недеља, 29.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 29.04.2020. у 19:29 Јасна Петровић-Стојановић

Због пандемије већи рачуни за струју

Домаћинства у Краљеву и Ваљеву добила рачуне веће за 20 до 30 одсто. – У ЕПС-у тврде да је то последица забране кретања и боравка код куће услед ванредног стања
Подаци показују да је смањена потрошња струје за грејање, али је зато повећана у свим осталим видовима потрошње у домаћинствима, што значи да се више кувало и пекао хлеб (Фото Д. Јевремовић)

Пандемија ковида 19, због које се од половине марта код куће борави током већег дела дана, разлог је, бар према тврдњама надлежних у „Електропривреди Србије” (ЕПС), нешто већих мартовских рачуна за струју.

Иако тврде да није било бројних рекламација на износе очитане потрошње у прошлом месецу, примедбе су ипак стизале на „Политикину” адресу.

Потрошачи из Краљева, Ваљева и Крагујевца приметили су да су им рачуни овог марта за 20 до 30 одсто већи него пре годину дана.

Један од њих који се јавио нашем листу каже да је, када је прерачунао своју потрошњу, схватио да уместо да номинална цена киловат-сата буде 6,505 динара с урачунатим ПДВ-ом, киловат у ствари кошта 10,386 динара, те да је за потрошена 2.443 киловата платио 25.373,44 динара, и то уз одбијену ТВ таксу.

Овај потрошач каже да нема камате и да редовно користи попуст од пет одсто.

Упитани шта је разлог већих мартовских рачуна код појединих потрошача, у ЕПС-у за „Политику” тврде да је очитавање у Краљеву и Ваљеву завршено у потпуности и у задатом року.

Из ових градова ЕПС-у нису пристигле жалбе, а свима који имају проблем с увећаним рачунима на располагању је мејл пријава стања, где могу да пошаљу рекламацију. У овом јавном предузећу тврде да је ванредно стање које је на снази од средине марта довело до повећања потрошње струје.

Просечна потрошња електричне енергије у категорији домаћинстава у марту ове године била је 386 киловат-сати, што је за 20 киловат часова више него прошле године. То је последица промена животних навика и свакодневице у већини домаћинстава због забране кретања и боравка код куће услед ванредног стања.

Карактеристично је да је поред укупне потрошње у домаћинствима, највеће повећање у вишој, то јест скупљој тарифи.

Подаци ЕПС-а показују да је смањена потрошња за грејање, али да је повећана у свим осталим видовима потрошње у домаћинствима.

У појединим домаћинствима потрошња је и за 20 одсто већа него у уобичајеним околностима, када нема пандемије. Домаћице су масовно месиле хлеб код својих кућа и пекле га, што раније није био случај, а то утиче на потрошњу струје.

Незванично се сазнаје да разлог већег износа на рачуну може бити и то што струја није очитана због ситуације с ковидом. Али, у том случају не може да се добије рачун, већ се доставља обавештење да је рачун задржан, па се шаље након очитавања.

Жељко Марковић, лидер за енергетику, ресурсе и индустрију у „Дилојту”, каже да је, имајући у виду ову ситуацију, највероватније код многих потрошача дошло до повећања потрошње јер је већина била у изолацији, а колико је то повећање, највише зависи од навика корисника.

Он каже да је мало вероватно да је неко улазио у црвену зону, а да се стварно није грејао на струју.

– Када потрошач добије рачун и провером утврди да је стање на бројилу мање од уписаног на рачуну, то значи да неко није очитао потрошњу, већ да је стање произвољно унето, па стога сваки потрошач има право на рекламацију рачуна и тај рачун не треба да плаћа – каже Марковић.

У ЕПС-у, с друге стране, тврде да је струја овог пута очитана у 95 одсто случајева и да ту није било проблема, јер је и велики број оних који имају бројила у кућама звало и пријавило потрошњу.

Иначе, није непознато да разлог за веће рачуне буде управо одокативно очитавање, што је случај био и с рачунима у децембру 2012. године, када су очитавачи сами уписивали потрошњу, а да нису изашли на лице места.

Чињеница је и да они добијају податке с потрошњом из претходног месеца и, када им се не иде на терен, упишу потрошњу на основу претходних података.

Коментари5
48da6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zemunac 1974
EPS je monopolista na trzistu,tako se i ponasa.Dok nama konkurencije placacemo papreno njegove usluge.A o reformisanju tog konglomerata nerada i korupcije tek moze da se napise citava knjiga.
Desko
Sagovorniku Politike iz ovog teksta radno mesto se zove "lider"?! Blago njemu, a blago i takvoj firmi, to može samo kod doslednog oponašanja svih stranih gluposti!
Зоки
Да ли је рачун за струју валидан и да ли треба да се плати ако мерни утеђај није баждарен 13 година, јер је тај уређај сад ЕПС-ов и уредно месечно наплаћују накнаду за мерно место која између осталог служи да се мерни уређај баждари на време!
Ненад Рајковић
Јефтинија тарифа почиње у 00.00 и траје до 06.00. Бар за ЕДЈИ, Ниш, мејл није могао бити испоручен на адреси која је наведена на рачуну. Иако имамо монофазно бројило, плаћамо обрачунску снагу од 15 + киловата не знам тачно. На толико нас начина пљачкају да је то невероватно. Докле ћемо ћутати и трпети, па вероватно док нас нека страна служба не организује.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља