понедељак, 01.06.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 07.05.2020. у 20:34 Борка Голубовић-Требјешанин

Повратак уметника у позоришта

Представе се за сада неће играти, али ће позоришта ипак делимично оживети: на посао се враћа део запослених, а неки уметници ће долазити и да вежбају, али у малим групама
Ивана Вујић, Новица Антић (Фотографије: А. Васиљевић), Андреја Рацков (Фото: Н. Неговановић)

Српска позоришта у целини, када је реч о протеклим данима изолације, направила су прави подвиг! Новонастала ситуација није их збунила, нити дочекала неспремне, већ су од првог дана „карантина” наставили дружење са својом публиком, несебично емитујући снимке својих представа и концерата, док су глумци преко друштвених мрежа сатима и сатима директно разговарали са бројним поклоницима сценске уметности.

Ни наше питање како ће се деловати у данима после укидања ванредног стања није их дочекало неспремне. Заједнички састанак челника београдских позоришта планиран је, сазнајемо, за сутра, ипак многи су већ јуче имали спремне одговоре које ће прве кораке предузети у периоду који долази.

– Ми смо још 28. априла отворили наш музеј, у претходном периоду смо детаљно дезинфиковали кућу и обавили бројне поправке. Од 11. маја у зграду се враћа велики део наших запослених, тај повратак ће наравно, бити реализован у таласима – објашњава Ивана Вујић, управница Народног позоришта у Београду.

Балетски ансамбл, сазнајемо, наставља рад на започетој представи „Микеланђело”, а ансамбл Опере стартује са обновом Пучинијевог дела „Ђани Скики”.

– Радиће се у позицијама које су дозвољене. Играчи ће вежбати у више група током дана у простору који сваком вежбачу мора да буде обезбеђен, уз неопходне мере дезинфекције. И ансамбл Опере се враћа у пробне сале, такође ће радити у малим групама. Док мере окупљања не буду другачије регулисане нећемо експериментисати са људима – подвлачи Ивана Вујић и додаје:

– Што се тиче кројачница и радионица, оне ће такође почети са радом од понедељка, 11. маја. Најпре ће се усредсредити на израду костима и декора за драмску представу „Васа Железнова” М. Горког, радиће такође и маске за потребе позоришта, јер је потражња за њима и даље велика. У сталном смо контакту и са редитељем Златком Свибеном чији долазак очекујемо. Надамо се да ћемо крајем маја или почетком јуна моћи да наставимо, опет у групама, са пробама „Васе Железнове” која окупља 22 уметника.

Тања Шљивар увелико приводи крају драматизацију дела „Орландо” Вирџиније Вулф, тврди управница националног театра. У плану је и почетак рада на представи „Вуци и овце” А. Островског у режији Егона Савина.

– Дакле, покрећемо у потпуности сва три ансамбла на безбедан начин. У контактима смо са колегама и око гостовања на Мител-фесту у Чивидалеу, као и гостовања опере из Санкт Петербурга и глумице Изабел Ипер из Париза на нашој сцени. Ослушкујемо партнере и у зависности од целокупне ситуације реализоваћемо наше планове – сумира Ивана Вујић.

Новица Антић, директор Атељеа 212 констатује да ограничења, када су позоришта, односно манифестације у затвореном простору у питању, остају на снази.

– До краја ове сезоне нећемо моћи да играмо представе, али смо већ почели да спремамо нашу кућу, дезинфикујемо је, поправљамо оно што нисмо могли да реализујемо током протеклог периода. Полако размишљамо и о пробама, вероватно ћемо већ крајем маја кренути са радом на новим комадима. Наравно радићемо представе малог формата за сцену „Петар Краљ”. Морамо у ходу да мењамо планове будући да је неизвесно када ћемо моћи да почнемо са окупљањима на великој сцени „Мира Траиловић”. Одложена премијера представе „Дабогда те мајка родила” Ведране Рудан у режији Тање Мандић Ригонат која је била заказана за 13. март свакако мора да дочека велику сцену – наглашава Антић.

Андреју Рацкова, првог човека Мадленијанума затекли смо јуче у његовој канцеларији у Земуну, расположеног за рад.

– Још пратимо ситуацију која се односи на забрану окупљања. Планирамо наредну сезону која ће надам се моћи да функционише најнормалније, будући да је ова силом прилика завршена. Следеће седмице почећемо са радом у мањим групама, очекујемо наставак припрема продукција које су биле планиране како за крај ове, тако и почетак наредне сезоне. Канили смо се да кренемо с припремама на мјузиклу „Прича са западне стране” у режији Кокана Младеновића. Тачније да обавимо аудиције половином априла, и већ почетком маја почнемо са радом на продукцији. Надам се, будући да премијера неће стићи за почетак наредне сезоне, да ћемо успети да је реализујемо почетком 2021. године – каже Рацков.

И друга позоришта, али и фестивали увелико планирају спровођење својих репертоарских подухвата. Како ће их „освајати” зависи од епидемиолошких и финансијских фактора, јер им уметнички и радни свакако не недостају.

Југ Радивојевић: Осећам се као на новом почетку 

Југ Радивојевић (Фото: Танјуг)

– Београдско драмско позориште је у 2020. годину ушло са великим амбициозним планом од кога и даље не одустајемо – наглашава за „Политику” Југ Радивојевић, директор БДП-а и констатује:

– Завршили смо пробе представе „Ружни, прљави, зли” Ленке Удовички непосредно пред увођење ванредног стања и та представа чека адекватан датум премијере. Следеће недеље са пробама наставља и Борис Лијешевић. Комад „Читач” са Мирјаном Карановић, прекинут је на пола процеса и завршићемо га у јуну. Најнеизвесније је са међународним копродукцијама, у питању су три пројекта у сарадњи са фестивалом МЕСС, Град театром из Будве и фестивалом у Љубљани.

Слична ситуација је и са доласком страних редитеља, а то су: Бон Парк, Ерсан Мондтаг, Дијего де Бреа, Томи Јанежич и Ивица Буљан. Али верујем, наглашава Радивојевић, да ћемо пронаћи начине и нове термине како бисмо свих 10 планираних премијера, ипак реализовали у овој и почетком следеће године.

– За сада је једино извесно да се наша копродукција са Улисис театром са Бриона, одлаже за следеће лето. Сви остали пројекти остају у плану. Што се играња представа тиче, сезону планирану до 30. јуна смо завршили. Видећемо у координацији са Секретаријатом за културу како ћемо и када почети са играњем. Али у БДП-у до јесени имамо пуне руке посла: пробе, припреме пројеката за реконструкцију зграде и трга испред позоришта, проналажење новог начина додатног финансирања, као и одређених мера финансијске стабилизације куће, која је у овој паузи претрпела озбиљне материјалне губитке... Све у свему идемо пуном паром, након годину дана од мог доласка у БДП, осећам се као на новом почетку – вели Радивојевић.

Коментари0
f20d9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља