среда, 15.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 08.05.2020. у 10:43 Дејан Алексић

Јавни превоз од данас сви могу да користе

Неће бити редара нити забрањених места за седење. – Враћају се и ноћне и минибус линије. – Не зна се да ли ће важити летњи или зимски ред вожње
(Фото Д. Алексић)

У јавном градском превозу који се данас поново успоставља биће све по старом, уместо данима најављиваних редара, забрањених места за седење, обавезних карата, радних налога и вожње само за запослене. Свако може да уђе у аутобус, тролејбус и трамвај, и то са било којом врстом „бусплус” карте. И пензионер и туриста и ђак.

Одлуку да сви могу у превоз град је јуче донео после захтева Александра Вучића, председника Србије, да се превоз врати на стање које је важило пре увођења ванредних мера. Одлука града је очекивана после позива председника, али је многе грађане изненадила јер им је данима најављивано да превоз неће бити као раније и да ће се у њему примењивати ригорозне мере и контроле. То је био и разлог што су многи непријављени радници, хонорарци, уговорци... похрлили у пословнице „Бус плуса” да изваде неисплативе им персонализоване карте за запослене, али једине са којима би могли да се превезу до својих послова.

Јучерашња одлука града значи и да од данас свако сам одлучује да ли ће носити маску и рукавице и да ли ће ући у возило ако је у њему гужва. То је у супротности са препорукама епидемиолога који су данима инсистирали да се превоз уводи фазно и да у њему важе ригорозне мере које су само неколико дана раније и званично представљене у погону ГСП-а на Новом Београду.

После више обрта у току јучерашњег дана и више опречних информација и даље се не зна да ли ће важити летњи или зимски ред вожње. Незванично нам је потврђено и да је изненада донета одлука да се на трасе врате и ноћне и експрес минибус линије.

Због свега овога више није важећи ни ред вожње који је на сајту ГСП-а објављен неколико сати пре доношења одлуке да сви могу у јавни превоз.

Једино информативно што се јуче по подне појавило на сајту секретаријата јесте информација о повратку саобраћаја преко Савског трга. То значи и повратак трамваја 6, 7, 9, 12Л и 14. Трамваји 7 и 9 ће ићи поново преко Старог савског моста, а трамвај 12 преко овог, али и Моста на Ади. Јер, у саобраћај ће бити пуштене само шине на потезу од Немањине ка Карађорђевој, али не и ка Савској улици преко којих је ишла редовна „дванаестица”. Привремени аутобуси који су били уведени уместо трамваја 7 и 9 неће бити враћани. Аутобус који и даље вози уместо трамваја 5 убудуће ће саобраћати од СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” до Вуковог споменика, а привремена линија 3А на релацији Савски трг – Кнежевац.

На основу последњих информација са сајта секретаријата, јасно је и да ће аутобуси 46, 51, 511 и 601 до даљег путовање завршавати и почињати у Балканској. За разлику од њих аутобуси 3А, 91, 92, 551 и 553 ће убудуће, после остављања путника на почетку Савског трга, окретати преко саме Савске улице након чега ће преузимати путнике у зони Поште у Савској. Аутобус 36, као и ноћни 51Н и 601Н ка Мостару ће саобраћати трасом Немањина, Савски трг, Карађорђева, Земунски пут, Булевар Вудроа Вилсона, Николаја Кравцова, Савска и даље редовно, а у супротном смеру преко Савске, Дринске, Сарајевске, Хајдук Вељковог венца, Немањине и даље редовно.

Аутобуси 78 и 83 и линија Е1 поново ће ићи старом трасом преко Савског трга и Старог савског моста. Када је реч о приградским линијама, оне од данас поново саобраћају са БАС-а преко Булевара Вудроа Вилсона.

Отворена сва продајна места „Бус плуса”

Све пословнице „Бус плуса” званично су отворене јуче, а данас почиње да ради и пословница у „Београђанки”.

Из ове компаније и даље апелују да послодавци поручују персонализоване легитимације групно за своје раднике. Управо су гужве и вишесатно стајање да се извади картица били главна слика претходних дана испред првих отворених продајних места „Бус плуса”.

Остају ли неке мере

Питање које остаје после најновије одлуке надлежних јесте хоће ли се неке најављиване мере у возилима ипак спроводити попут изолације возача и неукључивања клима, улаз на предња врата, а излазак на остала? А посебно интересантно питање је шта сада да раде грађани који су пожурили да изваде персонализоване за запослене, а оне им у ствари нису биле преко потребне док их надлежни на то пре неколико дана нису приморали.

Коментари1
c31d3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bocko
KLIMA pod obavezno da cirkuliše vazduh a ne obratno. POVEĆATI broj polazaka za 25% da se izbegnu gužve.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља