понедељак, 06.04.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:51

Откривен споменик тролејбусу 28

На протесту на Студентском тргу поново је изнет захтев за враћање укинуте линије
Аутор: Александра Куртешуторак, 18.02.2020. у 22:40
(Фотографије Марко Спасојевић)

Тролејбус 28 који је деценијама возио суграђане од центра града до Звездаре и укинут у новембру прошле године добио је свој споменик на Студентском тргу где је била његова окретница. Откривање споменика – минијатуре црвене троле, организовали су чланови    Иницијативе „Вратимо тролу 28” и суграђани који подржавају њихову идеју. Они су одржали и протестни скуп подсећајући јавност на своје захтеве – да се линија 28 врати на своју трасу и да се грађанима Звездаре и Старе Палилуле омогући ефикасна веза са центром града. Међу окупљенима су били и чланови Удружења грађана „Улице за бициклисте” и „Пешаци нису маратонци”.

Током скупа поново је изнет захтев за враћање укинуте линије, а активисти и грађани рекли су да су споменик поставили јер надлежни по свој прилици не желе да врате „двадесет осмицу” у саобраћај.

Суграђани су своја питања писали на постаменту спомен-обележја

Један од представника Иницијативе у свом обраћању окупљенима нагласио је да је трола 28 била поуздана.

– Држала се свог реда вожње, имала је осам стајалишта и за њу важи оцена да је била ефикасна. Уз то, из ње путници никада нису испадали – казао је члан Иницијативе „Вратимо тролу 28”.

Подсећамо, овај тролејбус био је привремено укинут током реконструкције Трга републике, али је потом, после завршетка радова, у новембру донета одлука да ипак не буде враћен на трасу.

То је разочарало житеље Звездаре. Они тврде да је линија укинута без договора са њима па су више пута организовали протесте и краткотрајне блокаде саобраћаја. И вечерас су упутили надлежнима иста питања: зашто се укида веза са центром града делу грађана Звездаре, зашто је укинута линија која је била потпуно еколошка и зашто је тролејбус маргинализован као начин превоза који не загађује средину у урбаним, густо насељеним деловима престонице.

Грађани су своја питања писали и на постаменту споменика, али су остављали и поруке као што су „28, волимо те”.

Чланови Удружења грађана „Вратимо тролу 28” у децембру су имали састанак са председником општине Звездара Милошем Игњатовићем. Тада су предали петицију са потписима више од 4.000 Београђана.

Окупљени на протесту кратко су зауставили саобраћај у Васиној улици, верујући да ће и тако скренути пажњу на свој проблем и вратити тролејбуску линију 28.


Коментари3
d57b7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

феликс1956
@Дека Анти... Изградња метроа у граду величине Београда је процес који траје деценијама. То значи да је данашњим Београђанима решење које ви предлажете "шаргарепа на дугом штапу". Давних 60-тих и 70-тих год. прошлог века овим градом су тутњали аутобуси енглеске производње "Лејланд". Робусна и жилава возила добијена у од неке несврстане земље. Та земља, са тропском климом, увезла је из Вел. Британије аутобусе без грејања. А онда их препродала Југославији. Не знам се да се неко од путника жалио.
Дека Антипревејановић
Решење се зове ПОДЗЕМНА ЖЕЛЕЗНИЦА ака МЕТРО. Тројелбуси су најгоди од свих видова транспорта. Београд је превише валовит за њих. Превише четворо мигавих аутомобила које муком заобилази. Мало јача киша и снег, гаси се струја у мрежи. Затим паркирани тролејбуси закрче целу једну траку у већ закречним улицама. Контактна мрежа је ружна. Да додам и оне Руске или Белоруске тролејбусе на којима је могуће одшкринути, а не отворити прозор што је добро током јануара и у Сибиру, али је неиздрживо у Августу
Posmatrač
Muke su to , velike muke ... Koristio sam dotični prevoz u mladjim danima ( do škole ) i nikada nisam video razliku u odnosu na druge linije koje idu ka ATŠ - u ili Dušanovcu . Čemu patnja , čemu bol ?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља