уторак, 07.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:48

Да ли ће Београд на води бити „спаваоница”

петак, 21.02.2020. у 14:09
(Фото И. Милутиновић)

У ранијим текстовима писао сам о проблему саобраћају и тврдио да Београду прети саобраћајни инфаркт.

Релативно уске улице у старом делу града, подужно паркирање, често обострано и контејнери на коловозу значајно успоравају саобраћај и доводе до кретања возила у колонама, а тиме и значајног загађења ваздуха.

Анализом саобраћајне мреже лако је утврдити ограничене

могућности у промени режима саобраћаја, у грађевинској

интервенцији на раскрсницама, и проширењу коловоза.

Београд на води данас је најмаркантније градилиште. Тешко да у Европи постоји тако атрактивна локација уз реку на којој се тако интензивно гради. Међутим, увидом у нову макету

уочено је погушћавање локације, углавном са стамбеним објектима. Није тешко закључити да ће се на тој локацији бити и много више возила, и да ће прорачун један стан једнако 1,1 паркинг место бити брзо превазиђен. Скупи станови, ексклузивна локација говоре да је реално да се рачуна један стан= 3 паркинг места, можда и четири. А то подразумева значајно већи број паркинга на локацији и значајно већи удар у вршном часу на примарну мрежу градских саобраћајница у околини Београда на води. Када посао буде окончан, путовање на посао и са посла трајаће три сата и дуже, а то је неодрживо. Као решење нуди се метро. Није јасно како ће метро опслужити Београд на води. Ако је трг испред старе железничке станице предвиђен за метро станицу, зашто се сада реконструише, када ће морати да се поново раскопава и дислоцира скупа линијска инфраструктура, када започне изградња метроа, или се метро увлачи у локацију. То није јасно.

Дошло је време да се на најопетрећенијим правцима денивелишу неки саобраћајни токови и реализују тунелски пролази. Трг Славија је прави пример да се уз све напоре који се чине саобраћај не може решити у нивоу. Поједини саобраћајни токови морају се денивелисати како би се спречио потпуни колапс саобраћаја. Не види се да се на томе ради.

Уочено је да се на локацији Београда на води форсира становање, а да су готово маргинализовани објекти културе. Деценијама уназад на тој локацији и локацији на супротној страни Саве (Блок 18) предвиђали смо тргове, паркове, чесме и то посвећене нашим заслужним, грађанима, али и места за скулптуре, а све у циљу хуманизације простора. Из макете Београда на води не види се да инвеститори то желе. Постоји могућност да та локација постане стерилна. Није касно да се евентуални пропусти исправе.

Др Бранимир Ујдур,
дипл. грађ. инж. научни сарадник


Коментари13
67c0f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milica Djuric
Prosiriti bulevar patrijarha dimitrija,put za sremcicu(valjda beogradska ulica) i smederevac za pocetak celom duzinom. Produziti trasu tramvaja od bogoslovije do visnjicke banje. Na vracaru i dorcolu zabraniti visoku gradnju,otkupiti objekte za rusenje i napraviti od njih garaze za stanare i posetioce te ulice. U ulicama gde postoje garaze tog tipa sa dovoljno mesta ukinuti parking mesta,umesto njih napraviti prosirenja puta ili zelene povrsine. Isti koncept se moze primeniti na grad....
zmago
Cudi me da Beograd na vodi nema svoj aerodrom i kosmodrom.Mora se i o tome povesti racuna.Sta ako se osnuju kolonije na Marsu. A stanovnici BG on water,nemaju direktan let za Mars.To je sramota za ostatak Srbije. Metro ako treba uvedite samodoprinos na 100 godina.Samo direktna linija neka bude Beograd na vodi London preko Pristine.
Aleksandar Mihailović
Očigledna je komercijalizacija a ne humanizacija prostora, pretvaranje svega i svačega u stambene objekte, nešto i poslovne, a kako će posle toga tu da se živi i radi neka razmišljaju oni koji su se sami ukopali. Kada se sve proda i napune džepovi najvatreniji zagovornici BG na vodi i ispod zemlje se neće više na isti ni osvrnuti. Ko zna, možda se novo planirani objekti predviđaju za migrante, i treba im se dati centralno mesto, oni će nam "rešiti problem nataliteta", tako kažu Domanovićevci.
vlad
Gdine Branimire, Razlika izmedju dobrih i losih inzenjera je ta sto los inzenjer identifikuje problem. I samo to. To moze svako skoro pa svako (bio inzenjer ili ne). Dobar inzenjer identifikuje problem pa onda ponudi RESENJE za njega a toga, na zalost, nisam video u vasem clanku.
Gliga
U Čikagu su u sličnom projektu tzv. „Marina sitiju" napravili garažu od 19 spratova. Slična rešenja postoje svuda u svetu. Cena izgradnje je niža nego stambenih objekata a i brže se otplate jer parking se plaća.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља