четвртак, 04.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 17.05.2020. у 19:00 Дејан Алексић

Отварање остружничког моста близанца до краја пролећа

У току је заваривање ивичних носача и ограда, антикорозивни радови, монтажа стазе ревизионих колица, монтажа стубова расвете, хидроизолација и прва фаза асфалтирања
(Фото „Путеви Србије”)

Нови остружнички мост преко Саве, „близанац” оном постојећем, својеврсни је грађевински „малер”. Више пута је био орочен крај радова на њему, али таман када би се учинило да препрека више нема нека нова, непредвиђена би наново померила завршетак изградње и пуштање у саобраћај. На том путу последњи се испречио вирус корона. Најаве кажу – пуштање овог моста у саобраћај очекује се до краја пролећа.

Како указују у „Путевима Србије”, обсвљају се завршни радови на челичној конструкцији моста преко реке.

– У току је заваривање ивичних носача и ограда, антикорозивни радови, монтажа стазе ревизионих колица, монтажа стубова расвете, хидроизолација и прва фаза асфалтирања. Преостали радови, пре пуштања у саобраћај, подразумевају завршетак хидроизолације и антикорозивних радова, асфалтирање, монтажу ревизионих колица и цевовода за одводњавање, монтажу еласто-одбојних ограда. Требало би да се и испита мост пробним оптерећењем, као и да се постави хоризонтална и вертикална саобраћајна сигнализација – прецизирају у „Путевима Србије”.

У овом предузећу наглашавају да су радовe успорили ванредно стање, скраћено радно време и делимично смањен број радника.

– Последњи сегмент новог остружничког моста уграђен је крајем децембра. Заваривањем споја изнад речног стуба С4 почетком марта конструкција је прошла све фазе монтаже и постала пројектовани континуални носач на 5 поља – истичу у „Путевима”.

Када је прошлог лета, у пратњи медија и ресорне министарке Зоране Михајловић, свечано обележено подизање једног од последњих челичних сегмената моста, указано је да би сви радови требало да буду окончани до краја новембра. Већ тада се знало да они касне због оштећења усидреног дела мостовске конструкције у Сави у који је ударио пловни објекат у јулу 2019. изазвавши оштећења која су морала да се санирају пре коначне монтаже.

Завршетак градње моста у међувремену је одложило и непредвиђено „штеловање” конструкције и лежишта моста.

– Они су били последица врло комплексног и технички захтевног подизања последњег сегмента конструкције. Након ових непредвиђених радова, завршетак хидроизолације, антикорозивне заштите и асфалтирања нису могли бити извођени током зимских месеци – напомињу у „Путевима Србије”.

Изградња другог остружничког моста кренула је крајем 2016. и првобитно је требало да буде окончана за 26 месеци, односно у току 2018. Нови мост гради „Штрабаг”, а његову изградњу финансирала је Европска инвестициона банка.

Завршетак нове конструкције, па санација старе

После завршетка новог остружничког моста уследиће сређивање старог који се протеже тик уз нови. У „Путевима Србије” кажу да је планирано пребацивање комплетног саобраћаја на нову конструкцију, после чега ће уследити санација бетонске коловозне плоче на прилазним конструкцијама и челичне ортоплоче на главној конструкцији моста.

– У плану је такође и израда нове хидроизолације и коловоза од асфалт бетона на целој дужини моста – прецизирају у „Путевима Србије”.

Раније отварање дела обилазнице под знаком питања

На обилазници око Београда, чији ће део бити и нови остружнички мост, тренутно се изводе радови на деоници Б, односно на потезу од Остружнице до Бубањ потока. Ова деоница подељена је на неколико сектора, а тренутно се ради на секторима 4, 5 и 6. Уређује се траса будућег коловоза овог дела саобраћајног прстена око престонице, а истовремено се раде и мостови, петље, тунели… Како наводе у „Путевима Србије”, уговорени рок да се заврше сви радови на сектору 4 (деоница од Остружнице до Орловаче) је 2021, али сходно доброј динамици извођења радова (пре избијања кризе због вируса корона и ванредног стања) постојала је могућност да се они заврше до краја 2020. Ипак, то је због минуле ситуације под знаком питања.

Да би обилазница била комплетна, осим довршавања деонице Б, потребно је да се изгради и деоница Ц од Бубањ потока до Панчева.

Коментари5
7f8c2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan lala
Stari Pancevacki most je jedan uzasna krsina . Vreme je da se taj most potpuno renovira / ucini novim ako je moguce , ili porusi pa napravi na istom mestu potpuno novi most.
Južna obilaznica
Obilaznica oko Beograda mora ići sa JUŽNE strane Avale i južno od Vrčinske petlje , da se u Vrčinu ne zaustavlja CEO saobraćaj iz Niša prema Novom Sadu !
bule
Ovo nije novi most, obzirom da smo imali polu most. Sada se završava druga polovina istog uz velika kašnjenja.
dzordz
cepidlacis. jeste novi most, nije pre postojao. fizicki je odvojen od `starog` . imli smo do sada ceo most. a kako su se trake koristile? pa kako je moralo i moglo
Surova Istina
Svuda prave lepe nove mostove. a pancevacki cekaju da padne sam da izgine narod. Uzas

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља