петак, 30.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 24.02.2020. у 12:30 Јасна Петровић-Стојановић

Фирма која је градила „Турски ток” у Србији градиће и у Бугарској

ИДЦ, који је био главни извођач радова преко наше земље, требало би од границе са Србијом до унутрашњости Бугарске да изгради нових 100 километара гасовода
(Фото EPA/Kerim Оkten)

Руско предузеће ИДЦ („Инфраструктура девелопмент и констракшн д. о. о.”), регистровано у Београду, које је било главни извођач радова на градњи трасе гасовода „Турски ток” преко Србије биће подизвођач и за део бугарске деонице овог гасовода, сазнаје незванично „Политика”.

Дозволу за градњу гасовода од Бугарске до Србије добио је саудијски конзорцијум „Аркад”. Портал „Си њуз” подсећа да је „Булгартрансгас” потписао уговор вредан 1,1 милијарду евра са конзорцијумом „Акад”, чије је седиште у Саудијској Арабији.

ИДЦ ће градити више од 100 километара гасовода кроз Бугарску, од границе с Србијом, као један од подизвођача, и то тако што ће бити искоришћена механизација којом се радило у нашој земљи, а радиће и део радника који су градили „Турски ток” преко Србије и имају искуство у оваквим великим пројектима. Они ће припремати терен, постављати и заваривати цеви гасовода. Дакле, реч је о комплетној услузи, каже исти извор.

Ова руска фирма ће припремати терен, постављати и заваривати цеви гасовода, а биће ангажован и део радне снаге из Србије

Овим су потврђене најаве првог човека „Србијагаса” Душана Бајатовића да би фирме које су градиле српску деоницу „Турског тока” могле да припомогну комшијама у Бугарској како би што пре завршили свој део посла, јер без бугарског дела гасовода нема гаса ни за Србију.

Наиме, ИДЦ ће градити трасу од границе са Србијом до унутрашњости Бугарске користећи комплетну своју механизацију, а уговор с извођачима је већ потписан и радови би требало да почну у марту. Посао изградње трасе преко Бугарске подељен је на пет подизвођача који би требало да заврше и градњу две компресорске станице у Бугарској. Исти извор „Политике” потврђује да је ова угледна руска компанија добила тендер да гради „Турски ток” преко Србије као главни извођач, а један до подизвођача им је био „Србијагас”, уз италијански „Сајпем”.

Трасу националног магистралног гасовода од бугарске до мађарске границе, којом ће бити допреман руски гас из „Турског тока”, пројектовао је италијанско-српски конзорцијум „Сајпем-Србијагас”.

Исти извор каже да је Србији остало да заврши градњу компресорске станице која је неопходна за потискивање гаса који би потом преузимали Мађари, будући да „Турски ток” из Србије иде ка њима. Највећи проблем у целом послу је наћи завариваче, који су дефицитарни у Србији, а без којих посао не може да се ради. Ни кад је реч о заваривању цеви, а ни компресорских станица.

У Бугарској је отворена прва деоница гасовода „Турски ток” у дужини од 11 километара, која се протеже од границе с Турском до компресорске станице „Странџа”. Радове на пројекту завршило је локално мешовито предузеће, у складу са уговором у вредности од 14,2 милиона евра. Како је потврђено, изградња другог крака гасовода „Турски ток” биће завршена до наредне грејне сезоне.

Руски „Гаспром” је у мају 2017. године започео изградњу првог крака гасовода „Турски ток” полагањем цеви испод Црног мора у дужини од 930 километара до турске обале. Тај крак је намењен снабдевању Турске гасом, док ће други крак, намењен испорукама гаса земљама јужне и југоисточне Европе, у дужини од 180 километара, ићи преко турске територије до границе са суседним земљама. Капацитет сваког крака гасовода је по 15,75 милијарди кубних метара гаса годишње.

Коментари7
d0907
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Какав, бре, "Турски ток"? Овај је ЈУЖНИЈИ него онај "Јужни"! Мењај терминологију!
Veslac
Posle inspekcije Severnog toka 2, dodje Amer da vidi sta se desava sa Turskim tokom. Nadje Muju kako kopa kanal a za njim ide Haso i zatrpava ga. Rece Amer - To sto radite nema nikakve logike! Odgovara Mujo - Ima, ima, samo je Suljo danas bolestan i nije dosao da polaze cevi za gasovod!
bili piton
"Jos neko kopa!"
Barka
Ajde?
Zoran Stojkovic
Nesto mi nije bas jasno. Pritiskom na EU Amerika je stopirala izgradnju Severnog toka 2. gde su kao izvodjaci radova bili uz Saipem i Holandjani sa firmom All Seas i njenim cevopolagacima. Nemci se bune pa ce sve te zavrzlame potrajati. Zar nije slicna situacija i sa Bugarskom i turskim tokom? Pozdrav, Int. welding koordinator
Miroslav
Severni tok nije stopiran , već se Švajcarci uplašili amera i sankcija pa povukli brod cevopolagac . Ruski brod je već na putu i posao ce biti završen do kraja godine .
miroslav sarcanski
Ponovo prazne price. Ko je investitor Turskog toka, kolika je vrednosr projekta i ko ga i kako finansira? RZS je samo dobio izvestaj da je doprinos ovog projekta rastu BDP-a u 2019 700 miliona evra, pa je tako rast istog uvecan sa 3,3 na 4%. Izgleda da posao nije zavrsen, ruska firma je izvodjac, ne znaju se podizvodjaci, odnosno ko placa radnike i ostvaruje profit. Sumnja se da cela zarada pripasti firmi registrovanoj u svajcarskom poreskom raju Zug. Ovo "zamagljivanje" je idealno za korupciju!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља