недеља, 29.03.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:14

Укидање трамваја – гужва у Булевару краља Александра

Због реконструкције Савског трга укинуте су редовне линије 6, 7, 12 и 14 и то зато што не могу да иду до централног депоа на Новом Београду, па су уместо њих убачени привремени аутобуси
Аутор: Дејан Алексићсреда, 04.03.2020. у 10:01
(Фотографије А. Поповић)

Нешто што се дешава на Савском тргу, на први поглед, не може да има директан утицај на дешавања у Булевару краља Александра. Али, слике са овог булевара од минулог викенда шаљу знатно другачију поруку. Нова фаза радова на Савском тргу због које је јавни превоз у престоници тектонски поремећен, прилично је утицала на саобраћајна дешавања на потезу од Ресавске ка Устаничкој.

Због реконструкције трга укинути су сви трамваји који су ишли преко Булевара (редовне линије 6, 7, 12 и 14) и то зато што не могу да иду до централног депоа на Новом Београду, па су уместо њих убачени привремени аутобуси.

Неко би можда рекао: „У чему је проблем? Једна врста возила замењена другом!” Али, управо у томе је и цака. Јер, док су трамваји ишли средином Булевара, аутобуси који су их наследили крећу се коловозним тракама које користе аутомобили и редовне аутобуске линије. А то значи додатна саобраћајна гужва на ионако крцатом Булевару. Ово оптерећење нарочито се осети на делу од Вуковог споменика ка Устаничкој јер у редовним околностима на том потезу готово искључиво возе трамваји, а не аутобуси.

– Већ у суботу ујутру било је јасно шта нас чека у наредних месец дана, колико су најавили да ће измене да трају. Штета што нисам имао камеру да снимим реакцију људи. Половина путника избезумљено је стајала и чекала на трамвајској станици. Други им довикују да не чекају ту, да трамваја више нема и да пређу на тротоар уз који стају привремени аутобуси. Део ових што је чекао на трамвајском стајалишту прешао је, други су наставили да терају по своме иако им изнад главе пише да је станица тренутно укинута – наводи читалац Никола Томић.

И наши репортери јуче су се уверили у ово. Четири дана откако је уведен нови режим јавног саобраћаја, житељи овог дела града и даље су били у недоумици где стају аутобуси 6А и 7А. Тек када уоче гужву на делу тротоара, крене распитивање да ли је то нова привремена станица. Неке од таквих тачака су део тротоара испред кафане „Орашац”, као и привремено стајалиште на углу Луке Вукаловића и Булевара.

Када је реч о аутобусима који превозе на линијама 6А и 7А, то су соло возила и на срећу путника нису најстарија које поседују јавни превозници, већ помешано – и новија и старија. Оно што је за сада добро јесте што већина њих, а пре свега аутобуси на линији 7А, наилазе релативно често односно на три, четири минута. То је и разумљиво, ако се зна да су ови соло аутобуси наследили знатно веће трамваје и трамвајске приколице. Али, баш због додатног броја аутобуса у тракама на Булевару веће су и гужве и нервоза возача на овој саобраћајници.

Оваква ситуација, макар званично, требало би да потраје само до 5. априла јер до тада је орочена нова фаза радова на Савском тргу због које су и укинути трамваји.

Плус и минус

Још једна у низу великих измена у јавном превозу у претходних годину дана указује да су надлежни, а пре свих секретаријати за саобраћај и јавни превоз, преболели неке „дечје болести”, али и да настављају да праве старе грешке. Позитиван помак је што је коначно већина стајалишта на траси обухваћеној изменама прописно обележена, односно окачена су обавештења да ли је стајалиште привремено ван функције, као и то како су одређене линије преусмерене. Добра ствар је и давање мапе свих саобраћајних измена у виду додатка у штампи, а позитивно је и то што на привремене линије нису стављена најстарија возила које превозници имају, а што је раније била пракса. Али, главна мана и ових измена јесте што су надлежни са детаљним информацијама о крупним саобраћајним изменама изашли само дан уочи почетка њихове примене. А то, разумљиво, промакне радару многих грађана, због чега онда централне саобраћајнице преплаве гужве, нервоза и конфузија.


Коментари20
37768
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Srba Dijaspora
40 godina sam van Beograda i Srbije ali sam svake godine dva do tri puta u poseti. Razvoj grada i zemlje mi je do detalja urezan jer sam uvek bio mobilan i pravio izlete i van Beograda. Mnogi nisu ni svesni na sta lici Beograd danas u odnosu na prosla vremena. Na zalost, grad je danas mnogo ruzniji, zagadjeniji, prenatrpeniji i gusce naseljen, da se vise ne moze ni disati normalno. Obisao sam ove godine mnoge krajeve grada i pesice i rezultat je porazavajuci. Hitno zabraniti dalje sirenje grada
SrbaD
45 minuta za 3km od krsta do bajlonija kolima van spica oko 11, hvala vam gospodo, od sutra peske pa makar mecava bila
Deka
Saobracaj u Beogradu preti da stane! Savski trg je trebalo da bude gotov do Sretenja. Vec prete da ce krenuti u "rekonstrukciju" Kneza Milosa!!! Tramvaji bi mogli do Pristanista i Beka, ali 300 metara Karadjordjeve se "rekonstruise" dve godine.
Ћелави голубови
Још увек ћутите на пренасељавању Београда?
dragan dragan
Zasto nije zavrsena veza sa Dorcolom, pa onda Savski trg. Drugo, zar moraju svi tramvaji u depo, mogla je 9 do Slavihe i 14. Bahato i neodgovorno ponasanje planera radova ili generalno gradske vlasti.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља