понедељак, 25.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:39

Научници тврде да нови вирус корона потиче из природе

четвртак, 30.04.2020. у 16:21

Према истраживању објављеном 17. марта, у часопису „Нејчер медисин”, нови вирус корона који је изазвао епидемију производ је природне еволуције.

Према објављеном раду под називом „Најближе порекло SARS-CoV-2”, научна анализа геномске секвенце тешког акутног респираторног синдрома вируса корона (SARS-CoV-2), вируса који узрокује болест ковид 19, и шест повезаних вируса корона није показала доказе да је нови вирус корона направљен у лабораторији.

„Упоређујући расположиве временске секвенце генома за познате врсте вируса корона, можемо с великом сигурношћу закључити да је SARS-CoV-2 потекао из природних процеса”, рекао је Кристијан Андерсен, ванредни проф., др имунологије и микробиологије истраживачког универзитета Скрипс и аутор овог истраживања.

На основу генома SARS-CoV-2 секвенцираног и стављеног на располагање кинеским научницима, убрзо након што је епидемија започела, научници ове студије анализирали су генетски образац за шиљасте протеине или арматуру са спољне стране вируса, којом вирус граби и продире у спољне зидове ћелија човека и животиња. Открили су да је ефикасан при везивању људских ћелија и закључили да је то резултат природне селекције, а не производ генетског инжењеринга.

Подаци о темељној структури SARS-CoV-2, наиме, о његовој целокупној молекуларној структури, подржавају доказе природне еволуције, пошто је њена основа различита од оне већ познатих вируса корона и углавном личи на сродне вирусе пронађене у слепим мишевима и панголинама.

„Ове две карактеристике вируса, мутације у делу домена везивања рецептора шиљастог протеина и његове карактеристичне структуре, побијају приче о лабораторијски изманипулисаном SARS-CoV-2 вирусу и његовом пореклу”, изјавио је Андерсен.

У самом закључку овог научног рада, научници кажу да: „SARS-CoV-2 није наменски изманипулисан вирус и ми не верујемо у било какав сценарио где се вирус доводи у везу с лабораторијом”.

Ова открића су „од суштинске важности како би се доказима оповргнуле гласине о пореклу новог вируса корона”, рекла је др Џози Голдинг, главни епидемиолог у институту „Велкам траст” у Енглеској.

Почетна /