понедељак, 01.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 12.05.2020. у 15:20 Дејан Алексић

Више путника у превозу, све више старијих

Суграђани који улазе у аутобусе углавном се и даље држе препорука (маске, рукавице, прописно растојање). – Већина возача улазак дозвољава искључиво на предња врата
(Фото: Д. Алексић)

Бојазан да петак није дао праву слику о јавном градском превозу и да то што у њему није било гужви ништа не значи и да ће тек понедељак показати право стање, испоставило се, била је без разлога. На почетку прве радне седмице откако је градски превоз враћен он се одвијао без већих проблема и, што је и најважније, без гужви. Очекивало се да ће јуче, због повратка већег броја Београђана на посао, у возилима за разлику од петка бити знатно више људи, али као и три дана раније, иако важи летњи ред вожње, аутобуси, тролејбуси и трамваји били су полупразни. И многа стајалишта у централном делу града са тек по неколико путника између два наиласка возила.

Већина путника је, као и првог дана када се превоз вратио, у возила улазила с маскама, мало мање њих са рукавицама, али оно што су сви и јуче углавном поштовали била је физичка дистанца. Да ли због лепшег, готово летњег времена, али могло се приметити да је део грађана с маскама јуче овај комад заштитне опреме носио као украс око врата, а не тамо где и треба да буде – преко носа и уста. У прописаном понашању, чини се, тренутно старији могу да се угледају на млађе јер су пре свега млађи водили рачуна да поштују раније дате препоруке епидемиолога.

Јуче је уочљиво било више најстаријих суграђана у возилима, иако надлежни, а пре свих др Предраг Кон, и даље свакодневно упорно апелују да они за сада још без преке потребе не користе јавни превоз. Чини се, ипак, да део њих не хаје много за то. Добар део најстаријих се потпуно неодговорно понаша јер у возила улазе без икакве заштитне опреме. То су наши репортери уочили на више тачака на Старом граду, Врачару, Звездари, Палилули, у Земуну и Новом Београду. Срећна околност је управо то што и даље у возилима има довољно места за све који уђу.

Да грађане непрестано подсећа на дисциплину својски се труди већина возача градског превоза. Добар део њих, и поред негодовања појединих грађана, не одустаје од препоруке – да прво пусте на предња врата да уђу у возило нови путници, па тек онда отварају средња и задња врата за излазак. Већина путника се не буни, али јасно је да се навикавају на овакав режим.

Подсетимо, иако су надлежни изненада крајем прошле недеље одлучили да ипак сви могу у превоз, а не само запослени, чиме је део раније најављених мера у превозу обесмишљен, неке препоруке су и даље на снази. За путнике је најважније да носе заштитну опрему, да улазе на предња врата, а излазе на задња, да држе дистанцу и да не седе једни до других. За возаче и даље важи да треба да буду изоловани, да прво отварају врата за улазак па тек она за излазак, али и да не укључују климе у возилима у којима постоји могућност природног проветравања.

Измене на линијама

Због извођења радова у Улици 20. октобра у Малом Мокром Лугу, од данас до 24. маја возила са линије 310 саобраћаће улицама Слободана Лале Берберског, Павла Васића, Народног фронта и даље редовно, саопштио је Секретаријат за јавни превоз.

А због радова на надвожњаку у Кировљевој улици доћи ће и до измене линија јавног превоза у смеру ка Пожешкој. Аутобуси 23, 37, 51, 52, 53, 58, 88 и 560Е, као и ноћни 37Н, 51Н и 56Н кретаће се трасом: Булевар војводе Мишића – петља Радничка – петља Хиподром – Пожешка и даље уобичајено. Аутобус 85 возиће трасом: Јурија Гагарина – Мост на Ади – петља Радничка – петља Хиподром – Пожешка и даље редовно.

„Путеви Београда” проценили су да је надвожњак у Кировљевој, који спаја Радничку улицу са Бановим брдом, у лошем стању, па је предложило меру ограничења кретања возила тежих од 12 тона. 

Коментари2
d6131
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Дејан
Једино решење је увођење више возила на градским линијама, а на приградским ОБАВЕЗНО увести на свим линијама интервал полазака а не да на приградским линијама поласци саобрађају на свака два-три сата, онда кад путници дочекају тај фамозни полазак не могу да уђу у возило. Годинама говоримо надлежнима да је незамисливо да на линији 470 и 460 буде само пар полазака дневно, и како људи висе једни другима на леђима, а како ће тек бити гужве на јесен...
Gradjanin
Sve moze, blize se izbori...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља