среда, 27.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:23

Нови живот оклопног транспортера М-80А (ФОТО)

Аутор: М. Г.петак, 15.05.2020. у 15:05
(Фотографије Министарство одбране)

У Војнотехничком институту је представљен резултат модернизације борбеног возила пешадије БВП М-80А, саопштено је из Министарства одбране.

Према речима помоћника министра одбране за материјалне ресурсе др Ненада Милорадовића, реч је о једном од најзначајнијих пројеката развоја и модернизације за потребе копнене војске.



- После иницијалног тестирања унапређеног ходног дела и оклопног тела возила, Војска Србије исказала је захтев за одређеним преуређењем. Уграђена су хидраулички покретна врата, потпуно је преуређен унутрашњи простор да би се омогућили већи комфор посаде и смештај додатне количине борбених ресурса – изјавио је Милорадовић и додао да су приказани и нови елементи оптоелектронског система за визуелизацију бојишта и систем за ноћну вожњу.

Kомандант Друге бригадe бригадни генерал Жељко Кузмановић је руководилац тима за реализацију пројекта „Модернизација борбеног возила пешадије БВП М-80А”.



- Када је реч о конфигурацији борбеног возила пешадије и његовој покретљивости на терену, ходни део је знатно стабилнији и бољи, што даје стабилност борбеном возилу приликом кретања и стабилност и комфор посади унутар возила. Хидраулична рампа, која је уграђена управо на предлог тима, у значајној мери скраћује време уласка и изласка механизованог одељења. Такође, уверили смо се у то да су балистичке карактеристике боље у односу на основну верзију борбеног возила пешадије – рекао је генерал Кузмановић изразивши очекивање да ће да ће се та возила ускоро наћи у јединицама Војске Србије.  



Водник Бранислав Ђуровић, заменик командира механизованог одељења из састава Друге бригаде рекао је да се возило показало одлично у односу на претходну проверу када је положај седишта био другачији и да је тиме олакшано укрцавање и искрцавање из возила.


Коментари15
e0969
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Boža
Hidraulika i udobnost su gluposti. Vojna tehnika mora biti pouzdana. Rusi su imali tenkove sa polugama a Nemci hidrauliku koja je otkazivala. Konsultujte ljude koji imaju iskustva i to šaljite negde gde se ratuje radi probe.
Milance
Ljudi, pa 12,7 mm busi ovo. Sklanjajte to iz vojska i nabavite nesto u upola cene od Belorusa
Petar
12,7 ne buši ovo i ima zaštitu od 30mm sa prednje strane,što znači da je glupo uvoziti nešto što sam može jeftinije da napraviš i pare ostaju kod nas.
Препоручујем 20
Gavro
Neznam volio bi da je ovo napredak ali meni ovo lici na skalameriju.
Ajd ne lupaj
Naravno da je napredak. Da ne nabrajam sta je sve modernizovano, spomenucu samo top. Top na M-80 spada u najmocnije topove na svetu u tom kalibru. To sto je za vas ovo 'skalamerija' to dovoljno govori o vama i vasem (ne)znanju.
Препоручујем 45
srx
Kako sam imao nesrecu da u tavorim u M-80 dok su drugi pokusavali da me upucaju, mogu samo sa uzasom da gledam kako sa i dan danas politicari igraju tudjim zivotima i forsiuraju ovu kantu. Vi sto govorite da postoji alternativni izlaz u slucaju kvara hidraulike - ta vrata su dio platforme koju drzi hidraulika koja je potpuno izlozena vatri neprijatelja. Ko je iskusio borbu zna kako izgleda vozilo nakon susreta i sa najmanjom granatom/mecima. Hidraulicni klipovi ce biti izbuseni za 5 minuta.
Petar
Ovo je pokazni prototip,podrazumjeva se da će se mjenjati dosta toga izmedju ostalog položaj kidraulike,bitno je da koncept funkcioniše i da je bolji od starog rešenja sa vratima.
Препоручујем 5
slamkamenac
Cestitam i sa srecom...nema previse podataka o nivou zastite, rasporedu ljudstva unutra i vatrenoj moci, da ne govorimo o elektronici, pa nam ostaje samo da zelimo srecu! Pitam se da li je ova modernizacija s ciljem da se na bace postojeca vozila, ili mi posedujemo tehnolosku dokumentaciju da pravimo nova ovakva vozila i mozda izvozimo? Ako ne zasto ne?
Siniša
mozda nema Srbija kapacitete da proizvodi nova vozila pesadije, ali treba sve uraditi da ima kapacitete, nekada nismo mogli praviti fiat 500l pa ga sad pravimo
Препоручујем 1
slamkamenac
Steta ako nema kapaciteta, mada ne razumem zasto, to sto je radila cela Juga to je bilo po kljucu a ne zato sto nije moglo, ono sto nedostaje je tehnicka dokumentacija, ali delovi po nacrtu se mogu poruciti i od drugih zemalja , Rusija, Belorusija, Kina...
Препоручујем 2
Прикажи још одговора

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља