалишта и у возилима. Јер, сада су гужве у току целог дана. Само зависи у ком тренутку на којој линији – указују превозници.

Решење би, према њиховој оцени, било да се у наредних месец дана на снагу ипак врати редован зимски ред вожње. То би значило, како додају, да грађани могу да рачунају на за трећину више возила на улицама. Подсетимо, откако је превоз враћен, на снази је летњи ред вожње, односно мање возила на улицама.

Оцена превозника, али и наших репортера, јесте да уколико се барем привремено не врати зимски ред вожње, многе препоручене мере за путнике и возаче могу да падну у воду. Јер, у возилима у којима је гужва не може да се направи физичка дистанца од два метра, а не може да остане ни свако друго седиште празно. Још ако се на све то узме да је и пре појаве гужви добар део путника престао да носи заштитну опрему, јасно је да је ризик још већи.

Више возила на 20 линија

Откако је враћен јавни превоз у престоници, како уверавају у ресорном секретаријату, прати се и снима попуњеност возила. Повећање броја возила обавља се на линијама на којима се утврди попуњеност возила већ од 60 одсто. Од јуче, како је истакнуто, повећан је број возила на 20 градских линија (16, 17, 18, 23, 25, 35, 37, 45, 46, 59, 74, 77, 78, 88, 95, 309, 511, 531, 551 и 604) и на приградској 4410 (Сопот – Ђуринци – Младеновац). Али, понављају превозници, то повећање односи се само на шпиц, а не на цео дан.

Коментари0
6ea8b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља