четвртак, 28.05.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 19.03.2020. у 17:46

Како поправити расположење у тешким временима?

(Фотографије Пиксабеј)

Пандемија корона вируса приморала је многе људе да остану у својим домовима, границе су затворене, а наступила је и економска неизвесност. Како побољшати расположење у тако тешким временима, испуњеним стресом и анксиозношћу? На основу дугогодишње сарадње са психолозима, Би-би-си је понудио следеће савете:

1) Пронађите нешто што ће вам одвратити пажњу од негативне ситуације - то ће вас навести да престанете да размишљате о недавним стресним догађајима, што вам такође може помоћи да брже нормализујете крвни притисак.

2) Медитација није за свакога - иако многи сматрају да су медитирање и продуховљеност од помоћи у оваквим временима, то за друге није решење, управо из претходно наведеног разлога. Вежбање смирености напросто може навести на размишљање о стресним догађајима, уместо да разбистри ум.

3) Поставите ситуацију у другачији оквир - можете ли у сваком тренутку, или сваког дана, да дате све од себе у стресним ситуацијама, на пример, да на адекватан начин водите рачуна о хигијени и упражнавате социјално дистанцирање? То је свакако боље од усредсређивања на исход над којим немате контролу, што би био случај када бисте себи рекли „Нећу и не могу да се разболим”. Усредсређеношћу на оно над чим имате контролу може смањити анксиозност.

4) Не будите опседнути позитивношћу или осећањем среће - иако то може деловати нелогично, активна потрага за срећом може довести до супротног ефекта. Што смо више усредсређени на сопствено осећање среће, мање смо фокусирани на срећу људи око себе, што, како се показало, може допринети осећању изолованости и искључености, а постоји и повезаност између потраге за срећом и осећаја да време „цури”.

5) Фокусирајте се на мале ствари које вас чине срећним - можете издвојити десет минута свог времена да одговорите на следећих шест питања: Која искуства, колико год била обична, су вам причинила задовољство? Какве повратне информације и похвале сте добили? У којим тренуцима сте имали много среће? Шта су ваша достигнућа, колико год била мала? Шта вас је навело да осећате захвалност? На који начин изражавате љубазност?

6) Поспремите стан - уколико се налазите у карантину, то може бити добра прилика да свој животни простор учините уредним. Ово доноси многе предности, јер нас неуредно окружење спречава да се усредсредимо на задатке, слично као што је установљена повезаност између нереда у спаваћој соби и проблема са сном. Међутим, уредан животни простор такође не одговара свакоме. На пример, патолошки сакупљачи разноразних предмета то чине да би поспешили осећај удобности и сигурности, а стварање уредног окружења код њих изазива супротно

7) Пронађите равнотежу у коришћењу друштвених мрежа - иако се чини да су препуне лоших вести, друштвене мрезе за многе од нас представљају начин да дођемо до најновијих информација и останемо у контакту са пријатељима и својим вољенима. Ипак, тиме што ћете држати телефон изван спаваће собе или себи одредити период времена када нећете гледати у неки од екрана мозе вам помоћи да успоставите равнотежу између негативности и добрих страна друштвених мрежа.

8) Напустите град - ако живите у граду, једна од могућности је да одете из њега на краће време, али једино ако то можете учинити уз безбедно социјално дистанцирање и очување свог, као и туђег, здравља. Људи који живе у градовима у веома високом проценту пате од поремећаја расположења, а гледање у воду и плаветнило неба може одагнати лошу вољу, преноси Танјуг.

 

Коментари0
503b1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља