недеља, 29.03.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:37

Субвенције за електрична и хибридна возила од 250 до 5.000 евра

четвртак, 12.03.2020. у 16:40
(Фото ЕПА/Фоке Штрангман)

Влада Републике Србије је донела Уредбу о условима и начину спровођења субвенционисане куповинe нових возила која имају искључиво електрични погон, као и возила која уз мотор са унутрашњим сагоревањем покреће и електрични погон (хибридни погон), саопштено је из Министарства за заштиту животне средине.

Овом уредбом непосредно се подстиче коришћење еколошки прихватљивог вида транспорта, у оквиру спровођења мера за побољшање квалитета ваздуха, и у циљу унапређења квалитета животне средине.

Уредбом се прописује да право на субвенционисану куповину возила имају правна лица, предузетници и физичка лица. Право на субвенционисану куповину возила немају правна лица и предузетници који су остварили  право на субвенционисану набавку путничких возила за потребе обнове возног парка такси превоза као јавног превоза,  у складу са Уредбом о условима и начину спровођења субвенционисане набавке путничких возила за потребе обнове возног парка такси превоза као јавног превоза („Службени гласник РС“, број 94/19). Средства за  субвенционисану куповину возила додељују се за куповину једног возила.

Подстицајна средства  у 2020. години додељују се до износа од 120.000.000,00 динара. Субвенционисана куповина  возила спроводи се исплатом следећих износа:

– за возила врсте L1 и L2 (мопед и лаки трицикл), 250 евра у динарској противвредности по средњем дневном курсу Народне банке Србије, на дан уплате купопродајне цене;

– за возила врсте L3 – L7 (мотоцикли), 500 евра у динарској противвредности по званичном средњем дневном курсу Народне банке Србије, на дан уплате купопродајне цене;

– за возила врсте М1 и N1 (путничко возило са највише девет седишта и лако теретно возило) искључиво на електрични погон, 5.000 евра у динарској противвредности по званичном средњем дневном курсу Народне банке Србије, на дан уплате купопродајне цене;

– за возила врсте М1 и N1 која покреће, уз мотор са унутрашњим сагоревањем и електрични погон тако да возило може без активирања мотора са унутрашњим сагоревањем одређено време самостално да се креће искључиво на електрични погон, уз обавезу да поседује спољни прикључак за струју односно да се пуњење батерија може остварити и из спољног извора електричне енергије (PHEV Plug In Hybrid Electric Vehicle), као и за електрична возила са уграђеним саставом за продужење аутономије кретања (range extender) са емисијама CO2/km до највише 50 g/km,  3.500 евра у динарској противвредности по званичном средњем дневном курсу Народне банке Србије, на дан уплате купопродајне цене;

– за возила врсте М1 и N1 која покреће хибридни погон који уз мотор са унутрашњим сагоревањем има барем један електрични мотор и може да се без активирања мотора са унутрашњим сагоревањем одређено време самостално креће искључиво на електрични погон, при чему се производња електричне енергије за допуну батерија обавља унутар самог возила, са емисијама CO2 до највише 100 g /km, 2.500 евра у динарској противвредности по званичном средњем дневном курсу Народне банке Србије, на дан уплате купопродајне цене.            

Уредбом је у односу на начин куповине возила прописан и поступак уплате субвенција, и прописано да се захтев за доделу субвенција подноси Министарству заштите животне средине, са навођењем документације која се подноси уз Захтев.  

 

 


Коментари11
abb60
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

GG
A sta je sa registracijom hibridnih i elektricnih vozila? Sta je sa nabavkom polovnih elektricnih i hibridnih vozila? Vozila na TNG su u potpunosti preskocena po svemu? Ovim su se dale povlastice samo i iskljucivo gradjanima koji imaju para da nabave vozila koja su u proseku 25-30.000 EUR pa navise. Registracije za hibridana i elekticna vozila kao i takse na TNG su nam medju najskupljima u Evropi.
islam hajrudin
Svaki je pocetak tezak ,ali ja sam siguran da ovima eko svesnima cekanje od nekoliko sati za pinjenje baterija nece predstacljati neki problem!
odgovor
Potrebno je subvencionasiati vozila na zemni plin.Ona najmanje zagadjuju vazduh.
Мито машна сирома ми мједа гама тоби
Како протумачити ову уредбу Владе Србије? Ко се овде субвенционише, грађани, или продавци електричних и хибридних возила? Ко субвенционише набавне цене ових возила, Влада Србије или грађани Србије? Зашто би просечни грађани Србије, који поседују еколошка моторна возила која троше ТНГ и ЦНГ, путем акцизе, ПДВ-а и атеста субвенционисали продају прескупих електричних и хибридних модела које ће куповати најимућнији грађани Србије? Да ли сте читали Алана Форда? Сећате ли се Супер-Хика?
slamkamenac
Nasa vlada kao da iza sebe ima Americku privredu! Podstice prodaju tudjih proizvoda umesto da podstice ugradju plina u vozila. Kada su vec tako velikodusni o trosku gradjana treba da dele bicikle besplatno a pesake da placaju!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља