недеља, 05.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:45

Тешкоће „Ер Србије”

Влада Србије треба хитно да размотри уговорни однос са мањинским власником и предложи откуп 49 одсто акција од „Етихада”
Аутор: Др Петар Хинићпонедељак, 24.02.2020. у 18:00
(Фото Д. Јевремовић)

Шта се дешава са „Ер Србијом”? Да ли намерава да обавља само евромедитерански саобраћај а да дуголинијски препусти страним превозницима?

Дуголинијски саобраћај, који је последњих година са реструктурирањем већих америчких и европских превозника, знатним смањењем цене горива, као и смањењем конкуренције превозника из трећих земаља, посебно из Емирата, постао је најекономичнија ваздухопловна делатност. У таквој ситуацији „Ер Србија” смањује обим саобраћаја са Њујорком са пет на два лета недељно, 2019–2020, што је економски неоправдано и ризично за успешно пословање предузећа. Потенцијал од преко милион припадника српске етнике у САД и 300.000 у Канади, као и тржиште Србије и југоисточне Европе, препушта на коришћење страним превозницима. „Ер Србија” има могућности да опслужи значајно тржиште, али очигледно у постојећим условима није у могућности.

Основни услов за успешно пословање у саобраћају са Њујорком јесте организовање пословања на тржишту од „Ер Србија, јер „Етихад” није заинтересован, што изазива незадовољство бројних припадника српске етнике у САД која захтева, и поред присуства одређених технолошких могућности, и директан контакт, посебно у односу на опслуживање путника „Ер Србија” на летовима са Београдом на оптерећеном аеродрому „Кенеди” у Њујорку.

„Ер Србија” је такође препустила мањинском власнику „Етихаду” тржиште Аустралије, са преко 300.000 припадника српске етнике, као и Далеког истока, посебно Кине, из које преко 150.000 туриста годишње долази у посету Србији. Такође, и бројна пословна и приватна путовања између Кине и Србије су ван контроле српског превозиоца.

У постојећим околностима пословања већински власник Влада Србије треба хитно да преузме руковођење српским превозиоцем од мањинског власника „Етихада”, јер постојеће стање пословања указује да је таква одлука неопходна и представља услов за опстанак српског превозника на тржишту ваздухопловних услуга. Влада Србије одлуку може донети, јер је четворогодишњи уговор којим је „Етихаду” дато праву руковођења српским превозником истекао 31. јула 2018. године.

Треба такође напоменути значај и допринос српског превозника привреди Србије уопште, а посебно развоју туризма. Сама чињеница да „Ер Србија” учествује у укупном опслуживању путника на аеродрому „Никола Тесла” у Београду са 44,3 одсто такође је допринос успешном развоју највећег српског аеродрома. „Ер Србија” годишње обезбеђује превоз преко 600.000 страних туриста у Србију, што је такође врло значајан допринос туристичкој привреду Србије.

С обзиром на велики допринос за привреду Србије, као и посебно за грађане ове земље који деценијама користе услуге националног превозиоца, већински власник, Влада Србије треба хитно да размотри уговорни однос са мањинским власником и предложи откуп 49 одсто акција од „Етихада”, јер бројни поступци указују да мањински власник није заинтересован за успешно пословање српског превозника.

И поред бројних проблема, српски превозник има могућности и услове за успешно пословање на тржишту Србије и уугоисточне Европе. Нема времена за доношење одговарајуће одлуке, јер ће се у супротном појавити бројни превозници заинтересовани за наступ на значајном тржишту Србије.

Треба посебно напоменути да „Ер Србија” има стручно особље које је у могућности да обезбеди успешно пословање и руковођење српским превозником. Влада Србије има услове и могућности да обезбеди потпуно власништво у односу на „Ер Србија”, како је то било скоро деведесет година у знатно тежим околностима

Ваздухопловни аналитичар

Прилози објављени у рубрици „Погледи” одражавају ставове аутора, не увек и уређивачку политику листа

Коментари22
36503
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jugoslav
Er Srbija projekat gde bi drzava otpisala stari dug i dala garancije za kupovinu novih aviona u okviru JAT-a bez partnerstva sa bilo kim bi sigurno bio uspeh. Sadasnje stanje gde se bukvalno svi avioni iznamljuju po najnepovoljnijim uslovima na svetu ne da nije uspeh nego je totalni krah i neminovni bankrot pa cak da Er Srbija u 2020 preveze i 5 miliona putnika. Stvarno stanje u kome se sada kompanija nalazi je poslovni gubitak od 20-40 miliona evra po godini poslovanja.
Beogradjanin Schwabenländle
Ер Србија је у међувремену затворила све пословнице у Немачкој. На улазу стоји једна " цедуља ", изгужвана, прљава, са поруком затворено до даљега. Етихад је направио још уговоре са Ер Берлином и са италијанском Алисардом, заборваио сам ново име у циљу пуњења њихових авиона за прекоокенаске летове, као што је био и случај са Ерсрбијом. Обе фирме су банкротирале, ЕУ комисија је забранила употребу ЕУ авиопревозника за Етихад. То су били тројанци, ништа друго. Ерсрбиај је укинула лет за Хамбург.
marko markovic
Charter Aviolet Air Serbia, je na letovima za Tursku prošlog ljeta imao stalna višesatna čekanja, i kvarove na prastarim avionima, i sretni smo što smo živi i zdravi doletjeli u Beograd, nakon 6 sati čekanja na turskom aerodromu. To se nije jednom desilo, u medijima sam pratio tu problematiku čitavog ljeta, a kompanija se pravdala čestim kvarovima na nekoliko aviona istovremeno.
Kiselo grozdje
Skoro da je tesko razumeti ali niko da navede ovde da je Petar Hinic bivsi JATov direktor u Njujorku. Nece valjda da hvali svoje naslednike. Niko ni da pomene kazne koje Air Srbija naplacuje nasim ljudima za razna "krsenja pravila" koja se ne primenjuju drugim kompanijama. Za 10 minuta kasnijeg stizanja na aerodrom taxijem (spor saobracaj) su me naterali da kupim novu avio kartu iako je moje mesto odletelo prazno(?) i sa redovnim kasnjenjem polaska aviona. Mnogo toga, pa nek lete. Mnogo pravila
Beogradjanin Schwabenländle
@ Гуламфер, законске промене и промена споразума у мешнародном авиосаобраћају су некако прошле " поред Вас ". Одавно је све промењено, Deutsche Lufthansa се акционарско друштво у приватном поседу, као и сви остали авиопревозници из земања ЕУ. ALITALIA је изузетак специјалан случај који се решава уз посебну дозволу ЕУ комисије и биће решен ове године , овако или онако. Air Serbia( тако је регистрована ) је дата Етихаду за улогу Тројанског коња, сада долазе рачуни на наплату.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Погледи /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља