четвртак, 09.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 25.02.2020. у 20:00 Биљана Лијескић

Пучинијева опера „Манон Леско” премијерно у Београду

Овом представом показујемо да је опера у нашем граду жива и цењена, рекла је директорка Јасмина Трумбеташ Петровић
Јасмина Трумбеташ Петровић у улози Манон (Фото Народно позориште)

После 53 године опера „Манон Леско” Ђакома Пучинија, у режији Пјера Франческа Маестринија биће изведена премијерно у Народном позоришту у Београду, сутра увече у 19.30 часова на Великој сцени, а потом и 29. фебруара у „Мадленијануму”, који је копродуцент. На генералној проби овог познатог дела, јуче смо у ложи националног театра срели славну оперску уметницу Радмилу Бакочевић, која је будно пратила певачке бравуре. То није чудно јер је и сама певала 1967. на тој истој сцени насловну улогу у овом Пучинијевом делу и познаје сваку ноту и стих.

– Врло сам меланхолична док слушам поново оперу „Манон Леско” уживо, присећам се како сам Манон, која је веома тешка и захтевна рола, певала широм Италије од Трста па надаље. Свакако је добро што је имамо на репертоару и свиђа ми се што је урађена на традиционалан начин – рекла је примадона Бакочевић за „Политику”.

На јучерашњој конференцији новинарима су се овим поводом обратили Ивана Вујић, управница националног театра, Андреја Рацков, генерални директор „Мадленијанума”, Јасмина Трумбеташ Петровић, директорка Опере НП и Небојша Бабић, баритон. У насловној улози Манон наћи ће се првакиње Београдске опере Јасмина Трумбеташ Петровић, Сања Керкез и Ана Рупчић, за које је чувени сопран Радмила Бакочевић рекла током нашег јучерашњег сусрета:

– Сигурна сам да ће све три уметнице изврсно отпевати Манон, то тврдим јер знам како певају, а и витеза Де Гријеа је Јанко Синадиновић одлично савладао. Наша публика ће ово дело сигурно волети, а мени је пробудило многа сећања.

Кад је реч о осталим улогама, наредника краљевске гарде Леска дочараће у алтернацији Небојша Бабић, Вук Зекић и Владимир Андрић. Жерона де Равоара певају Драгољуб Бајић, Михаило Шљивић и Александар Стаматовић. Диригент је Стефано Романи, гост из Италије.

Директорка и првакиња Београдске опере Јасмина Трумбеташ Петровић, која на премијери пева Манон нагласила је да је рад на представи био позитивно искуствo због велике посвећености редитеља Пјера Франческа Маестринија, који одлично познаје либрето. И додала:

– Ниједног момента нисмо имали дилему шта треба да радимо. Маестрини је наш ансамбл учинио срећним, баш као диригент Стефано Романи, а аутентичне костиме је урадио Лука дал Алпи. Вредне руке наших жена у радионици створиле су око 200 костима. Срећна сам што тако захтевно дело поново постављамо у Народном позоришту, у години када обележавамо век постојања Београдске опере. Свакако улога Манон је међу највећим изазовима у мојој каријери. Овом представом показујемо да је опера у Београду жива и цењена.

Јасмина Трумбеташ подсетила је да су прошле године две премијере опера домаћих аутора „Коштана” Петра Коњовића и „На уранку” Станислава Биничког, као значајна дела наше културне баштине, заблистала у националном театру. И додала да се у новој сезони планирају обнове „Оњегина” Чајковског, „Ђанија Скикија” Пучинија и „Љубавни напитак” Доницетија. У плану је и премијера „Кнеза Игора” Бородина.

Ивана Вујић, управница Народног позоришта, нагласила је да је у плану довођење малих камерних оперских продукција из целог света у Београд:

– Наш циљ је интернационализација опере, али и утицај на локалну средину. Опера Народног позоришта припрема озбиљне, интернационалне опере као што је „Манон Леско” што ће омогућити гостовање нашег ансамбла у свету. Већ имамо договоре са неким оперским кућама у Италији.

Коментари2
f5af6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zorane stokicu
Barokne opere nema ko da izvodi kod nas, nema pevača, nema muzičara, nema instrumenata, a nema ni interesa u NP. Fakultet muzičke umetnosti gaji promašene dive i divce, za njih je barok neka muzikica, jer nemaju pojma o baroku. Srbistan zaostali.
zoran stokic
Opere baroka 1 liga , klasicizam 2 liga a sve posle (pa i "Manon Lesko") je 3 liga! Hendl "Julije Cezar", "Alčina", "Orlando", Vivaldi "Orlando", "Farnace", "Bajazit", Ramo "Hippolyte et Aricie", Mara "Alcyone", Teleman "Orfej" (nisu izvođene u Bg). Prema Čimarozinoj komičnoj oper "Tajni brak" druge komične ("Đani Skiki", na pr) su 2 liga. Ili Gretri čije su opere izvođenje 60 g u 2 vrhunske opere u Parizu svako 3 veče: "Zémire et Azor", "Karavn iz Kajra", "Ljubomorni ljubavik", "Viljem Tel"..

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља