четвртак, 25.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 24.02.2020. у 22:00 Дубравка Лакић
70. БЕРЛИНАЛЕ

Шта све лаже Пинокио

Матео Гароне, са Робертом Бенињијем као Ђепетом, поново je оживео Колодијеву бајку, а данас је дан и за гледање документарца о Хилари Клинтон
Из филма „Пинокио” Матеа Гаронеа

Берлин – Све је почело минутом ћутања у помен жртвама недавног масакра у немачком граду Ханау, наставило се уз романтичне призвуке Фалардоовог филма и увидом у прве такмичарске филмове од којих (за сада) ниједан није за „бацање у несвест”, али јесу за размишљање о томе како Берлинале и ове године држи своју (некада славну) репутацију политички ангажованог фестивала на апаратима за вештачко дисање.

Времена су се одавно променила, па ни Берлински фестивал није оно што је некада био – идеални спој гламура, друштвено политичког ангажмана и филмске уметности. Сада је све у модерним тоновима свих могућих врста такозване политичке коректности које су, чини се у Немачкој највише, доведене чак до апсурдног савршенства. Осећа се то и по одабраним филмовима и за главни и за новоуведени такмичарски програм Сусрети...

Један од првих такмичара био је италијански филм „Скривено” („Volevo nascondermi”) Ђорђа Диритија, о славном сликару Антонију Лигабуеу, прилично мрачном и психички нестабилном усамљенику опседнутим тигровима, зечевима и мотоциклима, и визионару модерне уметности и наиве. Импресивно снимљено, атмосферично, али и заморно (118 минута). Боље утиске нису оставили ни аргентинско-мексички „Уљез” Наталије Мете, метафизички трилер из света параноје, инсомније и заблуда, ни нови филм француског редитеља Филипа Гарела „Со из суза”, у којем се аутор није одмакао ни даље ни другачије од својих досадашњих (пет) интимних драма. Чак ни нови вестерн – „Прва крава” америчке ауторке Кели Рајхард, јер у њему нема ничег новог у односу на оно што смо видели у њеном много бољем филму „Микова пречица”.

Јуче је био дан светске премијере филма „Пинокио” Матеа Гаронеа (Берлинале специјал), са вољеним Робертом Бенињијем, који је и сам режирао једну од филмских верзија Колодијеве бајке, а сада у улози Ђепета – творца најчувенијег дрвеног лутка на свету. За разлику од легендарне анимиране „Дизнијеве” верзије толико блиске најмлађој публици, Гаронијева верзија је можда више намењена одраслима. Уз сав шарм и познате, драге детаље, у филму је и доста окрутности. Гаронеова верзија „Пинокија” траје 125 минута. Уз сву лепоту, предуго је.

Дугачак је и дугометражни документарни филм (као серија) „Хилари” Нанет Берштајн – чак четири сата – а у програму Берлинале специјал нашао се само зато што му је главна јунакиња Хилари Клинтон. Њен се долазак и учешће у разговорима после пројекција очекује се данас у Берлину. Филм прати победе и поразе бивше прве даме Америке, сенаторке, државне секретарке и председничког кандидата и све у свему више се бави феноменом њених функција и њеног политичког живота у којем има контроверзи него самом личношћу Хилари Клинтон...

Са нестрпљењем се очекују филмови „The Roads Not Taken” Сали Потер,  у којем уз Хавијера Бардема, Селму Хајек игра и Бранка Катић, „Siberija” уметника и редитеља Иље Кржановског, сада под називом „Наташа”. Можда ћемо са овим филмовима у главном такмичарском програму имати више среће. Занимљиво, још један део Иљиног ДАУ пројекта приказује се на 70. фестивалу – „Дегенерастија”, у нетакмичарском програму Берлинале специјал...

Многољудна екипа на црвеном тепиху испред Зоо паласта (фото: Маја Медић)

Позитивне реакције на филм „Отац”

Берлин – Најмногољуднију репрезентацију на 70. Берлиналу без сумње има филм „Отац” Срдана Голубовића (српско-француско-хрватско-словеначко-босанскохерцеговачка копродукција), који је прексиноћ имао светску премијеру у Зоо паласту где се приказују филмови из програма Панорама.

Позитивне реакције имала је публика, срдачно је поздравила Горана Богдана, који је глумачким вештинама прекрио и оне повремене сценаристичко-редитељске мањкавости, али и глумачку громаду Бориса Исаковића. чији је лик снагом „обојио” Голубовићев филм. Позитивне су и прве критичарске реакције ( у „Скрин интернешеналу”) у којима је „Отац” описан као „приступачан, емоционално испричан филм, добродошао и од стране других фестивала...”. Голубовићев „Отац”ускоро отвара београдски Фест...

Коментари0
d1616
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља